Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Disney+ (Disneys streamingtjänst)

Startat av gstone, 29 augusti 2018 kl. 22:30:22

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Steffan Rudvall

Citat från: Lillefot skrivet 14 september 2022 kl. 22:13:33Hur ser det ut med norskt tal i så fall? Om det nu Daniel sade för ett tag sedan kan vara orsaken till att det dröjer.
Senast jag kollade fanns det inget norskt ljudspår.

Goliat

Citat från: adro skrivet 14 september 2022 kl. 15:02:42Tror det kan vara antingen eller där med. Sett till att de inte har haft stenkoll på äldre serier sen innan - t.ex. så har en del avsnitt har ju fått dubbas om - så hade det kanske inte varit jätteförvånande om de gjort en tabbe. Kan ha varit så att de medvetet använt den danska versionen så länge som ett tillfälligt substitut för att den är "nära svenskan nog" (enligt dem, inte så lätt att förstå allt ändå) tills de dubbat om avsnitten helt. Eller att de omedvetet gjort detta och inte haft så bra koll på vilka band som är vilka eller hur de döpt dem och filerna. Men att det inte rättats till på 2,5 månader kanske lutar mot att de faktiskt inte hittar åt originaldubbningarna eller att det inte gjorts någon nydubb av dem än, för hade de redan varit dubbade så hade de nog lagt in en extra växel och dubbat klart Bad Tidings, avrundat och fått klart hela serien. Samtidigt vet jag inte hur tidsödande eller krångligt det är att rätta till felet och hur pass länge sen de fick reda på att det skett ett misstag. Så det kan spela in med. Antingen eller som sagt

Man vill ju inte stressa dem för livet som dubbare är redan mer hektiskt idag med alla tidskoder att passa än det var förr. Men samtidigt hoppas jag att de sista avsnitten inte glöms bort helt, eller att de försummar dem, även om risken är låg för det. Så lagom med påminnelser är la ok

Kan vara vad som helst egentligen, många teorier just nu som vi alla har. Men veta blir svårt så länge ingen frågar och får svar.

KurageDHH

Citat från: Goliat skrivet 15 september 2022 kl. 08:56:34Kan vara vad som helst egentligen, många teorier just nu som vi alla har. Men veta blir svårt så länge ingen frågar och får svar.
Kan man inte bara chatta med dem och be om att få svar? Det är en del människor som har behov att få svar om varför det drar på tiden.

Goliat

Citat från: KurageDHH skrivet 17 september 2022 kl. 16:47:55Kan man inte bara chatta med dem och be om att få svar? Det är en del människor som har behov att få svar om varför det drar på tiden.
Nej tyvärr, de som jobbar i chatten är de som har hand om felanmälan och är där för att hjälpa om något problem uppstår med tjänsten eller ta emot förslag. De har ingen insyn alls över hur Disney för övrigt jobbar eller vad som händer, kan tänka mig en del jobbar hos ett service-företag som inte ens behöver vara kopplat till Disney men att de tar emot kunder därifrån också, då har de absolut ingen insyn alls.

Däremot kan de ibland hänvisa vidare, men osäker på om alla kan det.

Sedan drar det inte riktigt på tiden heller då de fortfarande inte annonserat att de kommer ge ut den. Det är ju vi här som lyckats luska ut det, utan VPN skulle nog vi inte känt till det om vi inte känner någon som bor i USA som använder tjänsten att det dykt upp.

Förstår frustrationen när man vet att det är på g, men vi får vänta och se, jag är fortfarande lite säker på att den kommer innan jul (inte 100, och jag kan ha fel, men med tanke på hur det var med DuckTales så...)

KurageDHH

Citat från: Goliat skrivet 17 september 2022 kl. 17:18:17Nej tyvärr, de som jobbar i chatten är de som har hand om felanmälan och är där för att hjälpa om något problem uppstår med tjänsten eller ta emot förslag. De har ingen insyn alls över hur Disney för övrigt jobbar eller vad som händer, kan tänka mig en del jobbar hos ett service-företag som inte ens behöver vara kopplat till Disney men att de tar emot kunder därifrån också, då har de absolut ingen insyn alls.

Däremot kan de ibland hänvisa vidare, men osäker på om alla kan det.

Sedan drar det inte riktigt på tiden heller då de fortfarande inte annonserat att de kommer ge ut den. Det är ju vi här som lyckats luska ut det, utan VPN skulle nog vi inte känt till det om vi inte känner någon som bor i USA som använder tjänsten att det dykt upp.

Förstår frustrationen när man vet att det är på g, men vi får vänta och se, jag är fortfarande lite säker på att den kommer innan jul (inte 100, och jag kan ha fel, men med tanke på hur det var med DuckTales så...)
Om ingenting händer innan julen? Jag vill inte att det skall ta flera år! Och det vill andra fansen inte det heller >:(

Goliat

Citat från: KurageDHH skrivet 17 september 2022 kl. 17:54:09Om ingenting händer innan julen? Jag vill inte att det skall ta flera år! Och det vill andra fansen inte det heller >:(
Flera år tror jag inte. men ett par månader, absolut. 😉

Det finns billiga vpn också om man vill se den tidigare. Kan dock inte tipsa då jag är lite dålig på sånt. Viktigaste är att de kan kringå geo-restriction eller vad det nu heter.

Steffan Rudvall

Citat från: KurageDHH skrivet 17 september 2022 kl. 17:54:09Om ingenting händer innan julen? Jag vill inte att det skall ta flera år! Och det vill andra fansen inte det heller >:(
Disney har ju aldrig officiellt gått ut med att serien kommer till svenska Disney Plus och det är väl inte meningen att vi ska veta det heller. Så varför denna stress och otålighet?

Daniel Hofverberg

Citat från: Goliat skrivet 17 september 2022 kl. 17:18:17Sedan drar det inte riktigt på tiden heller då de fortfarande inte annonserat att de kommer ge ut den. Det är ju vi här som lyckats luska ut det, utan VPN skulle nog vi inte känt till det om vi inte känner någon som bor i USA som använder tjänsten att det dykt upp.
Precis, man kan faktiskt inte påstå att något "drar ut på tiden" innan det är officiellt offentliggjort.

Vid ett par tillfällen har Disney+ verkligen dragit ut på tiden, när något inte har släppts på utlovat datum - det mest uppenbara fallet är Pepper Ann, som utlovades i Sverige i november 2021 men som fortfarande 10 månader senare inte har släppts på svenska Disney+ (när den utlovades hade serien inte ens svenskt ljudspår i USA, utan även det dröjde några månader till). Men Darkwing Duck har ju inte ens fått något releasedatum än, så än så länge ligger den i lä...

Citat från: Goliat skrivet 17 september 2022 kl. 18:41:27Det finns billiga vpn också om man vill se den tidigare. Kan dock inte tipsa då jag är lite dålig på sånt. Viktigaste är att de kan kringå geo-restriction eller vad det nu heter.
Jag har ExpressVPN och Surfshark, som båda två i skrivande stund fungerar med amerikanska Disney+ (liksom amerikanska Netflix) och kan ta sig förbi blockeringen av kända VPN-tjänster som både Disney+ och i ännu högre grad Netflix ägnar sig åt. De förstnämnda är just nu att föredra, då de är snabbare och stabilare, medan Surfshark ibland är segt som sirap.

Annars tror jag nog att de flesta mer välkända VPN-tjänster fungerar med Disney+ och Netflix i USA, medan det däremot är mer si och så med andra länder - de flesta VPN-tjänster fokuserar mer på att lösa problem med tjänster i USA än andra länder...

Mathilda Gustafsson

En kollega rekommenderade en VPN till Android som heter vpnify den ska tydligen vara helt gratis men har reklam i appen. Jag rekommenderar inte den då jag inte har testat själv men den ska tydligen fungera rätt bra. Jag själv använder dock ExpressVPN och det funkar bra för mig.

KurageDHH

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 17 september 2022 kl. 21:03:26Disney har ju aldrig officiellt gått ut med att serien kommer till svenska Disney Plus och det är väl inte meningen att vi ska veta det heller. Så varför denna stress och otålighet?
Så vi måste ha koll på sociala medier varje fredag över vad som är nytt på tjänsten? Är det det Disney vill att vi skall göra så? Istället officiellt gått ut med att serien kommer till svenska Disney+ och att vi skall veta det så vill dom att vi skall bli överraskade? Jag avskyr överraskningar!

Goliat

Citat från: KurageDHH skrivet 17 september 2022 kl. 21:18:15Så vi måste ha koll på sociala medier varje fredag över vad som är nytt på tjänsten? Är det det Disney vill att vi skall göra så? Istället officiellt gått ut med att serien kommer till svenska Disney+ och att vi skall veta det så vill dom att vi skall bli överraskade? Jag avskyr överraskningar!
Fast jag tror nog att majoriteten av deras kunder gillar överraskningar faktiskt. Speciellt när det kommer nytt.

Men jag kan förstå dig, det är jobbigt att inte veta och det kan bli ett jobbigt moment.

Det närmsta vi har är ett ungefär och det är en gissning också.

Hur tittar du på disney+? Är det via tv, telefon (android eller iphone) eller dator? För det kan finnas lösning, Daniel nämnde två bra vpn också. 

gstone

Hoppas Nya äventyr med Nalle Puh kommer snart
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

KurageDHH

#2712
Det skulle va bra om Disney går officiellt ut med att Darkwing Duck kommer till Sverige. Varför vill inte Disney att vi får veta det?
Dom lyckades i alla fall inte spärra alla VPN-tjänster (i så fall skulle dom ha gjort det så att vi inte kan luska ut det att den kommer till Sverige)!
Man blir så trött på hemligheter och överraskningar!

Goliat

Citat från: KurageDHH skrivet 19 september 2022 kl. 09:20:18Det skulle va bra om Disney går officiellt ut med att Darkwing Duck kommer till Sverige. Varför vill inte Disney att vi får veta det?
Dom lyckades i alla fall inte spärra alla VPN-tjänster (i så fall skulle dom ha gjort det så att vi inte kan luska ut det att den kommer till Sverige)!
Man blir så trött på hemligheter och överraskningar!
Det skulle bli rätt dyrt för dem att blocka vpn-tjänster när det kommer nya vägar varje dag och finns hundratals vpn-tjänster om inte tusentals.

En vanlig Svensson har nog inte vpn.

Det är väl ingen hemlighet. Om du exempelvis målar en tavla, berättar du för alla att du målar en tavla innan den är klar? Eller förväntar du dig att folk ska titta in i ditt fönster för att se tavlan innan den är klar? 😉

Däremot har de väl ifs haft en hemlighet, eller gjort i smyg - källa

KurageDHH

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 13 september 2022 kl. 13:13:49Att Darkwing Duck kommer att släppas i Sverige kan vi vara 100% säkra på - det finns inte ens på kartan att Disney skulle lägga ner tid och pengar på att översätta avsnittsbeskrivningar plus beställa nydubb för den gissningsvis väldigt begränsade skara amerikaner som råkar tala flytande svenska...

Om det sen blir om en månad eller om ett halvår kan vi inte veta, men vi kan vara 100% säkra på att den kommer att släppas förr eller senare.
Om serien inte kommer innan årets slut så kan man lika gärna göra en dyr resa till USA för att besöka Disneykontoret för att få svar om varför är Sverige den enda i Norden som inte fick serien än och varför det måste dra på tiden... >:(