Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Steffans egna "Vem är bäst?"

Startat av Steffan Rudvall, 26 juli 2020 kl. 20:34:42

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 5 gäster tittar på detta ämne.

Disneyfantasten

Jag kom att tänka på en sak Steffan; karaktärerna ur Looney Tunes och Batman har liksom Scooby Doo karaktärerna också haft många röster genom åren, så då undrar jag; ska du köra dessa karaktärer också efter Scooby Doo innan du fortsätter med Disney? (det är givetvis upp till sig själv)

Adam Larsson

Jag förstår fortfarande inte hur du kan föredrag Stefan istället för Steve.

Steffan Rudvall

Citat från: Adam Larsson skrivet 20 maj 2021 kl. 13:04:17
Jag förstår fortfarande inte hur du kan föredrag Stefan istället för Steve.
Det jag sade i själva recensionen är den första andningen. Sedan om jag ska vara ärlig så tycker jag att Steve i alla fall i tv-serien Scooby Doo och Vem tror du har modifierat sin Scooby röst till det värre.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 20 maj 2021 kl. 13:07:17
Det jag sade i själva recensionen är den första andningen. Sedan om jag ska vara ärlig så tycker jag att Steve i alla fall i tv-serien Scooby Doo och Vem tror du har modifierat sin Scooby röst till det värre.

Vilka serier är det? På vilket sätt tycker du att Steve modifierat sin Scooby-röst till det värre?

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 20 maj 2021 kl. 13:09:50
Vilka serier är det? På vilket sätt tycker du att Steve modifierat sin Scooby-röst till det värre?
I tv-serien Scooby Doo och Vem tror du alltså samma serie som Jonas Kruse spelar Fred i. Det låter helt enkelt inte som hans vanliga Scooby-Doo och det är just i den serien.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 20 maj 2021 kl. 13:12:39
I tv-serien Scooby Doo och Vem tror du alltså samma serie som Jonas Kruse spelar Fred i. Det låter helt enkelt inte som hans vanliga scooby-doo och det är just i den serien.

Ungefär som med Rolf Lydahl Tiger-röst i Nya Äventyr Med Nalle Puh då han inte alls läspar där, vilket han inte gjorde förrän i senare sammanhang...

Även i musiksagan "Mowgli i Knipa" använde Bertil Engh mer sin "vanliga" röst medan han i bl.a. Luftens Hjältar och Lilla Djungelboken förställde rösten till Kung Louie mer...

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 20 maj 2021 kl. 13:15:31
Ungefär som med Rolf Lydahl Tiger-röst i Nya Äventyr Med Nalle Puh då han inte alls läspar där, vilket han inte gjorde förrän i senare sammanhang...

Även i musiksagan "Mowgli i Knipa" använde Bertil Engh mer sin "vanliga" röst medan han i bl.a. Luftens Hjältar och Lilla Djungelboken förställde rösten till Kung Louie mer...
Steve Kratzs Scooby Doo i just den serien låter annorlunda som att han använder ett annat röstläge men i de senaste filmerna så tycker jag att han låter som vanligt.

Så jag vet liksom inte vad det är som pågår.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 20 maj 2021 kl. 13:18:08
Steve Kratzs Scooby Doo i just den serien låter annorlunda som att han använder ett annat röstläge men i de senaste filmerna så tycker jag att han låter som vanligt.

Så jag vet liksom inte vad det är som pågår.

Låter han bra i Scoob (2020)?

Steffan Rudvall

#218
Citat från: Disneyfantasten skrivet 20 maj 2021 kl. 14:29:03
Låter han bra i Scoob (2020)?
Ja det tycker jag och där har han till och med börjat prata som originalet alltså att han bytter ut bokstäver mot r.


Steffan Rudvall

Förresten, skulle inte du köpa  Scoob ?

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 20 maj 2021 kl. 14:49:59
Förresten, skulle inte du köpa  Scoob ?

Jo, det kommer jag att göra så småningom, innan månaden är slut, eller kanske nästa månad, jag säger till när jag köpt den...

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 20 maj 2021 kl. 15:02:44
Jo, det kommer jag att göra så småningom, innan månaden är slut, eller kanske nästa månad, jag säger till när jag köpt den...
Jag frågar för när jag var och köpte Raya och den sista draken på ICA Maxi såg jag att de hade Scoob! på DVD för 59 SEK.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 20 maj 2021 kl. 15:09:57
Jag frågar för när jag var och köpte Raya och den sista draken på ICA Maxi såg jag att de hade Scoob! på DVD för 59 SEK.

Var i ICA MAXI?

Jag bor i Västra Hamnen så jag har nära till en ICA MAXI affär, men Raya väntar jag som sagt med i några månader till innan jag köper den, samma med själen...

Scoob gavs dock ut oktober förra året så mer än ett halvår har passerat därför kommer jag att köpa den!

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 20 maj 2021 kl. 15:13:04
Var i ICA MAXI?

Jag bor i Västra Hamnen så jag har nära till en ICA MAXI affär, men Raya väntar jag som sagt med i några månader till innan jag köper den, samma med själen...

Scoob gavs dock ut oktober förra året så mer än ett halvår har passerat därför kommer jag att köpa den!
Jag är osäker på om den Ica Maxi i Västra Hamnen fortfarande säljer dvd-skivor men om den gör det så borde den finnas även där.

Mathilda Gustafsson