Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Disneydags (CD-skivan)

Startat av Beck, 28 september 2010 kl. 15:48:33

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

ASC2111

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 29 januari 2017 kl. 21:51:54I'm working on it though, and will of course arrange for an FLAC version when I can access the files again.
Hello Daniel,
Sorry for that. I hope your problem will be repaired soon.
Best regards.

Mathias

Hur står det till med flac-filerna?

ASC2111

Hello Daniel,
I hope all is looking good for you.
I'm contacting you in order to know if you are now ready for sharing to us your Disney Sweeden album.
Thanks in advance for your help.
Best regards.

ASC2111

Hello Daniel,
I'm contacting you about the Sweden CD.
I will be very happy if you can share to us  a lossless copy of this album.
Thanks in advance. Best regards.

Daniel Hofverberg

I thought I already did...?

Perhaps I forgot about it; I'll look into it ASAP.

ASC2111

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 23 november 2017 kl. 22:17:38
I thought I already did...?
Perhaps I forgot about it; I'll look into it ASAP.
Hello Daniel and thanks for your response.
It will be a good christmas gift.
Please, share with us your lossless version of this album.
Thanks in advance.
I wish your a merry chrstmas.
Best regards.

Aqdet

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 23 november 2017 kl. 22:17:38
I thought I already did...?

Perhaps I forgot about it; I'll look into it ASAP.

Någon update på flac-filerna? Vill gärna ha detta album. En EAC-rip med log vore guld.

ASC2111

Hello, does someone have any new for the FLAC-version of this album from Daniel ?
Thanks in advance for your help.
Best regards from France.

Kust

Citat från: ASC2111 skrivet  1 juli 2018 kl. 16:36:30
Hello, does someone have any new for the FLAC-version of this album from Daniel ?
Thanks in advance for your help.
Best regards from France.

Here is a playlist with the swedish songs
https://www.youtube.com/watch?v=rq9rhQTewdo&list=PL4whzYpN7hD8rXY4sWp8fzzxmRcG6mIAa&index=1

ASC2111

Citat från: Kust skrivet  1 juli 2018 kl. 21:58:43
Here is a playlist with the swedish songs
https://www.youtube.com/watch?v=rq9rhQTewdo&list=PL4whzYpN7hD8rXY4sWp8fzzxmRcG6mIAa&index=1
Thanks for these informations Kust.
I hope soon someone will be abble to send to us a FLAC-version of this album.
Best regards.

Disneyfantasten

#55
Vem är Anders Johansson egentligen?

Jag tvivlar på att det skulle vara "Ankan" eftersom han är född 1974...

Den Anders Johansson som sjunger Disneydags-skivan tror jag är samma som även medverkar i musiksagan Kalle Anka och Djungelns Pajas från 1990 (som nyligen lades upp på YouTube), där han spelar Aracuan jag tror att den Anders Johansson som sjunger åt fågeln har förställt rösten...

Helt säker kan jag dock förstås inte vara...

ASC2111

Citat från: ASC2111 skrivet 23 november 2017 kl. 21:31:36
Hello Daniel,
I'm contacting you about the Sweden CD.
I will be very happy if you can share to us  a lossless copy of this album.
Thanks in advance. Best regards.
Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 23 november 2017 kl. 22:17:38
I thought I already did...?
Perhaps I forgot about it; I'll look into it ASAP.
Hello Daniel,
I hope all is going well for you and your familly/friends, in this special period.
I will be very happy if you could have a look to my quite past request of the Sweeden CD in lossless.
Thank you very much for your help.
Best regards.


Disneyfantasten

Citat från: Disneyfantasten skrivet  7 april 2020 kl. 21:41:02
Vem är Anders Johansson egentligen?

Jag tvivlar på att det skulle vara "Ankan" eftersom han är född 1974...

Den Anders Johansson som sjunger Disneydags-skivan tror jag är samma som även medverkar i musiksagan Kalle Anka och Djungelns Pajas från 1990 (som nyligen lades upp på YouTube), där han spelar Aracuan jag tror att den Anders Johansson som sjunger åt fågeln har förställt rösten...

Helt säker kan jag dock förstås inte vara...

Anders Johansson stod nämligen med i denna beskrivning; www.youtube.com/watch?v=rq9rhQTewdo

Date: Februari - March, 1993
Singer: Anders Öjebo
Chorus: Liza Öhman, Monica Forsberg, Bertil Engh, Peter Wanngren, Anders Öjebo, Thomas Banestål, Ida Nolemo, Daniel Bergfalk, Anders Johansson
Lyrics: Monica Forsberg
Recorded in: KM Studio

Disneyfantasten

Citat från: Disneyfantasten skrivet 19 juni 2020 kl. 11:20:07
Anders Johansson stod nämligen med i denna beskrivning; www.youtube.com/watch?v=rq9rhQTewdo

Date: Februari - March, 1993
Singer: Anders Öjebo
Chorus: Liza Öhman, Monica Forsberg, Bertil Engh, Peter Wanngren, Anders Öjebo, Thomas Banestål, Ida Nolemo, Daniel Bergfalk, Anders Johansson
Lyrics: Monica Forsberg
Recorded in: KM Studio

Gammalt svar men jag kom att tänka på att den Anders Johansson som medverkar i CD-skivan kanske är bosatt i Karlskoga och när jag söker upp namnet plus Karlskoga så får jag fram flera Anders Johansson som är bosatta där, däribland en med namnet Anders Micael Johansson som är född 1965-04-12 och en med namnet Anders Sören Johansson som är född 1966-08-19...

MOA

Citat från: Disneyfantasten skrivet 12 december 2020 kl. 18:23:03
Gammalt svar men jag kom att tänka på att den Anders Johansson som medverkar i CD-skivan kanske är bosatt i Karlskoga och när jag söker upp namnet plus Karlskoga så får jag fram flera Anders Johansson som är bosatta där, däribland en med namnet Anders Micael Johansson som är född 1965-04-12 och en med namnet Anders Sören Johansson som är född 1966-08-19...
Kan de va nån av dom?