Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Mulan 2

Startat av DisneyTLK, 21 oktober 2012 kl. 21:42:24

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

DisneyTLK

Hej, tänkte bara fråga om det är någon som har uppgifter om dubbningen till Mulan 2?
Jag hittar ingen information på dubbningshemsidan så det kanske är svåråtkomligt :/

Det skulle vara roligt att veta, för när jag nyligen såg ett klipp så lät det inte så bra för att vara ärlig x)


Daniel Hofverberg

Märkligt, jag trodde faktiskt redan att jag hade utsatt credits för Mulan 2. Det måste vara ett förbiseende från min sida.

Jag är nästan hundra på att jag ska ha credits till den filmen, så jag ska snarast leta upp dessa och ska försöka få upp till nästa uppdatering av sajten.

DisneyTLK

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 22 oktober 2012 kl. 08:36:54
så jag ska snarast leta upp dessa och ska försöka få upp till nästa uppdatering av sajten.

Underbart :) Tack så mycket!

Elios

Hade varit kul om Mikael Persbrandt hade gjort skurken även i Liveaction versionen om den nu dubbas.  ;D

Disneyfantasten

Vilka spelar Cecilia Lundh, Fredrik Hiller, Peter Kjellström, Ingemar Carlehed, Bo Maniette* och Agnetha Kjörsvik i filmen?

Jag skulle gissa att Åsa Jonsson och Roger Storm spelar Förfäderna, precis som i första filmen!

Jag antar att Julia Moreau, Malene Wixner Johansson, Blenda Nyman, Emma Norman, Ida Norman och Jessica Andersson måste spela barnen...

*Han spelade visserligen Chi-Fu i första filmen, men enligt min uppsökning medverkar han överhuvudtaget inte i 2an...

clara liljeberg

i disneypedia sa mushu att han hade en kusin som är skyldig honom fem tepåsar och ett par ätpinnar.

Disneyfantasten

Sedan tidigare vet jag att Lord Qin spelas av Claes Ljungmark!

Såg om filmen ikväll och lyckades identifiera följande;

(utöver barnskådespelarna)

>Äktenskapsmäklerskan = Agnetha Björsvik (genom uteslutningsmetoden bland kvinnorna)

>Andar = Monica Forsberg, Roger Storm, Fredrik Hiller

>Tjock Kvinna = Cecilia Lundh

>Smal Kvinna = Åsa Jonsson

>Soldat = Peter Kjellström

>Utropare på brottningsmatch = Ingemar Carlehed

>Prisutdelare = Bo Maniette

>Prins Jeeki = Peter Kjellström

>Banditer = Bo Maniette

>Mongolisk Rådgivare = Roger Storm

Med reservation för att felaktigheter kan förekomma, men de flesta ska stämma!

clara liljeberg

kanske den nya uppföljaren var att människor borde var i sina djurversioner som i kung fu panda där folk är djur istället för människor.

gstone

Citat från: clara liljeberg skrivet 25 april 2021 kl. 09:36:54
kanske den nya uppföljaren var att människor borde var i sina djurversioner som i kung fu panda där folk är djur istället för människor.
NEJ inte alls !
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Steffan Rudvall

#9
Citat från: clara liljeberg skrivet 25 april 2021 kl. 09:36:54
kanske den nya uppföljaren var att människor borde var i sina djurversioner som i kung fu panda där folk är djur istället för människor.
Det är väldigt orealistiskt att det skulle komma en tredje film.

MOA

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 25 april 2021 kl. 12:42:21
Det är väldigt orealistiskt att det skulle komma en serie film.
Serie film?

Scoobydoofan1

Citat från: MOA skrivet 25 april 2021 kl. 12:49:07
Serie film?
Tror meningen är en film franchise.

T.E.X... Lilo & stitch, tom och Jerry osv.

Elios

Undrar om t.om denna är bättre än den nya spelfilmen!?  ::)

Steffan Rudvall

Citat från: MOA skrivet 25 april 2021 kl. 12:49:07
Serie film?
Jag skrev tredje film men autokorrekt måste ha ändrat det.

MOA

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 25 april 2021 kl. 14:00:25
Jag skrev tredje film men autokorrekt måste ha ändrat det.
Jag tror int att de blir en 3:e film

Steffan Rudvall

Citat från: MOA skrivet 25 april 2021 kl. 14:02:03
Jag tror int att de blir en 3:e film
Som jag skrev tidigare Är det mycket orealistiskt att det kommer en tredje film.

MOA

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 25 april 2021 kl. 14:03:39
Som jag skrev tidigare Är det mycket orealistiskt att det kommer en tredje film.
Ja den 2:a va int ens bra

clara liljeberg

tänk om befolkningen i kina var djur istället för människor så det kommer att se människor i deras djurversioner som att vakterna var noshörningar.eller att en av krigarna var delfiner.som mästare delfinen.

gstone

Citat från: clara liljeberg skrivet 25 april 2021 kl. 19:09:54
tänk om befolkningen i kina var djur istället för människor så det kommer att se människor i deras djurversioner som att vakterna var noshörningar.eller att en av krigarna var delfiner.som mästare delfinen.
China skulle inte gilla det.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Simon Axelsson

Citat från: gstone skrivet 25 april 2021 kl. 19:59:22
China skulle inte gilla det.

Jag vet då inte riktigt. Kina föredrar tydligen Kung Fu Panda före Mulan, men det har tydligen mer med representationen av deras kultur att göra än att befolkningen är djur istället för människor.
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

gstone

Citat från: Simon Axelsson skrivet 25 april 2021 kl. 20:02:36
Jag vet då inte riktigt. Kina föredrar tydligen Kung Fu Panda före Mulan, men det har tydligen mer med representationen av deras kultur att göra än att befolkningen är djur istället för människor.

bannlyste  Kina  Alice Underlandet för att djuren agerade som människor

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_books_banned_by_governments

så dom skulle nog inte gilla en värld där alla djur var som människor särskilt inte i deras eget land !
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Citat från: clara liljeberg skrivet 25 april 2021 kl. 19:09:54
tänk om befolkningen i kina var djur istället för människor så det kommer att se människor i deras djurversioner som att vakterna var noshörningar.eller att en av krigarna var delfiner.som mästare delfinen.

Kina skulle nog bli arga.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

clara liljeberg

jag vet att en av andarna var ugglor.

clara liljeberg

när bode regissören skapa en ny film där mulan och shang blir svanar och kinas befolkning till djur där djur pratar och tänker som människor.

gstone

Citat från: clara liljeberg skrivet  2 maj 2021 kl. 23:05:10
när bode regissören skapa en ny film där mulan och shang blir svanar och kinas befolkning till djur där djur pratar och tänker som människor.
Kina skulle inte gilla det >:(

Kina skulle bli upprörda.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet  4 maj 2021 kl. 22:03:25
Kina skulle inte gilla det >:(

Kina skulle bli upprörda.
De verkar inte ha något större problem med Kung Fu Panda.

clara liljeberg

det var mina egna ideer till regissören om att göra en uppföljare där folk är djur istället för människor.

clara liljeberg

det var för att jag hatade människor och jag har skrivit brev om att det borde vara djurversioner där shang och mulan var svanar och dess förädrar också till svanar precis som kronan mulan hade på sig på bröllopet och där vakterna var noshörningar och banditerna var skorpioner och vargar med rabies och där mästarinnan är en fisk och en del av byborna var ankor,grisar,kaniner ,får och sköldpaddor och där siaren var en get och en del var krokodiler som var goda och där det fanns en svart,kvinnlig drake som var störtkär i mushu som blev hans flickvän eftersom mushu var den enda draken som fanns där det kan finnas en musikalnummer om vad som skulle hända om det fanns fler drakar som liknar honom.fram tills där draktjejen jenny och mushu skulle gifta sig och varit på smekmånad och kanske bildat en familj och la några ägg där det blir två döttrar och en son. i den nya serien där blir det några äventyr med de tre drakbarnen där den äldsta dottern har blivit tonåring där det var hennes första dag i skolan dragon high där andra draktonåringarna går i.om du inte gillar det så tänker jag skicka brevet till regissören och bevisa att jag har rätt och du hade fel.

clara liljeberg

jag har skickat brev till regissören om att det skulle blir en tredje uppföljare där det fanns en svart kvinnlig drake som har kommit i kina och flyttat bredvid mushus hus och där befolkningen är djur istället för människor och den svarta draken heter jenny och var till slut störtkär i mushu för att han var stilig och stark där det blev musikalnummer om drakar och hur det var om det hade funnits andra drakar,senare skulle det blir bröllop och efter vart på smekmånad kunde skaffa sig ett eget hus där det finns plats för redet för äggen där det var två döttrar och en son och där vi lärde känna resten av drakfamiljen och serien blir ett äventyr med drakbarnen på deras första dag i skolan.och att jag har rätt och du hade fel.så jag vann.så det så,gstone.det var mitt förslag till regissören om att det skulle blir en drakkärlekssaga.

gstone

Citat från: clara liljeberg skrivet 17 juni 2021 kl. 13:26:37
jag har skickat brev till regissören om att det skulle blir en tredje uppföljare där det fanns en svart kvinnlig drake som har kommit i kina och flyttat bredvid mushus hus och där befolkningen är djur istället för människor och den svarta draken heter jenny och var till slut störtkär i mushu för att han var stilig och stark där det blev musikalnummer om drakar och hur det var om det hade funnits andra drakar,senare skulle det blir bröllop och efter vart på smekmånad kunde skaffa sig ett eget hus där det finns plats för redet för äggen där det var två döttrar och en son och där vi lärde känna resten av drakfamiljen och serien blir ett äventyr med drakbarnen på deras första dag i skolan.och att jag har rätt och du hade fel.så jag vann.så det så,gstone.det var mitt förslag till regissören om att det skulle blir en drakkärlekssaga.

NEJ

Det kommer aldrig hända >:(
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Steffan Rudvall

Vilken regissör är det hon prata om? Om det inte finns någon film så kan det väl inte finnas någon regissör...

clara liljeberg

i sverige som dubbar rösterna och om de gillar min ide så har jag rätt och du fel så att det blir en uppföljare bebodda av antropomorfa djur.för jag har skickat brevet till de.

clara liljeberg

så jag vann!!!!! för jag hade rätt och du hade fel.och när dvd kommer så blir det bonusmaterial med disneypedi med fakta om kina berättad av två drakar som berättar allt om kinas djur som finns som elefanter,krokodiler,noshörningar,fiskar,rävar och delfiner. jag tror kanske att drakar sitter på äggen för att hålla de varma som fåglarna gjorde eller som hos velociraptorerna gör i en tid när de första drakarna kom.

Steffan Rudvall

Citat från: clara liljeberg skrivet 18 juni 2021 kl. 22:23:51
så jag vann!!!!! för jag hade rätt och du hade fel.och när dvd kommer så blir det bonusmaterial med disneypedi med fakta om kina berättad av två drakar som berättar allt om kinas djur som finns som elefanter,krokodiler,noshörningar,fiskar,rävar och delfiner. jag tror kanske att drakar sitter på äggen för att hålla de varma som fåglarna gjorde eller som hos velociraptorerna gör i en tid när de första drakarna kom.
Vad är det du pratar om? Tror du att Disney gör filmer bara för att en person frågar om det?

clara liljeberg

jag pratar om att jag har skickat brev till regissören på disney sverige om att göra en uppföljare där kinas befolkning är antropomorfa djur och att det finns en svart kvinnlig drake vid namn jenny som är störtkär i mushu för att han är stark och stilig och kanske beskydda henne från några hemska vargar som sänts av en ondsint kobra som vill ta över kina. kanske blir det en musikalnummer om hur det var om drakarna fanns från när och fjärran och draken som dejtar ping är jennys tvillingsyster lulu.kanske ta en titt på mushus släktträd för att ta reda på mer om hans familj för han har ju en kusin. kobrans röst var hanna ferm.jennys röst är lizette pålsson.

Steffan Rudvall

Citat från: clara liljeberg skrivet 18 juni 2021 kl. 23:05:39
jag pratar om att jag har skickat brev till regissören på disney sverige om att göra en uppföljare där kinas befolkning är antropomorfa djur och att det finns en svart kvinnlig drake vid namn jenny som är störtkär i mushu för att han är stark och stilig och kanske beskydda henne från några hemska vargar som sänts av en ondsint kobra som vill ta över kina. kanske blir det en musikalnummer om hur det var om drakarna fanns från när och fjärran och draken som dejtar ping är jennys tvillingsyster lulu.kanske ta en titt på mushus släktträd för att ta reda på mer om hans familj för han har ju en kusin. kobrans röst var hanna ferm.jennys röst är lizette pålsson.
Disney Sverige har inga filmregissörer.

clara liljeberg

så vilka bestämmer i disney sverige som ska få läsa mitt brev om den nya filmen med antropomorfa djur.

Steffan Rudvall

Citat från: clara liljeberg skrivet 18 juni 2021 kl. 23:22:59
så vilka bestämmer i disney sverige som ska få läsa mitt brev om den nya filmen med antropomorfa djur.
Ingen på Disney Sverige kan bestämma något om vilka fimer som ska skapas.

clara liljeberg

du bestämmer inte över mig,om disney sverige såg mitt brev så skickar de över det till usa för att förstå vad min film ska handla om och då kanske disney sverige bara dubbar rösterna och inget mer och nu är jag besviken på dig att den nya filmen inte blir av där befolkningen är djur istället för människor och om disney sverige skriver ett svar till mig att de gillar min filmideer som är mycket bättre än det du sa om att det inte blir nån tredje.så har jag rätt och du fel och om jag inte fick svar så blir jag jätteledsen så att jag gråter tårfloder för att du är en elak besserwiser som inte ens vet om mina filmideer att folk är djur istället för människor för då ska jag säga till min bror om att göra en film som kommer få dig att tappa hakan om att det finns djurversioner av kinas invånare som att röjar ralf är en noshörning,vaiana som är en katt i zootropolis.

Steffan Rudvall

Citat från: clara liljeberg skrivet 18 juni 2021 kl. 23:43:27
du bestämmer inte över mig,om disney sverige såg mitt brev så skickar de över det till usa för att förstå vad min film ska handla om och då kanske disney sverige bara dubbar rösterna och inget mer och nu är jag besviken på dig att den nya filmen inte blir av där befolkningen är djur istället för människor och om disney sverige skriver ett svar till mig att de gillar min filmideer som är mycket bättre än det du sa om att det inte blir nån tredje.så har jag rätt och du fel och om jag inte fick svar så blir jag jätteledsen så att jag gråter tårfloder för att du är en elak besserwiser som inte ens vet om mina filmideer att folk är djur istället för människor för då ska jag säga till min bror om att göra en film som kommer få dig att tappa hakan om att det finns djurversioner av kinas invånare som att röjar ralf är en noshörning,vaiana som är en katt i zootropolis.
Okej Du får tro vad du vill men Disney Sverige kan inte bestämma något om filmerna och visning tar nog inte händer i mot förslag på film idéer från enstaka personer.

clara liljeberg

så hej då för alltid om jag skriver till disney om ett avsnitt där mushu reste bakåt i tiden där han får träffa hans förfäder och tagit reda på hans anfader där de är dinosaurier och kanske en ny disneypedi om dinosauriearterna och drakar och drakarnas historia.averiderci,cest la vi.

Adam

Citat från: gstone skrivet  3 december 2021 kl. 13:32:54
Jag gillar några av dräkt till dvd uppföljarna :D

Mest för at dom har bra röstskådespelri ;)

Mulan 2 är bra dubbade till exempel.

Dock har den uppföljaren ett ganska hypokritiskt budskap, som att "alltid välja känslor och skita i allt som står på spel", och dessvärre lät mina gamla personaler mig och alla andra se på den uppföljaren på dagis. 🤦
Glöm inte att tänka smart och kritiskt.
✌🤘

Marcusen

Citat från: Adam skrivet  3 december 2021 kl. 13:52:10
Dock har den uppföljaren ett ganska hypokritiskt budskap, som att "alltid välja känslor och skita i allt som står på spel", och dessvärre lät mina gamla personaler mig och alla andra se på den uppföljaren på dagis. 🤦
Fast du är väl inte en prinsessa som ska giftasbort.

Adam

#43
Citat från: Marcus R skrivet  3 december 2021 kl. 15:10:59
Fast du är väl inte en prinsessa som ska giftasbort.
Det här handlar om filmens budskap.
Majoriteten av karaktärerna i Mulan 2 upprepar flertal gånger om hur Kina håller på att invaderas av hemska motståndare, och det slutar med att detta helt enkelt skuffas undan p.g.a. att Mulans och Shangs kärlek tydligen spelar mer roll än att hela deras land förintas.
Glöm inte att tänka smart och kritiskt.
✌🤘

Disneyfantasten

Citat från: Adam skrivet  3 december 2021 kl. 16:31:45
Det här handlar om filmens budskap.
Majoriteten av karaktärerna i Mulan 2 upprepar flertal gånger om hur Kina håller på att invaderas av hemska motståndare, och det slutar med att detta helt enkelt skuffas undan p.g.a. att Mulans och Shangs kärlek tydligen spelar mer roll än att hela deras land förintas.

Jag tänker såhär, att filmens budskap bygger på att tvångsgifte aldrig är bra vilket alla lär sig i slutet!  :)

Adam

#45
Citat från: Disneyfantasten skrivet  3 december 2021 kl. 17:21:53
Jag tänker såhär, att filmens budskap bygger på att tvångsgifte aldrig är bra vilket alla lär sig i slutet!  :)
Um, ok..
🤷‍♂️
...men det ser jag inte riktigt som en ursäkt till att hemska motståndarsoldater fortfarande tänker invadera Mulans land, som filmen hela tiden upprepar, och att Mulan själv tycks strunta i det (som sagt var).
(Just saying)
Glöm inte att tänka smart och kritiskt.
✌🤘

Disneyfantasten

Citat från: Adam skrivet  3 december 2021 kl. 17:27:03
Um, ok..
🤷‍♂️
...men det ser jag inte riktigt som en ursäkt till att hemska motståndarsoldater fortfarande tänker invadera Mulans land, som filmen hela tiden upprepar, och att Mulan själv tycks strunta i det (som sagt var).
(Just saying)

Dock vill hon hela tiden följa sitt hjärta och Mushu hjälper till!  :) (just saying)

Adam

Citat från: Disneyfantasten skrivet  3 december 2021 kl. 17:39:44
Dock vill hon hela tiden följa sitt hjärta och Mushu hjälper till!  :) (just saying)
"Hjälper till"? Du menar väl konstant separera henne och Shang?
Det skulle jag inte riktigt kalla "hjälpa till".
...Men men, om du tycker om filmen så fine. Menar egentligen inte att skapa dramatik.
Glöm inte att tänka smart och kritiskt.
✌🤘

Disneyfantasten

Citat från: Adam skrivet  3 december 2021 kl. 17:42:47
"Hjälper till"? Du menar väl konstant separera henne och Shang?
Det skulle jag inte riktigt kalla "hjälpa till".

Det har du rätt i, men han lyckas "laga" det senare, han gömmer sig i det jättelika drakhuvudet och inbillar folket att Draken är levande och säger att han tycker att Mulan och Shang hör ihop med varandra!  :)

(dessutom så säger Mushu dessförinnan till Mulan att det var han som ställde till allt och att han bara gjorde det för att han ville behålla sin plats på gräddhyllan)

Disneyfantasten

Citat från: Adam skrivet  3 december 2021 kl. 17:42:47
...Men men, om du tycker om filmen så fine. Menar egentligen inte att skapa dramatik.

Det är inte ditt fel, jag förklarade bara lite sanningens saker, jag tycker att filmen är helt okej!

Adam

Citat från: Disneyfantasten skrivet  3 december 2021 kl. 17:48:46
Det är inte ditt fel, jag förklarade bara lite sanningens saker, jag tycker att filmen är helt okej!
Det försöker jag egentligen också göra.
Men som sagt, om du ser det så, då gör det väl kanske inget.
Glöm inte att tänka smart och kritiskt.
✌🤘

Disneyfantasten

Citat från: Adam skrivet  3 december 2021 kl. 17:51:39
Det försöker jag egentligen också göra.
Men som sagt, om du ser det så, då gör det väl kanske inget.

Jag kanske uttryckte mig lite klumpigt förut, jag borde ha varit lite tydligare med vad jag menade...

Adam

Citat från: Disneyfantasten skrivet  3 december 2021 kl. 18:17:53
Jag kanske uttryckte mig lite klumpigt förut, jag borde ha varit lite tydligare med vad jag menade...
Nåja, men det har nog som sagt ingen betydelse just nu. Vi kanske kan ta det på någon ny ämnessida i så fall, eller skriva PM. 🤷‍♂️
Glöm inte att tänka smart och kritiskt.
✌🤘

Disneyfantasten

Citat från: Adam skrivet  3 december 2021 kl. 18:40:59
Nåja, men det har nog som sagt ingen betydelse just nu. Vi kanske kan ta det på någon ny ämnessida i så fall, eller skriva PM. 🤷‍♂️

Då får det bli ny ämnesida, gärna tråden Mulan 2!

gstone

Den här har en rätt bra dubbning. ;D
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 24 april 2021 kl. 23:02:31
Sedan tidigare vet jag att Lord Qin spelas av Claes Ljungmark!

>Tjock Kvinna = Cecilia Lundh

Jag har  respekt för Cecilia Lundh hon är med i dubbning av en av dom bästa filmer jag nbågonsin sett ;D
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 11 juli 2022 kl. 19:48:49
Jag har  respekt för Cecilia Lundh hon är med i dubbning av en av dom bästa filmer jag nbågonsin sett ;D

Vilken film är det du syftar på?