Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Quiz

Startat av Mathilda Gustafsson, 31 augusti 2020 kl. 22:38:22

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 14 september 2021 kl. 15:06:39
Kalle Moraeus?

Ah, kändisen med dialekt som spelade gamen Dizzie i Djungelboken 2 som enda dubbningsroll...

MOA

Citat från: Disneyfantasten skrivet 14 september 2021 kl. 15:08:18
Ah, kändisen med dialekt som spelade gamen Dizzie i Djungelboken 2 som enda dubbningsroll...
Citat från: Steffan Rudvall skrivet 14 september 2021 kl. 15:06:39
Kalle Moraeus?
Yes!Från Dalarna

Steffan Rudvall

Vem är detta?



Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 20 september 2021 kl. 21:44:24
Vem är detta?



Det liknar Björn Gustafson även känd som Alfred i Emil-filmerna, han spelade även Luffaren och så är han Doktor Berglund i Madicken och Harry i Jönssonligan och har även spelar Broder Tuck i Robin Hood, en av Dalton-bröderna i en Lucky Luke film och Bull i tecknade Pelle Svanslös!  :) (sen är han också berättarrösten i Alfons Åberg)

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 20 september 2021 kl. 21:47:56
Det liknar Björn Gustafson även känd som Alfred i Emil-filmerna, han spelade även Luffaren och så är han Doktor Berglund i Madicken och Harry i Jönssonligan och har även spelar Broder Tuck i Robin Hood, en av Dalton-bröderna i en Lucky Luke film och Bull i tecknade Pelle Svanslös!  :) (sen är han också berättarrösten i Alfons Åberg)
Det är inte björn.

Disneyfantasten


Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 20 september 2021 kl. 21:52:39
Vem är det då? Ledtrådar?
Jag har för mig att personen är din favorit när det kommer till en viss Disney karaktär och personen föddes 1941.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 20 september 2021 kl. 21:54:21
Jag har för mig att personen är din favorit när det kommer till en viss Disney karaktär och personen föddes 1941.

Thomas Hellberg?

Ja, jag har utsett honom till favorit i rollen som Tiger bland annat och med min första biofilm Tigers Film, även om Rolf Lydahl inte kommer långt efter honom...

Han är även mycket bra i Babe Den Modiga Lilla Grisen och Resan Till Amerika 2 Fievel i Vilda Västern!  :)

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 20 september 2021 kl. 21:58:08
Thomas Hellberg?

Ja, jag har utsett honom till favorit i rollen som Tiger bland annat och med min första biofilm Tigers Film, även om Rolf Lydahl inte kommer långt efter honom...

Han är även mycket bra i Babe Den Modiga Lilla Grisen och Resan Till Amerika 2 Fievel i Vilda Västern!  :)
Det stämmer, det är Thomas! :) Du kanske inte kände igen honom först eftersom att bilden är från 2001.

Disneyfantasten

Nu är det min tur att quiza!

Mitt första om en karaktär!

Detta är ett djur av honkön med långa öron!

Hennes föräldrar har många barn och barnbarn!

När hon äntligen får sitt efterlängtade jobb blir hon inte särskilt väl mottagen av chefen!

När hon tar på sig att lösa ett fall så tar hon hjälp av en lurendrejare som hon tillslut blir vän med!

Vilken karaktär söker jag?

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 20 september 2021 kl. 22:02:56
Nu är det min tur att quiza!

Mitt första om en karaktär!

Detta är ett djur av honkön med långa öron!

Hennes föräldrar har många barn och barnbarn!

När hon äntligen får sitt efterlängtade jobb blir hon inte särskilt väl mottagen av chefen!

När hon tar på sig att lösa ett fall så tar hon hjälp av en lurendrejare som hon tillslut blir vän med!

Vilken karaktär söker jag?
Judy?

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 20 september 2021 kl. 22:04:37
Judy?

Yes! Kaninen Judy Hopps, huvudkaraktären i kanske min favoritfilm Zootropolis!  :)

Disneyfantasten

Detta är en karaktär!

Det är en tjej med blått hår och grön klänning och glöder och vill helst av allt vara glad och se det positiva i allting!

Hon vakar varje dag över en viss tjejs liv med dennes föräldrar!

Vilken karaktär söker jag?

MOA

Citat från: Disneyfantasten skrivet 20 september 2021 kl. 22:08:40
Detta är en karaktär!

Det är en tjej med blått hår och grön klänning och glöder och vill helst av allt vara glad och se det positiva i allting!

Hon vakar varje dag över en viss tjejs liv med dennes föräldrar!

Vilken karaktär söker jag?
Glädje i Insidan Ut

Disneyfantasten

Citat från: MOA skrivet 20 september 2021 kl. 22:11:12
Glädje i Insidan Ut

Helt rätt! Förmodligen min favorit av Pixar-filmerna!  :)