Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Röstbyten

Startat av MOA, 31 mars 2021 kl. 12:48:47

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

MOA

Var de röstbyten i Scooby Doo & De 13 Gastarna?Hörde att rösterna till Daphne,Flim Flam & Vincent Van Ghoul blev utbytta

Steffan Rudvall

Citat från: MOA skrivet 31 mars 2021 kl. 12:48:47
Var de röstbyten i Scooby Doo & De 13 Gastarna?Hörde att rösterna till Daphne,Flim Flam & Vincent Van Ghoul blev utbytta
Jag tror du har misflrstått Flim Flam & Vincent Van Ghoul röster är utbytta i filmen från 2019. I serien har Daphne dock bytt röst och spelas inte av Malin Berghagen som i vanliga fall brukar spela Daphne i Media Dubb och Media Dubb International dubbningar av Scooby Doo.

MOA

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 31 mars 2021 kl. 13:01:15
Jag tror du har misflrstått Flim Flam & Vincent Van Ghoul röster är utbytta i filmen från 2019. I serien har Daphne dock bytt röst och spelas inte av Malin Berghagen som i vanliga fall brukar spela Daphne i Media Dubb och Media Dubb International dubbningar av Scooby Doo.
Nu var de dock längesen jag såg detta

Erika

Om det är det avsnittet jag tänker på, så misstänker jag att det avsnittet dubbades senare än de övriga avsnitten. Jag vill dock minnas Flim Flam spelas fortfarande av samma person (Leo Hallerstam, om jag minns rätt), men denne hade hunnit komma in i målbrottet. Även Vincent van Ghoul spelas av samma person, men Johan Hedenberg låter mer humoristisk än i de övriga avsnitten. Daphne har däremot fått en ny röst, men hittills har ingen lyckats identifiera vem skådisen är... :(

Om jag inte minns helt fel, så började Scooby-Doo och de 13 gastarna visas på TV3 ca 1998 och det kan vara så "bara" tolv avsnitt visades (och dubbades) då. Cartoon Network började visa tv-serien sensommaren (ungefär i augusti alt. tidigt i september) 2002, och då nydubbades antagligen det avsnittet då. Ett annat alternativ är alla avsnitt faktiskt visades på TV3, men ljudband för just det avsnittet hade försvunnit, och man blev då tvungen att dubba om avsnittet.

Steffan Rudvall

Citat från: Erika skrivet 31 mars 2021 kl. 13:21:09
Om det är det avsnittet jag tänker på, så misstänker jag att det avsnittet dubbades senare än de övriga avsnitten. Jag vill dock minnas Flim Flam spelas fortfarande av samma person (Leo Hallerstam, om jag minns rätt), men denne hade hunnit komma in i målbrottet. Även Vincent van Ghoul spelas av samma person, men Johan Hedenberg låter mer humoristisk än i de övriga avsnitten. Daphne har däremot fått en ny röst, men hittills har ingen lyckats identifiera vem skådisen är... :(

Om jag inte minns helt fel, så började Scooby-Doo och de 13 gastarna visas på TV3 ca 1998 och det kan vara så "bara" tolv avsnitt visades (och dubbades) då. Cartoon Network började visa tv-serien sensommaren (ungefär i augusti alt. tidigt i september) 2002, och då nydubbades antagligen det avsnittet då. Ett annat alternativ är alla avsnitt faktiskt visades på TV3, men ljudband för just det avsnittet hade försvunnit, och man blev då tvungen att dubba om avsnittet.
Men om det dubbades 2002 borde det väl inte ha tv3s röster utan samma röster som i Våran scooby-doo...

gstone

Vem är röst åt Vincent Van Ghoul i Scooby-Doo! and the Curse of the 13th Ghost ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet 31 mars 2021 kl. 15:26:14
Vem är röst åt Vincent Van Ghoul i Scooby-Doo! and the Curse of the 13th Ghost ?
Jag är inte alls säker men tror att det kan vara Daniel Goldmann. Lite synd för att Johan Hedenberg faktiskt är med i den senaste scooby-doo DVD filmen.

MOA

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 31 mars 2021 kl. 15:33:04
Jag är inte alls säker men tror att det kan vara Daniel Goldmann. Lite synd för att Johan Hedenberg faktiskt är med i den senaste scooby-doo DVD filmen.
Varför återvände han int?

MOA

Citat från: Erika skrivet 31 mars 2021 kl. 13:21:09
Om det är det avsnittet jag tänker på, så misstänker jag att det avsnittet dubbades senare än de övriga avsnitten. Jag vill dock minnas Flim Flam spelas fortfarande av samma person (Leo Hallerstam, om jag minns rätt), men denne hade hunnit komma in i målbrottet. Även Vincent van Ghoul spelas av samma person, men Johan Hedenberg låter mer humoristisk än i de övriga avsnitten. Daphne har däremot fått en ny röst, men hittills har ingen lyckats identifiera vem skådisen är... :(

Om jag inte minns helt fel, så började Scooby-Doo och de 13 gastarna visas på TV3 ca 1998 och det kan vara så "bara" tolv avsnitt visades (och dubbades) då. Cartoon Network började visa tv-serien sensommaren (ungefär i augusti alt. tidigt i september) 2002, och då nydubbades antagligen det avsnittet då. Ett annat alternativ är alla avsnitt faktiskt visades på TV3, men ljudband för just det avsnittet hade försvunnit, och man blev då tvungen att dubba om avsnittet.
Nu minns jag int namnet på avsnittet men Nekara var antagonisten

Anders

Citat från: Erika skrivet 31 mars 2021 kl. 13:21:09
Om det är det avsnittet jag tänker på, så misstänker jag att det avsnittet dubbades senare än de övriga avsnitten. Jag vill dock minnas Flim Flam spelas fortfarande av samma person (Leo Hallerstam, om jag minns rätt), men denne hade hunnit komma in i målbrottet. Även Vincent van Ghoul spelas av samma person, men Johan Hedenberg låter mer humoristisk än i de övriga avsnitten. Daphne har däremot fått en ny röst, men hittills har ingen lyckats identifiera vem skådisen är... :
Jag har också reagerat på att Johan Hedenberg har ett helt annat röstläge som Vincent i det avsnittet. I de andra avsnittet, speciellt i det första, pratar han mycket mörkare och låter mer "mystisk" i den rollen. Jag trodde länge att Flim Flam hade e helt annan röst i och med att Leo hade kommit in i målbrottet i det avsnittet.

En annan udda sak i det avsnittet är att introt spelades upp först, utan att det blev någon prolog till avsnittet. I de övriga avsnittet visas det ju först någon minut ur avsnittet som avslutas med en cliffhanger, varefter introt börjar.
Nästa gång, Gadget! Nästa gång!

MOA

Citat från: Anders skrivet  9 juli 2021 kl. 15:40:13
Jag har också reagerat på att Johan Hedenberg har ett helt annat röstläge som Vincent i det avsnittet. I de andra avsnittet, speciellt i det första, pratar han mycket mörkare och låter mer "mystisk" i den rollen. Jag trodde länge att Flim Flam hade e helt annan röst i och med att Leo hade kommit in i målbrottet i det avsnittet.

En annan udda sak i det avsnittet är att introt spelades upp först, utan att det blev någon prolog till avsnittet. I de övriga avsnittet visas det ju först någon minut ur avsnittet som avslutas med en cliffhanger, varefter introt börjar.
Ja de e nånting med de avsnittet

Elios

Undrar lite om man har fått reda på nånting om varför eller vem det var dem bytte ut Niclas Wahlgren mot någon annan skådis där när han då säger: "KOM IGEN, PEGASUS!"  ::)

Steffan Rudvall

Citat från: Elios skrivet  9 juli 2021 kl. 19:14:23
Undrar lite om man har fått reda på nånting om varför eller vem det var dem bytte ut Niclas Wahlgren mot någon annan skådis där när han då säger: "KOM IGEN, PEGASUS!"  ::)
Det är inte någon annan skådis det är Stefan Berglund.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  9 juli 2021 kl. 19:20:43
Det är inte någon annan skådis det är Stefan Berglund.

Enligt forumsmedlemmen Alexander är det ljudteknikern Daniel Bergfalk!

De hade tydligen missat att dubba den repliken...

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet  9 juli 2021 kl. 19:28:18
Enligt forumsmedlemmen Alexander är det ljudteknikern Daniel Bergfalk!

De hade tydligen missat att dubba den repliken...
Jaså? Jag har alltid tyckt att det låter lite som Stefan...