Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Disney+ (Disneys streamingtjänst)

Startat av gstone, 29 augusti 2018 kl. 22:30:22

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 4 gäster tittar på detta ämne.

Anders M Olsson

Disney+ har lagt upp ännu en film som kommer att erbjudas som "Premier Access" för 249 kronor, nämligen spelfilmen Jungle Cruise.

Den 28 juli har den svensk biopremiär, och från och med den 30 juli kan man köpa den som "Premier Access" på Disney+. Den kommer att släppas utan kostnad till alla abonnenter på Disney+ vid ett senare, ej angivet, datum.

Personligen tycker jag inte att det är värt att lägga ner några extra pengar för att streama en spelfilm som Jungle Cruise. Möjligen kommer jag att se den på bio, annars väntar jag tills den blir allmänt tillgänglig på Disney+.

Det kan med viss tvekan vara värt att köpa "Premier Access" till Disneys och Pixars större animerade filmer, men knappast till spelfilmer.

Daniel Hofverberg

Citat från: Anders M Olsson skrivet 21 juli 2021 kl. 09:27:13
Personligen tycker jag inte att det är värt att lägga ner några extra pengar för att streama en spelfilm som Jungle Cruise. Möjligen kommer jag att se den på bio, annars väntar jag tills den blir allmänt tillgänglig på Disney+.

Det kan med viss tvekan vara värt att köpa "Premier Access" till Disneys och Pixars större animerade filmer, men knappast till spelfilmer.
Jag instämmer fullständigt. Det beror förstås på hur många man är som vill se filmen, men ska Premier Access bli försvarbart jämfört med biobesök så krävs det ju att det är minst 2 - 3 personer som vill se filmen och kan betala lika mycket vardera - och så får man ju vara medveten om att det för de allra flesta blir en sämre upplevelse jämfört med en stor biosalong. För mig som relativt ofta ser filmer själv, eller på sin höjd med en annan person som sällskap, så blir det för mycket pengar.

Vid Disneys och Pixars större animerade filmer är det mer försvarbart, då sannolikheten är större att fler personer vill se dem - då rör det sig ju vanligtvis om barnfamiljer på kanske 1 - 3 barn och 1 - 2 föräldrar, plus kanske kompisar till något av barnen, och då tjänar man snabbt in 249 kr jämfört med kostnaden för biobesök; plus att man slipper allt strul med att göra sig klar och ta sig till en biograf (vilket inte alltid är helt enkelt med småbarn). Dessutom är sannolikheten större att man vill se om en sådan film fler gånger jämfört med spelfilmer, som åtminstone undertecknad sällan ser om i första taget - åtminstone inte förrän det gått minst några månader, så att filmen redan hunnit släppas "kostnadsfritt" på Disney+.

Jungle Cruise är en sådan film som jag eventuellt kan tänka mig att gå på bio och se, beroende på hur många andra filmer som har premiär i närtid, men annars kanske jag väntar tills den släpps som vanligt på Disney+.


När Disney först började använda sig av konceptet Premier Access, med många stängda biografer och hög smittspridning i landet, var det mer försvarbart att ta till ett sådant grepp; då det för många var det enda realistiska sättet att kunna se en film - trots allt lär ju ingen resa flertalet mil för att ta sig till en biograf som fortfarande är öppen, och många heller inte vågade gå på bio på grund av smittrisken. Men nu när nästan alla biografer är öppna, smittspridningen är nere på en mycket låg nivå och en stor andel av Sveriges vuxna befolkning är vaccinerad med minst en dos (och därmed kan gå på bio utan nämnvärd smittrisk) så börjar nyttan vara mer tveksam...

Daniel Hofverberg

#2057
Goda nyheter! Den 18 augusti ska skandinaviska Disney+ äntligen släppa säsong 1 av den italienska Disney-serien Alex & Co., som sänts flitigt på Disney Channel genom åren men som aldrig funnits på någon streamingtjänst. Det är alltså originalserien som Penny på M.A.R.S. är en spin-off till, men till skillnad från Penny på M.A.R.S. är Alex & Co. italienskspråkig i original. :)

Jag förutsätter att serien kommer släppas med svenskt, norskt och danskt tal samt finsk text, precis som på Disney Channel - och säkerligen även med engelsk dubbning och italiensk originalversion. Jag hoppas att det även kommer finnas svensk text, men sett till hur Disney+ gjort med det mesta annat känns det ju tyvärr lite mer tveksamt...

Jag hoppas innerligt att det här betyder att säsong 2 och 3 av Alex & Co. också kommer släppas tids nog, som aldrig dubbats till svenska eller sänts på skandinaviska Disney Channel, men jag har ärligt talat ingen aning hur stor den chansen är... Allra helst med (nygjord) svensk dubbning, men även om det "bara" blir i textad originalversion vore det ändå oerhört värdefullt för att äntligen få en chans att se resterande säsonger, som alltså aldrig sänts i svensk TV och som det hittills inte funnits något realistiskt sätt att kunna få tillgång till.


Den 25 augusti släpps också äntligen Kejsarens nya skolaDisney+ i Skandinavien, som tidigare bara funnits i andra länder och som man tvingats använda utländsk VPN för att få del av. :)
https://www.moviezine.se/nyheter/mer-an-50-nya-filmer-och-serier-pa-disney-i-augusti

Anders M Olsson

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 25 juli 2021 kl. 02:09:11
Den 25 augusti släpps också äntligen Kejsarens nya skolaDisney+ i Skandinavien, som tidigare bara funnits i andra länder och som man tvingats använda utländsk VPN för att få del av. :)
https://www.moviezine.se/nyheter/mer-an-50-nya-filmer-och-serier-pa-disney-i-augusti

Ja, och även Monster på jobbet blir nu tillgänglig utan VPN den 25 augusti.

Frågan är var Moviezine får den här informationen från? Dubbningshemsidan och Disneyania borde ha direkt tillgång till pressinformation från Disney+ utan att gå via tredje part.

Daniel Hofverberg

Citat från: Anders M Olsson skrivet 25 juli 2021 kl. 05:15:11
Frågan är var Moviezine får den här informationen från? Dubbningshemsidan och Disneyania borde ha direkt tillgång till pressinformation från Disney+ utan att gå via tredje part.
Jag är också väldigt nyfiken var Moviezine får dessa uppgifter från varje månad, då jag inte sett skymten av några pressreleaser från Disney angående Disney+ - och tydligen inte Disneyania heller då...

Goliat

De har en lista som PDF med alls som finns [urlhttps://disney.se/allt-som-kommer-pa-disney-plus]här, längst ned[/url]. Det kanske finns en till lista med vad som kommer?

simon.bjornen

Fick svar från moviezine att de får infon direkt från Disney och deras pressavdelning.


Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 25 juli 2021 kl. 14:09:21
Jag är också väldigt nyfiken var Moviezine får dessa uppgifter från varje månad, då jag inte sett skymten av några pressreleaser från Disney angående Disney+ - och tydligen inte Disneyania heller då...

Goliat

Citat från: simon.bjornen skrivet  7 augusti 2021 kl. 16:15:53
Fick svar från moviezine att de får infon direkt från Disney och deras pressavdelning.

Trist att inte privatpersoner kan vända sig till dem dock.

simon.bjornen

Exakt, håller med dig!
Försöker få tag i disney för att se om man kan få mail om nya realeser. Ser väl inte så ljust ut dock.


Citat från: King Owl skrivet  7 augusti 2021 kl. 17:45:30
Trist att inte privatpersoner kan vända sig till dem dock.

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet  7 augusti 2021 kl. 21:30:40
Nu har Förtrollade 2 filmats klart.

Suveränt! Ser framemot den och första filmen var riktigt bra enligt mig!  :D

Goliat

Citat från: simon.bjornen skrivet  7 augusti 2021 kl. 19:53:37
Exakt, håller med dig!
Försöker få tag i disney för att se om man kan få mail om nya realeser. Ser väl inte så ljust ut dock.

Jag har själv skrivit och fick svar men efter ett par veckor och det var att jag får avvakta och att de gör reklam inför nya släpp.

Vilket är konstigt då att MovieZine får all information. De får ju lite monopol på besök från de som söker efter senaste filmerna. Intäkter av ads och liknande när folk besöker. Vilket känns lite knepigt, hade hellre sett på Disneys egna lista.

gstone

Den tolfte November kommer den nya Ensam hemma filmen Home Sweet Home Alone

Hoppas den dubbas !
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

MOA

Citat från: gstone skrivet 14 augusti 2021 kl. 22:08:00
Den tolfte November kommer den nya Ensam hemma filmen Home Sweet Home Alone

Hoppas den dubbas !
Har dom filmerna ens dubbats?

Steffan Rudvall