Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Disney+ (Disneys streamingtjänst)

Startat av gstone, 29 augusti 2018 kl. 22:30:22

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 3 gäster tittar på detta ämne.

Miikee

Hahaha jag förstår faktiskt inte diskussionen! De släpper väl serierna själva och när de vill! Jag gissar att Darkwing Duck är ett dragplåster för tjänsten då många vill se den. Jag gissar på att de släpper serien när de känner att det är läge. Precis som andra Disneyserier de ännu inte släppt! :) Hade jag haft ett sådant företag, hade jag gjort så. För att locka nya kunder.  

gstone

Citat från: KurageDHH skrivet  2 september 2022 kl. 15:03:31Jag slutade lita på Disney på grund av att Amphibia drogs undan från Norden (nästan) hela ett år. Jag hade lika gärna göra musik som att göra en disslåt på engelska och skicka bandet till Disney så dom får höra på den och smaka på min frustration.
För i helvete du fick ju Amphibia  till sist kan du sluta klaga och vara otrevilg.
Du van du fick ditt jävla Amphibia  ! >:(

Andra har det inte lika bra :(
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Oskar

Citat från: gstone skrivet  2 september 2022 kl. 19:17:54För i helvete du fick ju Amphibia  till sist kan du sluta klaga och vara otrevilg.
Du van du fick ditt jävla Amphibia  ! >:(

Andra har det inte lika bra :(
Amphibia finns på Disney Plus och sänder på Disney Channel hela tiden och han ska inte klaga hela tiden. Jag tycker att originaldubbning ska också släppa på Disney Plus det är kulturarv också och nya generationen ska också titta på. Han ska sluta tjata om Amphibia hela tiden.

RC

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 21 juli 2022 kl. 22:10:03Jag har testat på min Android-telefon, och mycket riktigt finns det bara 30 avsnitt tillgängliga där - det högsta avsnittsnumret är 30. Men om jag kollar på datorn finns "alla" 63 avsnitt. Måste vara en bugg i Android-appen... :(
Är det fortfarande så på Android plattformar?

Steffan Rudvall


Disneyfantasten

Citat från: Disneyfantasten skrivet 12 februari 2021 kl. 15:10:53Som ni säkert vet så tycker jag absolut sämst om Djungelboken (2016), för er som är intresserade så är här en video som är ganska bra på att förklara ungefär hur jag känner för filmen och jag håller med om flera av de grejer hon tar upp här! (dock inte allt);
https://www.youtube.com/watch?v=usxTwB34gZQ

Märkligt, videon verkar ha blivit privat... (det förefaller som att hela hennes konto verkar ha blivit privat)

Goliat

https://www.dubbningshemsidan.se/forum/index.php?topic=5503.msg134572#msg134572

Ville länka till denna med Darkwing Duck så den inte försvinner helt med listan.

Det finns några fler men inte tittat upp vilken dubb det är än, dessutom verkar det vara fel språk på de två avsnitten fortfarande.

Samlaren

Citat från: Miikee skrivet  2 september 2022 kl. 15:36:42Hahaha jag förstår faktiskt inte diskussionen! De släpper väl serierna själva och när de vill! Jag gissar att Darkwing Duck är ett dragplåster för tjänsten då många vill se den. Jag gissar på att de släpper serien när de känner att det är läge. Precis som andra Disneyserier de ännu inte släppt! :) Hade jag haft ett sådant företag, hade jag gjort så. För att locka nya kunder. 
Kort svar är nej de har ingen plan för serier som redan finns på tjänsten 

Långt svar: Om man går in på andra serier som vi vet finns dubbade men Disney själva inte är medvetna om det eller serier som finns dubbade men de hittar inte ljudbanden eller måste fixa så ljudet blir bättre som jag tror är fallet med Darkwing Duck. 

Men jag anser själv att de kan fixa den serien klart nu för kom igen de har laggt till dub här och där nuu i mer än 6månader snart 1år.

Goliat

Får PM ibland, men det finns inga nya Darkwing Duck-avsnitt med svenskt tal, det är 3 kvar som saknar. :)

KurageDHH

Om inte serien kommer runt 28/9 eller under resten av året så kommer jag att tro att dom inte tänker släppa den på svenska utbudet after all! Och vilket är ett bevis på att det inte går att lita på Disney mer!

gstone

Citat från: KurageDHH skrivet 13 september 2022 kl. 11:54:57Om inte serien kommer runt 28/9 eller under resten av året så kommer jag att tro att dom inte tänker släppa den på svenska utbudet after all! Och vilket är ett bevis på att det inte går att lita på Disney mer!
Sluta vara så överdramtisk >:(
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Daniel Hofverberg

Citat från: KurageDHH skrivet 13 september 2022 kl. 11:54:57Om inte serien kommer runt 28/9 eller under resten av året så kommer jag att tro att dom inte tänker släppa den på svenska utbudet after all! Och vilket är ett bevis på att det inte går att lita på Disney mer!
Att Darkwing Duck kommer att släppas i Sverige kan vi vara 100% säkra på - det finns inte ens på kartan att Disney skulle lägga ner tid och pengar på att översätta avsnittsbeskrivningar plus beställa nydubb för den gissningsvis väldigt begränsade skara amerikaner som råkar tala flytande svenska...

Om det sen blir om en månad eller om ett halvår kan vi inte veta, men vi kan vara 100% säkra på att den kommer att släppas förr eller senare.

Goliat

#2682
Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 13 september 2022 kl. 13:13:49Att Darkwing Duck kommer att släppas i Sverige kan vi vara 100% säkra på - det finns inte ens på kartan att Disney skulle lägga ner tid och pengar på att översätta avsnittsbeskrivningar plus beställa nydubb för den gissningsvis väldigt begränsade skara amerikaner som råkar tala flytande svenska...

Om det sen blir om en månad eller om ett halvår kan vi inte veta, men vi kan vara 100% säkra på att den kommer att släppas förr eller senare.
Var det inte så att DuckTales tog 7 månader från första avsnittet tills de släppte? Eller kanske ännu längre?

Oskar

Citat från: KurageDHH skrivet 13 september 2022 kl. 11:54:57Om inte serien kommer runt 28/9 eller under resten av året så kommer jag att tro att dom inte tänker släppa den på svenska utbudet after all! Och vilket är ett bevis på att det inte går att lita på Disney mer!
Du kan besöka piratsidor T.ex piratabay, dreamfilm om dom har.

Steffan Rudvall

Citat från: Oskar skrivet 13 september 2022 kl. 13:43:36Du kan besöka piratsidor T.ex piratabay, dreamfilm om dom har.
På det här forumet uppmuntrar vi inte till sånt! Förresten det finns inte alls något problem att se den via Disney Plus man behöver bara VPN.