Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

madagaskar 4

Startat av clara liljeberg, 12 maj 2020 kl. 16:58:33

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

clara liljeberg

om ni inte gillar madagaskar 4 så skriver jag ett brev till reggisören och säger att det kommer att bli madagaskar 4 trots allt även om du inte gillar dem så då är du emot mig som tycker att den nya är påhittad eftersom det står i wikipedia den fria som du inte kollade upp och nu är viinte vänner längre capice. >:( >:(

Steffan Rudvall

Citat från: clara liljeberg skrivet 15 maj 2020 kl. 07:16:41
om ni inte gillar madagaskar 4 så skriver jag ett brev till reggisören och säger att det kommer att bli madagaskar 4 trots allt även om du inte gillar dem så då är du emot mig som tycker att den nya är påhittad eftersom det står i wikipedia den fria som du inte kollade upp och nu är viinte vänner längre capice. >:( >:(
Lycka till

Daniel Hofverberg

Citat från: Simon Axelsson skrivet 12 maj 2020 kl. 21:27:00
Jag tror inte ens att Madagaskar 4 kommer att bli av. Den har väl legat på is alltför länge för att ha särskilt stor chans att bli av, dessutom är trean ett värdigt avslut för serien.
Jag tror också vi kan vara ganska säkra på att Madagaskar 4 inte kommer bli av. Den var ju utannonserad och hade börjat planeras, men nu har den legat på is så länge att den mest troligt inte kommer bli av.

Det är ju tyvärr mer regel än undantag i filmbranschen att filmprojekt som börjar planeras och skrivas manus för i slutändan aldrig blir av...

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 14 maj 2020 kl. 19:24:26
Man kan ju säga att Disney kopierade Madagaskar med sin film Vilddjuren
Tekniskt sett är det faktiskt snarare tvärtom - Vilddjuren började spelas in långt före Madagaskar, men Dreamworks såg till att skynda på produktionen och animationen av Madagaskar så att den skulle få premiär innan.

MoraNisse

De e väl ändå ganska onödigt att diskutera nåt som inte existerar

Steffan Rudvall

Citat från: MoraNisse skrivet 15 maj 2020 kl. 10:24:34
De e väl ändå ganska onödigt att diskutera nåt som inte existerar
Det håller jag verkligen med om

Disneyfantasten

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 15 maj 2020 kl. 09:31:00
Jag tror också vi kan vara ganska säkra på att Madagaskar 4 inte kommer bli av. Den var ju utannonserad och hade börjat planeras, men nu har den legat på is så länge att den mest troligt inte kommer bli av.

Det är ju tyvärr mer regel än undantag i filmbranschen att filmprojekt som börjar planeras och skrivas manus för i slutändan aldrig blir av...
Tekniskt sett är det faktiskt snarare tvärtom - Vilddjuren började spelas in långt före Madagaskar, men Dreamworks såg till att skynda på produktionen och animationen av Madagaskar så att den skulle få premiär innan.

Man ska väl aldrig säga aldrig...

Exempelvis var Frost (som ursprungligen hette Snödrottningen) på skisser redan på 1930-talet innan Snövit och De Sju Dvärgarna, och lades på is flera gånger och det var inte förrän 2013 som filmen fick sin biopremiär!

Ett annat exempel är Toy Story 4, där 75% av manuset kastades bort så att man fick omarbeta filmen...

Även Trassel var i produktion redan 2005 (eller någonstans där iallafall) men lades ner och det var inte förrän 2010 som filmen gick upp på biograferna...

Vet att alla dessa är Disney och Pixar men iallafall...

Många gånger känns det som att röstbyten avfärdas av ren rutin...

Själv anser jag att man bör bedöma varje insats var för sig och inte dra alla över en kam...

Jag tycker exempelvis att Mikaela Tidermark passar bättre som Vinterlilja (i Tingeling-filmerna) än vad Anna Johnsson gör (som dock gjorde en ganska bra insats), har ingenting emot Annas röstskådespel men den här rollen var mer för Mikaela...

clara liljeberg

var det nån annan likhet med madagaskar och disney.

Disneyfantasten


clara liljeberg

det finns även två öppningssekvens mellan månen och slottet.

clara liljeberg

hej då om jag skriver till dreamworks om att de ska göra en handritad uppföljare där de reste jorden runt och massor av sånger och  dans.