Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Björnbröder (Brother Bear, 2003)

Startat av Disneyfantasten, 13 april 2020 kl. 17:31:02

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Disneyfantasten

Vilka spelar Anders Byström, Håkan Skoog, Simon Berglund, Erik Berglund, Anton Nyman, Bittan Norman och Blenda Nyman i filmen?

Elios

Håkan Skoog var ju med i Djungel George 2 som Broder Gorilla men det är nog det ändå det ända man kan utgå ifrån. Så det borde inte vara jätte svårt då jag har hans röst i mitt huvud och borde känna igen hans röst ganska lätt. Är säkert en av jägarna.  ;D

Disneyfantasten

Citat från: Elios skrivet 16 april 2020 kl. 04:49:00
Håkan Skoog var ju med i Djungel George 2 som Broder Gorilla men det är nog det ändå det ända man kan utgå ifrån. Så det borde inte vara jätte svårt då jag har hans röst i mitt huvud och borde känna igen hans röst ganska lätt. Är säkert en av jägarna.  ;D

Jag har tyvärr inte gorillans röst från filmen i huvudet...  :-\ (minns bara Allan Svenssons insats)

Jag vill minnas att de bytta rösterna i 2an inte direkt var mycket att hänga i julgranen (förutom Cecilia Milocco som Ursula och Gunilla Orvelius som Beatrice Stanhope, som i mitt tycke rentav är snäppet vassare än Monica Forsberg), undrar förresten om det var en slump att Niclas Ekholm (som i förra filmen spelade Max) fick spela Lyle här... (iallafall trevligt att Roger Storm var tillbaka som berättaren)

Tyvärr har jag som sagt inga erfarenheter av Håkan Skoogs röst, men vet att han (utöver de två ovannämnda filmerna) även spelat Ophelia, Edgar, Charlie och Mortimer i Pank och Fågelfri, samt Hellström i Atlantis 2 Milos Återkomst...

I övrigt minns jag inte 2ans röster så noga, men minns att jag kände igen en del röster som dock inte crediterats; Fredrik Hiller som Lejonet, samt Guy De La Berg och Rolf Lydahl som några Gorillor... (i övrigt vet jag tyvärr inte vem som spelar vem i 2an utöver de crediterade)

TonyTonka

Citat från: Disneyfantasten skrivet 16 april 2020 kl. 08:14:43
Jag har tyvärr inte gorillans röst från filmen i huvudet...  :-\ (minns bara Allan Svenssons insats)

Jag vill minnas att de bytta rösterna i 2an inte direkt var mycket att hänga i julgranen (förutom Cecilia Milocco som Ursula och Gunilla Orvelius som Beatrice Stanhope, som i mitt tycke rentav är snäppet vassare än Monica Forsberg), undrar förresten om det var en slump att Niclas Ekholm (som i förra filmen spelade Max) fick spela Lyle här... (iallafall trevligt att Roger Storm var tillbaka som berättaren)

Tyvärr har jag som sagt inga erfarenheter av Håkan Skoogs röst, men vet att han (utöver de två ovannämnda filmerna) även spelat Ophelia, Edgar, Charlie och Mortimer i Pank och Fågelfri, samt Hellström i Atlantis 2 Milos Återkomst...

I övrigt minns jag inte 2ans röster så noga, men minns att jag kände igen en del röster som dock inte crediterats; Fredrik Hiller som Lejonet, samt Guy De La Berg och Rolf Lydahl som några Gorillor... (i övrigt vet jag tyvärr inte vem som spelar vem i 2an utöver de crediterade)

Håkan Skoog spelar också Jean-Michel Costeau i "Utforska revet"-kortfilmen på Hitta Nemo dvd:n. ^^
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Elios

Citat från: Disneyfantasten skrivet 16 april 2020 kl. 08:14:43
Jag har tyvärr inte gorillans röst från filmen i huvudet...  :-\ (minns bara Allan Svenssons insats)

Jag vill minnas att de bytta rösterna i 2an inte direkt var mycket att hänga i julgranen (förutom Cecilia Milocco som Ursula och Gunilla Orvelius som Beatrice Stanhope, som i mitt tycke rentav är snäppet vassare än Monica Forsberg), undrar förresten om det var en slump att Niclas Ekholm (som i förra filmen spelade Max) fick spela Lyle här... (iallafall trevligt att Roger Storm var tillbaka som berättaren)

Tyvärr har jag som sagt inga erfarenheter av Håkan Skoogs röst, men vet att han (utöver de två ovannämnda filmerna) även spelat Ophelia, Edgar, Charlie och Mortimer i Pank och Fågelfri, samt Hellström i Atlantis 2 Milos Återkomst...

I övrigt minns jag inte 2ans röster så noga, men minns att jag kände igen en del röster som dock inte crediterats; Fredrik Hiller som Lejonet, samt Guy De La Berg och Rolf Lydahl som några Gorillor... (i övrigt vet jag tyvärr inte vem som spelar vem i 2an utöver de crediterade)

Hahaha. Du är inte den första som har tänkt på Niclas Ekholms insats. Hehe. Jag undrar nämligen samma sak som att man bytte ut en massa röster!?^^

Disneyfantasten

Citat från: TonyTonka skrivet 16 april 2020 kl. 08:32:18
Håkan Skoog spelar också Jean-Michel Costeau i "Utforska revet"-kortfilmen på Hitta Nemo dvd:n. ^^

Ursäkta att jag frågar, men hur lyckades du lista ut det?

Du nämnde i ett PM att du fick bekräftelse att Thomas Banestål spelade Intervjukillen på DVD-utgåvan av filmen...

Elios

Citat från: Disneyfantasten skrivet 18 april 2020 kl. 22:00:35
Ursäkta att jag frågar, men hur lyckades du lista ut det?

Du nämnde i ett PM att du fick bekräftelse att Thomas Banestål spelade Intervjukillen på DVD-utgåvan av filmen...

Hmm. Gömmer det sig kanske en omdubbningen här kanske!?  :o 8) ???

Disneyfantasten

Citat från: Elios skrivet 19 april 2020 kl. 12:08:49
Hmm. Gömmer det sig kanske en omdubbningen här kanske!?  :o 8) ???

Vad menar u med det? Jag menade såklart bonusmaterialet!

Elios

Citat från: Disneyfantasten skrivet 19 april 2020 kl. 12:09:47
Vad menar u med det? Jag menade såklart bonusmaterialet!

Fattar inte varför man dubbar om bonusmaterial!?^^

Disneyfantasten

Citat från: Elios skrivet 19 april 2020 kl. 12:11:07
Fattar inte varför man dubbar om bonusmaterial!?^^

Bonusmaterialet är inte omdubbat, jag menade att bonusmaterialet fått röster, det var väl inte så svårt...  ::)

Disneyfantasten

Anders Byström spelar en Björn!  :)

Håkan Skoog måste spela Kanadagås-hanen för det låter definitivt inte som Byström...

Disneyfantasten

Undrar vilka Chet och Sarah är, skulle gissa att det är karaktärerna Male Lover Bear och Female Lover Bear, helt säker är jag dock inte...

Disneyfantasten

Även om de inte var med alls i filmen så kan jag säga att Roger Storm är speakerröst i "Bloopers" på DVD-utgåvan i vilken också Anders Öjebo spelade en Mammut!  :)

Förresten så tror jag att Kodas Mamma (som har en replik i filmen och säger "Koda") spelas av Gunilla Orvelius...

Disneyfantasten

Citat från: Disneyfantasten skrivet 11 maj 2021 kl. 23:17:55
Undrar vilka Chet och Sarah är, skulle gissa att det är karaktärerna Male Lover Bear och Female Lover Bear, helt säker är jag dock inte...

Kollade just upp på både Wikipedia och Behind The Voice Actors, så jag kan bekräfta att detta stämmer!  :)

Elios

Hittade inget annat ämne här som handlade om Disneyfilmen Björnbröder så att jag tar det här.
Jag undrar lite vad gör Robin Biverfors idag som spelade Koda? Dubbar han nånting fortfarande?
Det jag undrar mest är hur låter han som vuxen nu efter alla år sedan Björnbröder!? Man förknippade ju honom så med den rollen.  ;D
En sak jag med kom att änka på nu är att i den svenska dubbningen så har dem hittat en massa som heter Björn!  :P