Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Disney spelfilmer (Live Action)

Startat av moviefan, 10 mars 2017 kl. 16:09:13

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Elios

Citat från: gstone skrivet 23 maj 2019 kl. 21:39:16
Chloe Grace Motetz Skulle spela Ariel Universals lilla sjöjungfrun som aldrig gjord för Sofis Coppola hoppade av. Den hade ett manus av hon som skrev Edward Scissorhands. Coppola vill att Ariels syster skulle spelas av en Transsexull model modell. Men det vägrade Universal. Nu blir det ingen film😕

Trist. Hoppas dem kan hitta någon annan istället. För den hade ju blivit succé.  ;D

Elios

Jo förresten vet att jag frågade tidigare men tänkte du kanske råkade missa men vem skulle ha spelat Zeus respektive Hades av Robert De Niro och Al Pacino?^^

gstone

Citat från: Elios skrivet 24 maj 2019 kl. 01:43:24
Jo förresten vet att jag frågade tidigare men tänkte du kanske råkade missa men vem skulle ha spelat Zeus respektive Hades av Robert De Niro och Al Pacino?^^

Al Pacino som Hades och De Niro som Zeus. Patrick Stewart skulle också passa.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Jennifer Hudson tycker jag borde spela en av musorna.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Chris Hemsworth skulle vara en bra Pehnus.

Och Sacha Baron Cohen skulle passa som Clopin.

På svenska kunde Clopins röst göras av Lucas Krüger.

Ian McKellen kunde passa som Ärkediakon eller Anthony Hopkins.

Om dom gör Herkules tycker jag
Ariana Grande och Rihanna ska spela två av musorna.

Conan O'Brien kan spela Hades och Neil Patrick Harris kan spela skrik.




[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Citat från: Erik Dahlberg skrivet 24 maj 2019 kl. 18:37:24
Om Atlantis blir live-action så hade rollistan sett ut såhär för mig:

Milo: Christian Bale

Rourke: Russel Crowe

Fiin: Samuel Jackson

Kida: Eleni Foureira

Audrey: Jenny Slate

Helga: Scarlett Johansson

Vinny: Steven Ogg

Mullvaden: Peter Dinklage

Kakan: Clint Eastwood

Mrs Packard: Julie Andrews

Kungen av Atlantis: Ian Mckellen

Mr Whitmore: Christopher Walken

Bra rollista. Men jag tror aldrig Clint Eastwood skulle göra en sån här filmen.

Chasen är dock rätt liten att dom gör en remake av Atöantis den var en flop när den kom. Själv vill jag se Andrew Garfiled som Milo.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Elios


Disneyfantasten

Citat från: Erik Dahlberg skrivet 24 maj 2019 kl. 18:37:24
Om Atlantis blir live-action så hade rollistan sett ut såhär för mig:

Milo: Christian Bale

Rourke: Dolph Lundgren

Fiin: Samuel Jackson

Kida: Eleni Foureira

Audrey: Jenny Slate

Helga: Scarlett Johansson

Vinny: Steven Ogg

Mullvaden: Peter Dinklage

Kakan: Clint Eastwood

Mrs Packard: Julie Andrews

Kungen av Atlantis: Ian Mckellen eller Michael Gambon

Mr Whitmore: Christopher Walken

Jag hoppas verkligen att ingen spelfilm till Atlantis görs, just där går nämligen gränsen, det är knappast den populäraste filmen hos Disney och det är inte särskilt mycket Disney-aktighet i den, jag tycker att det gjorts tillräckligt med den med en uppföljare...

(filmen är inte direkt dålig, men jag tycker att den - tillsammans med Lilla Kycklingen och Familjen Robinson - överlag håller markant lägre klass än de flesta Disneyklassiker & Pixar, vet att det i mångt och mycket är smaksak men ändå)

Hursomhelst så tror jag inte det är troligt att Atlantis skulle få en spelfilmsversion... (det var antagligen enklare med Lilo och Stitch eftersom det är den populäraste filmen som kom ut perioden 2000-2008)

Lady och Lufsen 2019 är iallafall den första som blir exklusiv för streaming...

moviefan

Undrar om En Prinsessas dagbok 3 blir av.  Jag gillar mest ettan. 

Disneyfantasten

Citat från: Erik Dahlberg skrivet 13 januari 2019 kl. 18:55:34
Jo jag vet det men jag sa OM det blir det. OM Aristocats blir Live Action så tror jag INTE att den hade blivit mörkare. Den hade också blivit en musikal precis som tecknade.

Jo, det förstås, den har inga antydningar till mörka scener, men om det hade blivit av så antar jag att Shun-Gon (Siameskatten med kinesisk accent som spelar både trummor och piano och som spelas av Paul Winchell på engelska och Lasse Bagge på svenska) hade fått byta ras för att verka mindre racistisk? (som de gjorde med Si & Am i Lady och Lufsen)

Jag tycker iallafall inte att Siameskatter är racistiska (och inte heller Kråkorna i Dumbo som det pratas om nyligen och som Netflix tyvärr ska klippa bort i höst)

Det är dock mest svarta personer och även folk som bor i Fjärran Östern som är mer känsliga för racism...

Jag är dock född i Sverige och har aldrig tänkt på karaktärerna som racistiska...

TrondM

Citat från: Disneyfantasten skrivet 26 maj 2019 kl. 11:19:12Det är dock mest svarta personer och även folk som bor i Fjärran Östern som är mer känsliga för racism...

Hvorfor det, tror du?

Citat från: DisneyfantastenJag är dock född i Sverige och har aldrig tänkt på karaktärerna som racistiska...

Men du har autisme, har du ikke? Hvordan føler du deg hvis du ser en film og det dukker opp en autist som brukes som et komisk innslag? Altså ikke at en karakter, som er autist, er komisk. Men at det er komisk i seg selv at karakteren er autist, og at autisme er noe man kan le av?

Disneyfantasten

Citat från: TrondM skrivet 26 maj 2019 kl. 14:44:28
Men du har autisme, har du ikke? Hvordan føler du deg hvis du ser en film og det dukker opp en autist som brukes som et komisk innslag? Altså ikke at en karakter, som er autist, er komisk. Men at det er komisk i seg selv at karakteren er autist, og at autisme er noe man kan le av?

Jo, jag är faktiskt autistisk, men det är iallafall det bästa funktionshindret man kan ha, jämfört med andra, när man är autistisk kan man ha massor av synpunkter och perspektiv på olika saker och variera sig litegrann, och mycket mer... (ja, det är lättare att visa en att förklara och man kan ju inte läsa andras tankar)

Men jag känner iallafall inte till några autistiska karaktärer, jag tror inte heller att jag hade reagerat så värst mycket på dem heller...

gstone

Citat från: TrondM skrivet 26 maj 2019 kl. 14:44:28
Hvorfor det, tror du?

Men du har autisme, har du ikke? Hvordan føler du deg hvis du ser en film og det dukker opp en autist som brukes som et komisk innslag? Altså ikke at en karakter, som er autist, er komisk. Men at det er komisk i seg selv at karakteren er autist, og at autisme er noe man kan le av?

Varföt skrever du alltid på
Norska ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 26 maj 2019 kl. 15:55:34


Varföt skrever du alltid på
Norska ?

Antagligen därför att han är norsk!  ;)

gstone

Citat från: TrondM skrivet 26 maj 2019 kl. 14:44:28
Hvorfor det, tror du?

Men du har autisme, har du ikke? Hvordan føler du deg hvis du ser en film og det dukker opp en autist som brukes som et komisk innslag? Altså ikke at en karakter, som er autist, er komisk. Men at det er komisk i seg selv at karakteren er autist, og at autisme er noe man kan le av?

Jag läst en väldigt bra bok om autism den heter Den besynnerliga händelsen med hunden om natten.Den är skriven av Mark Haddon.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.