Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Disney+ (Disneys streamingtjänst)

Startat av gstone, 29 augusti 2018 kl. 22:30:22

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Steffan Rudvall

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet  9 december 2020 kl. 20:10:56
Dom avsnitten på VHS är dom släppta på dvd med samma dubbning eller den omdubbade versionen?
Det finns ingen omdubb Luftens hjältar har bara dubbats en gång de flesta avsnitten dubbades på 90-talet och några avsnitt dubbades i början av 2000-talet med delvis samma röster förutom barnen då.

Scoobydoofan1

#1726
Citat från: Steffan Rudvall skrivet  9 december 2020 kl. 20:13:36
Det finns ingen omdubb Luftens hjältar har bara dubbats en gång de flesta avsnitten dubbades på 90-talet och några avsnitt dubbades i början av 2000-talet med delvis samma röster förutom barnen då.
Ok. Hur ser det ut för lilla Djungelboken?

Simon Axelsson

Massa nya grejer utvecklas till tjänsten!

En Zootropolis-serie, en Vaiana-serie, en till Big Hero 6-serie med namnet Baymax! och en Prinsessan och Grodan-serie vid namn Tiana för att nämna några få av de kommande animerade serierna. Hoppas att alla de svenska rösterna återvänder.

En originell Ice Age spin-off med Buck i fokus är under utveckling också, likaså en animerad uppföljare till Natt på Museet. Jag hoppas att Claes Malmberg återvänder som Buck i Ice Age-filmen.

En live-action/CGI hybrid om Piff och Puff utvecklas med regi av Akiva Schaffer med John Mulaney i rollen som Piff och Andy Samberg som Puff. Vilka kan tänkas dubba dem ifall att den dubbas, Björn Gustafsson och Thomas Järvheden?

Även en uppsjö Marvel- och Star Wars-serier är under utveckling.

Mer info här: https://www.moviezine.se/nyheter/investors-day-disney-plus-marvel-lucasfilm-pixar-star-wars
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Scoobydoofan1

Citat från: Simon Axelsson skrivet 11 december 2020 kl. 22:11:55
Massa nya grejer utvecklas till tjänsten!

En Zootropolis-serie, en Vaiana-serie, en till Big Hero 6-serie med namnet Baymax! och en Prinsessan och Grodan-serie vid namn Tiana för att nämna några få av de kommande animerade serierna. Hoppas att alla de svenska rösterna återvänder.

En originell Ice Age spin-off med Buck i fokus är under utveckling också, likaså en animerad uppföljare till Natt på Museet. Jag hoppas att Claes Malmberg återvänder som Buck i Ice Age-filmen.

En live-action/CGI hybrid om Piff och Puff utvecklas med regi av Akiva Schaffer med John Mulaney i rollen som Piff och Andy Samberg som Puff. Vilka kan tänkas dubba dem ifall att den dubbas, Björn Gustafsson och Thomas Järvheden?

Även en uppsjö Marvel- och Star Wars-serier är under utveckling.

Mer info här: https://www.moviezine.se/nyheter/investors-day-disney-plus-marvel-lucasfilm-pixar-star-wars
Är chockad över dom nya serierna men är inte imponerad över dom heller. Definitivt inte när set gäller animation stilen.

TrondM

En av de store nyhetene om Disney+ på torsdag, var at Disney vil legge til tjenesten Star den 23. februar neste år. Her vil det komme innhold fra 20th Century Fox, ABC, FX og annet innhold som ikke passer "familie"-profilen til Disney+, som for eksempel Deadpool eller Logan. FX vil også lage en Alien-serie.

Dette vil også gi en prisøkning på 20 kroner i måneden. Ny pris er 89 kr/måned 890 kr/år i Norge og Sverige, og 79 kr/måned 790 kr/år i Danmark. For eksisterende abonnenter vil den nye prisen gjelde etter 6 måneder. Vi som har årsabonnement vil altså akkurat ikke rekke å fornye abonnementet før den nye prisen trer i kraft :)

Scoobydoofan1

Citat från: TrondM skrivet 12 december 2020 kl. 01:49:01
En av de store nyhetene om Disney+ på torsdag, var at Disney vil legge til tjenesten Star den 23. februar neste år. Her vil det komme innhold fra 20th Century Fox, ABC, FX og annet innhold som ikke passer "familie"-profilen til Disney+, som for eksempel Deadpool eller Logan. FX vil også lage en Alien-serie.

Dette vil også gi en prisøkning på 20 kroner i måneden. Ny pris er 89 kr/måned 890 kr/år i Norge og Sverige, og 79 kr/måned 790 kr/år i Danmark. For eksisterende abonnenter vil den nye prisen gjelde etter 6 måneder. Vi som har årsabonnement vil altså akkurat ikke rekke å fornye abonnementet før den nye prisen trer i kraft :)
Så dom delar up det dom äger mellan olika streaming services?

Xfinger

Går det att se innehålles lista för "STAR"?

Simon Axelsson

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 12 december 2020 kl. 02:43:11
Så dom delar up det dom äger mellan olika streaming services?

Inte direkt, Star blir lite som en "vuxenavdelning" på Disney+.

Citat från: TrondM skrivet 12 december 2020 kl. 01:49:01
En av de store nyhetene om Disney+ på torsdag, var at Disney vil legge til tjenesten Star den 23. februar neste år. Her vil det komme innhold fra 20th Century Fox, ABC, FX og annet innhold som ikke passer "familie"-profilen til Disney+, som for eksempel Deadpool eller Logan. FX vil også lage en Alien-serie.

En del av FX och ABCs serier ligger ju i nuläget på andra streamingtjänster i norden, exempelvis FX-serien What We Do In The Shadows ligger ju på HBO Nordic här i norden, kommer den då att tas bort från HBO Nordic för att sedan ligga på Disney+/Star från och med den 23 februari? Kommer innehåll från den Disneyägda tjänsten Hulu, som ju inte finns tillgänglig någon annanstans än i USA, ligga på Disney+/Star från och med den 23 februari?

Citat från: Xfinger skrivet 12 december 2020 kl. 06:56:44
Går det att se innehålles lista för "STAR"?

Inte i nuläget vad jag vet.
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

TrondM

Citat från: Simon Axelsson skrivet 12 december 2020 kl. 14:22:32
En del av FX och ABCs serier ligger ju i nuläget på andra streamingtjänster i norden, exempelvis FX-serien What We Do In The Shadows ligger ju på HBO Nordic här i norden, kommer den då att tas bort från HBO Nordic för att sedan ligga på Disney+/Star från och med den 23 februari?

Det kommer nok an på hvor lang avtale HBO har på disse seriene. Men, jeg regner med at avtalene ikke fornyes, og at de etter hvert vil finne veien til Disney+/Star

Citat från: Simon AxelssonKommer innehåll från den Disneyägda tjänsten Hulu, som ju inte finns tillgänglig någon annanstans än i USA, ligga på Disney+/Star från och med den 23 februari?

Kanskje... Hulu inneholder mer enn bare Disney-eide serier og filmer. Jeg vil tro at alt av Hulu-innhold som Disney eier (og som ikke allerede er lisensert ut til andre tjenester) vil komme til Star. Men, det vil sikkert være mye som mangler den 23. februar.

Xfinger

Märkte nyss att:
Sherfif calies vilda västern samt vampirina Säsong 2 av dom, finns med svenskt tal via vpn, men inte här för oss, märkligt.....
Tips på fler såna tas gärna emot!

Disneyfantasten

Citat från: Simon Axelsson skrivet 11 december 2020 kl. 22:11:55
Massa nya grejer utvecklas till tjänsten!

En Zootropolis-serie, en Vaiana-serie, en till Big Hero 6-serie med namnet Baymax! och en Prinsessan och Grodan-serie vid namn Tiana för att nämna några få av de kommande animerade serierna. Hoppas att alla de svenska rösterna återvänder.

Hoppas jag med, även om jag misstänker att vissa inte lär bli lätta att få med, som Pauline Kamusewu, Wiktoria Johansson, Erik Haag, Wille Crafoord, Fredrik Birging, Åsa Bergh...

Men Anna Engh, Jan Åström, Hilda Henze, Jakob Stadell, Figge Norling, Fredrik Hiller, Mikaela Tidermark, Ole Ornered, Mattias Knave, Sharon Dyall, Jamil Drissi, m.fl. är fortfarande mycket aktiva i dubbningssammanhang, så dessa kan vi nog räkna med!  :)

Jag tror det även finns en god chans att Felix Engström, Vanna Rosenberg, Ana Gil De Melo Nascimento, m.fl. är med igen eftersom de fortfarande är med i dubbningar då och då, om de bara har tid!

I fallet med Tiana får jag hoppas att de hittar en bättre ersättare än Elin Bemark (som gjorde den rollen i Sofia Den Första), inte för att det är något fel på Elin Bemark som skådespelare, men i den här rollen passar hon inte, då hon inte alls är särskilt lik originalrösten och bibehåller inte heller rätt röstkaraktär, å andra sidan var Tiana endast med i ett avsnitt där hon framträdde i tre minuters tid, så det är inte säkert att hon behövt godkännas av Disney för den rollen, så det kan finnas en chans att det blir någon ny också, den som lever får se!  :)

Simon Axelsson

Citat från: Disneyfantasten skrivet 12 december 2020 kl. 18:51:11
Hoppas jag med, även om jag misstänker att vissa inte lär bli lätta att få med, som Pauline Kamusewu, Wiktoria Johansson, Erik Haag, Wille Crafoord, Fredrik Birging, Åsa Bergh...

Wiktoria och Pauline återvände väl dock i Röjar-Ralf Kraschar Internet, så jag tror nog ändå chansen finns. Wiktoria har ju till och med spelat in en låt på svenska åt Netflix trots att varken hennes version eller hon faktiskt medverkar i filmen, så jag tror deras återvändo kanske handlar mer om ifall de har tid eller ej. Robert Gustafsson återvände ju också i rollen som Gaffe för Gaffe ställer en fråga på Disney+, men det kanske inte är riktigt samma grej.


Citat från: Disneyfantasten skrivet 12 december 2020 kl. 18:51:11
Men Anna Engh, Jan Åström, Hilda Henze, Jakob Stadell, Figge Norling, Fredrik Hiller, Mikaela Tidermark, Ole Ornered, Mattias Knave, Sharon Dyall, Jamil Drissi, m.fl. är fortfarande mycket aktiva i dubbningssammanhang, så dessa kan vi nog räkna med!  :)

Jag tror det även finns en god chans att Felix Engström, Vanna Rosenberg, Ana Gil De Melo Nascimento, m.fl. är med igen eftersom de fortfarande är med i dubbningar då och då, om de bara har tid!

Ja, jag tvivlar inte på de att förstnämnda återvänder. De sistnämnda är jag inte lika säker på, men jag skulle definitivt inte bli förvånad om de återvänder.

"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Disneyfantasten

Citat från: Simon Axelsson skrivet 12 december 2020 kl. 19:23:03
Wiktoria och Pauline återvände väl dock i Röjar-Ralf Kraschar Internet, så jag tror nog ändå chansen finns. Wiktoria har ju till och med spelat in en låt på svenska åt Netflix trots att varken hennes version eller hon faktiskt medverkar i filmen, så jag tror deras återvändo kanske handlar mer om ifall de har tid eller ej. Robert Gustafsson återvände ju också i rollen som Gaffe för Gaffe ställer en fråga på Disney+, men det kanske inte är riktigt samma grej.


Ja, jag tvivlar inte på de att förstnämnda återvänder. De sistnämnda är jag inte lika säker på, men jag skulle definitivt inte bli förvånad om de återvänder.

Du har rätt i att Wiktoria och Pauline återkom i Röjar-Ralf Kraschar Internet, men det är å andra sidan en biofilm, så det är en helt annan femma, dock är det inte helt omöjligt att de återvänder här...

Vad gäller Gaffe Ställer En Fråga så är jag rätt säker på att den dubbades samtidigt som filmen eftersom Stefan Frelander också medverkar i sen och han lämnade branschen 2015... (man kan även vara rätt säker på att Mikes Nya Bil, samt kortfilmerna förekommande på DVD & Bluray-utgåvorna av Superhjältarna-filmerna, Råttatouille, Modig, Insidan Ut och Hitta Doris relaterande till filmerna dubbades samtidigt som filmerna)

I Trassel TV-serien så medverkade Molly Sandén i de tidiga avsnitten innan hon senare blev utbytt mot Dominique Pålsson Wiklund... (men hon återkom också i Röjar-Ralf Kraschar Internet)

Disneyfantasten

Kom förresten på en sak; jag är lite förvånad att Disney inte annonserat något om någon TV-serie med Frost med tanke på dess popularitet, men man vet ju aldrig...

Scoobydoofan1

Citat från: Disneyfantasten skrivet 13 december 2020 kl. 19:07:50
Kom förresten på en sak; jag är lite förvånad att Disney inte annonserat något om någon TV-serie med Frost med tanke på dess popularitet, men man vet ju aldrig...
Det räcker med frost, det finns tillräckligt nog med serier från Disney filmer.