Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Coolaste gäströst i animerad film?

Startat av Lilla My, 9 juni 2019 kl. 18:20:43

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Lilla My

Har ni någon speciell artist eller skådespelare (eller politiker, vafan vet jag) som dubbat i en film/serie som får er att tänka "WOW, jisses vad coolt!" ?

Jag fick ett sådant moment för några veckor sedan när jag återupptäckte att det var Leonard Nimoy som gjorde kungen av Atlantis i Disneyfilmen (Atlantis: The Lost Empire, 2002). Jag är nyvaket Star Trek-fan och även fast jag alltid beundrat Trek-skådespelarna har deras övriga arbeten utanför Star Trek inte gjort någon inverkan på mig. Jag har dessutom bara sett Atlantis i orginaldubb kanske två gånger och inte reagerat på hans röst förut. Så när jag läste rollistan var det som någon släppte en bomb i huvudet på mig. Que fangirl-squee på den! ;D Så jävla coolt!

EDIT:
https://youtu.be/HrrzNDeureo?t=92 - hhhhhhh ♡♡♡♡♡

Elios

Citat från: Lilla My skrivet  9 juni 2019 kl. 18:20:43
Har ni någon speciell artist eller skådespelare (eller politiker, vafan vet jag) som dubbat i en film/serie som får er att tänka "WOW, jisses vad coolt!" ?

Jag fick ett sådant moment för några veckor sedan när jag återupptäckte att det var Leonard Nimoy som gjorde kungen av Atlantis i Disneyfilmen (Atlantis: The Lost Empire, 2002). Jag är nyvaket Star Trek-fan och även fast jag alltid beundrat Trek-skådespelarna har deras övriga arbeten utanför Star Trek inte gjort någon inverkan på mig. Jag har dessutom bara sett Atlantis i orginaldubb kanske två gånger och inte reagerat på hans röst förut. Så när jag läste rollistan var det som någon släppte en bomb i huvudet på mig. Que fangirl-squee på den! ;D Så jävla coolt!

EDIT:
https://youtu.be/HrrzNDeureo?t=92 - hhhhhhh ♡♡♡♡♡

Vad var det nu som hände med pappan där i Atlantis nu igen?^^

Elios

Men jo Janne "Loffe" Carlsson i Anastasia.  ;D

Lilla My

Citat från: Erik Dahlberg skrivet  9 juni 2019 kl. 18:41:01
Martin Timell dubbade Verne i På andra sidan häcken

Han dubbade väl även i Pocahontas? Minns jag blev förvånad när jag läste det, såg nämligen aldrig Pocahontas som liten (tycker inte om filmen i sig) :D

Citat från: Erik Dahlberg skrivet  9 juni 2019 kl. 18:41:01
Magnus Härenstam dubbade Tantor i Tarzan

Same! Fast jag blev faktiskt mer positivt överraskad när det visade sig vara Povel Ramel som Professorn. Att Povel inte fick mer dubbningsförfrågningar är fan katastrof (fast han kanske fick och tackade nej till alla, vad vet jag)

Citat från: Elios skrivet  9 juni 2019 kl. 20:53:33
Vad var det nu som hände med pappan där i Atlantis nu igen?^^

Om du menar samma karaktär som jag; Han gjorde inte så mycket, berättade mest nyttig information, pratade Atlantiska, blev blind när hans fru blev uppäten av kristallen och var allmänt sjukt mega-awesome (och hade världens coolaste röst då va). Du kan se alla hans scener här;
https://youtu.be/og1l2cfnI_w

Elios

Citat från: Lilla My skrivet  9 juni 2019 kl. 21:08:18
Om du menar samma karaktär som jag; Han gjorde inte så mycket, berättade mest nyttig information, pratade Atlantiska, blev blind när hans fru blev uppäten av kristallen och var allmänt sjukt mega-awesome (och hade världens coolaste röst då va). Du kan se alla hans scener här;
https://youtu.be/og1l2cfnI_w

Jag menar dog han eller överlevde han eller gick i pension.  ::)

TonyTonka

Citat från: Erik Dahlberg skrivet  9 juni 2019 kl. 18:41:01
Så tänkte jag när jag läste att Kalle Moraeus dubbade en av gamarna i Djungelboken 2

Och även när:

Sven-Bertil Taube dubbade Rourke i Atlantis

Sanna Nielsen dubbade Alice i Underlandet

Glenn Hysén dubbade i Lego Filmen 2

Ulrik Munther dubbade Johnny i Sing

Magnus Härenstam dubbade Tantor i Tarzan

Ralf Gyllenhammar dubbade i Gnomeo och Julia

Martin Timell dubbade Verne i På andra sidan häcken

Cajsa-Stina Åkerström dubbade Stella i Gnottarna


Det var Cajsa-Lisa Ejemyr som dubbade Stella i Gnottarna, inte CajsaStina Åkerström. :)
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

E

Citat från: TonyTonka skrivet  3 juli 2019 kl. 08:13:53
Det var Cajsa-Lisa Ejemyr som dubbade Stella i Gnottarna, inte CajsaStina Åkerström. :)
Det är samma person, hon hade bara ett annat efternamn ;)

Daniel Hofverberg

Citat från: Erik Dahlberg skrivet  3 juli 2019 kl. 08:28:29
Det är samma person, hon hade bara ett annat efternamn ;)
Nej, det är olika personer - den ena är född 1967 och den andra 1978...

E

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  3 juli 2019 kl. 09:04:18
Nej, det är olika personer - den ena är född 1967 och den andra 1978...
Isåfall har Wikipedia fel, varför skriver dom alltid fel namn på visa sidor :(

Daniel Hofverberg

Citat från: Erik Dahlberg skrivet  3 juli 2019 kl. 09:06:17
Isåfall har Wikipedia fel, varför skriver dom alltid fel namn på visa sidor :(
Var står det så...? För övrigt är det ju olika förnamn också, inte bara efternamn; så det bör ju inte råda någon större tvekan om att det är olika personer...

E

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  3 juli 2019 kl. 09:20:48
Var står det så...?
Det stog det på Gnottarnas Wikipedia-sida förut men nu ser jag att någon har ändrat det till rätt person :)

Soscla

Jag höll på att ramla av stolen när Skansen-Jonas dök upp i Hitta Doris! Bästa, mest passande rösten nånsin!
It's so fluffy I'm gonna die!

Anders M Olsson

Citat från: Erik Dahlberg skrivet  3 juli 2019 kl. 09:06:17
Isåfall har Wikipedia fel, varför skriver dom alltid fel namn på visa sidor :(

Det ligger i sakens natur att Wikipedia inte är helt tillförlitlig eftersom vem som helst kan redigera sidorna och skriva dit vad som helst.

Så om uppgifter är felaktiga beror det antingen på att den som har skrivit dit dem inte har haft ordentligt "på fötterna", eller så är det någon som har skrivit in falska uppgifter bara för att jäklas eller skämta.

Man får ta det för vad det är. Wikipedia kan vara en fantastisk resurs om man bara är medveten om dess brister. Om man behöver information till något viktigt ändamål ska man alltid dubbelkolla med någon mera tillförlitlig källa.

E

Citat från: Anders M Olsson skrivet  4 juli 2019 kl. 11:12:19
Om man behöver information till något viktigt ändamål ska man alltid dubbelkolla med någon mera tillförlitlig källa.
Det brukar jag göra ;)

Lilla My

Citat från: Soscla skrivet  4 juli 2019 kl. 09:26:55
Jag höll på att ramla av stolen när Skansen-Jonas dök upp i Hitta Doris! Bästa, mest passande rösten nånsin!

Haha samma här faktiskt! Blev helt paff i biosalen ;D