Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Steffans egna "Vem är bäst?"

Startat av Steffan Rudvall, 26 juli 2020 kl. 20:34:42

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Steffan Rudvall

#45
Mimmi Pigg

Originalrösterna:

Walt Disney (1928–1929)

Marjorie Ralston (1929)

Marcellite Garner (1930–1939)

Thelma Boardman (1941–1942)

Ruth Clifford (1947–1952)

Janet Waldo (1974)

Russi Taylor (1986–2019)

Kaitlyn Robrock (2019–)


Sonja Bojadzijew

Jag minns tyvärr inte så mycket av hennes insats förutom att jag tyckte att den var godkänt.

Monica Forsberg

Monica Forsberg var okej i rollen men jag tycker dock att hennes röst var lite för mörk för Mimmi.

Åsa Bjerkerot

Åsa är väldigt lyckad som Mimmi hon har bra inlevelse och rösten passar bra till Mimmi dock låter hon lite hes och ibland kan hennes röst vara lite mörk.


Lizette Pålsson

Lizette är underbar i rollen rösten är ganska lik Åsas förutom att Lizettes röst är ljusare och inte lika hes.


Min personliga Mimmi Pigg lista:


  • Lizette Pålsson
  • Åsa Bjerkerot
  • Monica Forsberg
  • Sonja Bojadzijew


Steffan Rudvall

#46
Knatte, Fnatte och Tjatte

Clarence Nash (1938–1965)

Russi Taylor (1987–2019)

Tony Anselmo (Hos Musse)

Cristina Vee (2020–)

Jeannie Elias, Pamela Adlon, Elizabeth Daily (Quack Pack)

Danny Pudi, Ben Schwartz, Bobby Moynihan (DuckTales 2017)


Staffan Hallerstam

Staffans insats låter ju inte som originalrösten Men dem passar det ändå karaktärerna.


Okänd röst i Pluto och hans kompisar

Den här personen låter det inte som knattarna utan mer som en häxa.


Ulf Källvik

Ulf lyckas att låta hyfsat lik Staffan Hallerstam.


Monica Forsberg

Monica Forsberg är nog den som är mest lik originalrösten i alla fall om man går efter Russi Taylors knattar.


Monica Forsberg, Mariam Wallentin och Mia Kihl

Alla passar sina roller och låter ganska bra som killar.


Vincent Werner

Vincent låter som en vanlig pojke vilket jag inte tycker att knattarna ska jag göra speciellt inte när originalrösten i kortfilmerna som Vincent har dubbat är Clarence Nash som pratar med sin Kalle Anka röst.


Lars Säfsund, Adam Portnoff och Oskar Nilsson

Deras insatser är bra förutom att jag inte tycker att knattarna ska låta som vuxna män.


Leo Hallerstam

Leo Hallerstam är faktiskt väldigt lik sin pappa Staffan som knattarna förutom att Leos röst inte är elektrisk behandlad.

Lena Ericsson skulle nog passa sig knattarna.[Lizette Pålsson skulle nog också vara bra i rollen

Min personliga Knatte, Fnatte och Tjatte lista:


  • Monica Forsberg
  • Monica Forsberg, Mariam Wallentin och Mia Kihl
  • Staffan Hallerstam
  • Leo Hallerstam
  • Ulf Kälvik
  • Nya DuckTales-trion
  • Vincent Werner
  • Den okända rösten

Steffan Rudvall

#47
Kajsa Anka

Originalrösterna:

Gloria Blondell (1945–1953)

Patricia Parris (1983)

Kath Soucie (1986, 1998)

Diane Michelle (1998–1999)

Tress MacNeille (1999–)

Gunilla Norling

Gunilla gör en väldigt bra Kajsa var lik orginalrösten men men rösten är lite för mörk.

Birgitta Fernström

Birgitta är bra som Kajsa det finns inget problem med hennes röst men hon är inte högst upp på min lista.

Marie Kühler

Marie är väldigt bra som Kajsa och låter lik orignalrösterna Kajsa har haft många olika personligheter i olika produktioner och jag tycker att Marie lyckas bra med att få fram alla olika.

Åsa Jonsson Bergfalk

Åsa är bra som Kajsa och lyckas låta hyfsat likt Marie det enda är väl att man kan höra lite lite dialekt då och då.

Anna Engh

Anna Engh passar också mycket bra som Kajsa hennes röst är hyfsat lik de tidigare rösterna men också originalrösten.

Louise Reader skulle passa som Kajsa.

Min personliga Kajsa Anka lista:

1. Marie Kühler
2. Åsa Jonsson
3. Anna Engh
4. Gunilla Norling
5. Birgitta Fernström


Steffan Rudvall

Nästa tror jag blir Joakim von Anka även om alla vet vem jag kommer välja som nummer ett.

Elios

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 26 juli 2020 kl. 20:34:42
       Nalle Puh

  • Guy De La Berg
  • Tor Isedal
  • Jan Jönsson
  • Jan Nygren
  • Olli Markenros
  • Ulf Källvik
  • Ole Ornered

Jag är så himla dum här men jag visste faktiskt inte alls att Ole Ornered har spelat Nalle Puh!? Vart gör han det??^^

Steffan Rudvall

Citat från: Elios skrivet  2 januari 2021 kl. 09:26:20
Jag är så himla dum här men jag visste faktiskt inte alls att Ole Ornered har spelat Nalle Puh!? Vart gör han det??^^
I trailern till filmen Nalle Puh: Nya äventyr i Sjumilaskogen.

Steffan Rudvall

Tycker ni att jag ska göra listor på karaktärer även om man redan förstår vem jag kommer ha som nummer ett?

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  3 januari 2021 kl. 10:38:17
Tycker ni att jag ska göra listor på karaktärer även om man redan förstår vem jag kommer ha som nummer ett?

Det tycker jag definitivt! Det är alltid intressant att se dina kommentarer med karaktärernas samtliga röster!  :)

Hos Kajsa glömde du förresten Sonja Bojadzijew! (du hade med henne hos Mimmi) jag har själv inte hört intsatsen...

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet  3 januari 2021 kl. 10:48:04
Det tycker jag definitivt! Det är alltid intressant att se dina kommentarer med karaktärernas samtliga röster!  :)

Hos Kajsa glömde du förresten Sonja Bojadzijew! (du hade med henne hos Mimmi) jag har själv inte hört intsatsen...
Jag glömde inte henne jag har inte hört henne som Kajsa bara som Mimmi.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  3 januari 2021 kl. 10:50:46
Jag glömde inte henne jag har inte hört henne som Kajsa bara som Mimmi.

Förlåt men du kan väl kommentera att du inte hört vissa av insatserna?  ???

Den är det givetvis upp till dig själv men har du några skådespelare på några av karaktärerna du tror hade passat till rollerna? (döda eller levande skådespelare, spelar ingen roll)

Hur kommer du att göra med karaktärer som bara haft en röst?

Detta är förresten mitt 9000:e inlägg på forumet!  :D

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet  3 januari 2021 kl. 10:56:56
Förlåt men du kan väl kommentera att du inte hört vissa av insatserna?  ???

Den är det givetvis upp till dig själv men har du några skådespelare på några av karaktärerna du tror hade passat till rollerna? (döda eller levande skådespelare, spelar ingen roll)

Hur kommer du att göra med karaktärer som bara haft en röst?

Detta är förresten mitt 9000:e inlägg på forumet!  :D
Från och med nu ska jag skriva "Ej tillämpbar".


Om det bara är en person som har spelat en roll så säger jag vad jag tycker om personens insats och jag kanske ska göra som du säger och ta upp personer som jag skulle kunna tänka mig som karaktären.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  3 januari 2021 kl. 11:04:46
Från och med nu ska jag skriva "Ej tillämpbar".


Om det bara är en person som har spelat en roll så säger jag vad jag tycker om personens insats och jag kanske ska göra som du säger och ta upp personer som jag skulle kunna tänka mig som karaktären.

Låter jättebra! Jag ser framemot det!  :D

Jag antar förresten att du just nu håller på att beta av karaktärerna ur Musse Piggs Universum och Nalle Puhs värld?

Steffan Rudvall

#57
Joakim von Anka

Johannes Brost

Johannes var okej och hade bra inlevelse men tyvärr var han låter han för ung för att kunna passa Joakim von Anka.

Per-Erik Hallin

Per-Erik försöker inte spela Joakim von Anka han använder sin vanliga Kalle röst och som vi alla vet ska Joakim von Anka inte låta så.

John Harryson

Vad ska jag säga egentligen John Harryson är Joakim von Anka ingen kan komma upp till hans nivå men han är ju inte lik originalrösten.


Peter Wanngren

Han låter som en gammal gubbe men inte som Joakim von Anka.

Om jag var KM Studio skulle jag nog ha gett rollen till Ingemar Carlehed.

Guy De La Berg

Till skillnad från de andra är faktiskt Guy ganska lik originalrösten självklart inte till 100 % eftersom originalrösten har en accent men Guy gör ett väldigt bra jobb.

Jonas Bergström

Jonas Bergströms insats känns som att han till skillnad från vissa andra inte försökt efterlikna John Harryson utan verkligen försöker att vara lik originalrösten vilket han lyckas med.

Göran Engman

Göran försöker nog efterlikna John Harryson och inte originalröstern och han lyckas faktiskt med att låta lite som John Harryson. Han är överlag en bra Joakim.


Min personliga Joakim von Anka lista:

1. John Harryson
2. Göran Engman
3. Guy De La Berg
4. Jonas Bergström
5. Johannes Brost
6. Peter Wanngren
7. Per-Erik Hallin

Steffan Rudvall

#58
Nästa blir Ludwig von Anka.

MOA

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  3 januari 2021 kl. 11:35:57
Joakim von Anka

Johannes Brost

Johannes var okej och hade bra inlevelse men tyvärr var han låter han för ung för att kunna passa Joakim von Anka.

Per-Erik Hallin

Per-Erik försöker inte spela Joakim von Anka Han använder sin vanliga röst och som vi alla vet ska Joakim von Anka inte låta så.

John Harryson

Vad ska jag säga egentligen John Harryson är Joakim von Anka ingen kan komma upp till hans nivå men han är ju inte lik originalrösten.


Peter Wanngren

Han låter som en gammal gubbe men inte som Joakim von Anka.

Om jag var KM Studio skulle jag nog ha gett rollen till Ingemar Carlehed.

Guy De La Berg

Till skillnad från de andra är faktiskt Guy ganska lik originalrösten självklart inte till 100 % eftersom originalrösten har en accent men Guy gör ett väldigt bra jobb.

Jonas Bergström

Jonas Bergströms insats känns som att han till skillnad från vissa andra inte försökt efterlikna John Harryson utan verkligen försöker att vara lik originalrösten vilket han lyckas med.

Göran Engman

Göran försöker nog efterlikna John Harryson och inte originalröstern och han lyckas faktiskt med att låta lite som John Harryson. Han är överlag en bra Joakim.


Min personliga Joakim von Anka lista:

1. John Harryson
2. Göran Engman
3. Guy De La Berg
4. Jonas Bergström
5. Johannes Brost
6. Peter Wanngren
7. Per-Erik Hallin
Pank von Anka