Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Har Peter Sjöquist slutat dubba?

Startat av Gustav Jonsson, 19 juli 2020 kl. 01:06:53

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Gustav Jonsson

Det var längesen jag hörde Peter i någon dubbning vet ni om han har slutat dubba?

Som Fred i Scooby Doo blev han abrupt utbytt mot Jonas Krus

Daniel Hofverberg

Nej då, nog är Peter Sjöquist fortfarande aktiv. Han har då åtminstone varit med i minst två dubbningar som bör ha spelats in i år - biofilmen SamSam (biopremiär i mars 2020) och Netflix-filmen I ringens rampljus (Netflix-premiär i april 2020); förmodligen fler som jag inte känner till, då jag trots allt inte har koll på alla dubbningar som produceras i Sverige...

Men Peter gör ju trots allt mycket annat än bara dubbar - han är ju skådespelare i svenska filmer och TV-serier, jobbar som fotograf, är regissör av dubbningar och så har han nu under våren debuterat som romanförfattare.

Så att någon möjligen är med i färre dubbningar än förut kan ju både betyda att hen har fullt upp på annat håll, prioriterar annat framför dubbningar och/eller att det inte dykt upp så många dubbningar med röster som passar personen ifråga...

Mathilda Gustafsson

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 19 juli 2020 kl. 01:59:55
Nej då, nog är Peter Sjöquist fortfarande aktiv. Han har då åtminstone varit med i minst två dubbningar som bör ha spelats in i år - biofilmen SamSam (biopremiär i mars 2020) och Netflix-filmen I ringens rampljus (Netflix-premiär i april 2020); förmodligen fler som jag inte känner till, då jag trots allt inte har koll på alla dubbningar som produceras i Sverige...

Men Peter gör ju trots allt mycket annat än bara dubbar - han är ju skådespelare i svenska filmer och TV-serier, jobbar som fotograf, är regissör av dubbningar och så har han nu under våren debuterat som romanförfattare.

Så att någon möjligen är med i färre dubbningar än förut kan ju både betyda att hen har fullt upp på annat håll, prioriterar annat framför dubbningar och/eller att det inte dykt upp så många dubbningar med röster som passar personen ifråga...
Tror du att Peter tröttnat på Fred?

Steffan Rudvall

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet 19 juli 2020 kl. 02:03:33
Tror du att Peter tröttnat på Fred?
Jag tror att hans roman har tagit mycket av hans tid så att han inte har hunnit dubba så mycket särskilt inte Scooby Doo då de kommer minst två filmer per år självklart också TV-serien Scooby-Doo & Guess who