Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Cleo löser fallet

Startat av Owen Granger, 20 augusti 2023 kl. 16:36:30

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Owen Granger

Någon mer än jag som fastnat för den CGI-animerade serien "Cleo löser fallet" som sänts under årets Sommarlov. Mycket välgjord och underhållande serie måste jag säga och med en mycket bra dubbning.

Svenska röster:

Emilia Brown
Ima Nilsson
Sofia Pekkari
Ejke Blomberg
Joakim Tidermark
Josef Törner
Klas Wiljergård
Habib Habz Ninja Nafar
m.fl.

Översättning:

Robert Cronholt

Dubbproduktion

Eurotroll AB för SVT International

Efter egen undersökning har jag kommit fram till att Emilia Brown och Ima Nilsson dubbar rösterna till hamstersyskonen Cleo respektive Ossy och att Sofia Pekkari dubbar rösten till inspektör McFlare. Jag kan inte placera någon utav de övriga nämnda namnen i rollistan till övriga karaktärsroller då det som jag haft att jämföra med från skådespelarna inte låter särskilt identiskt med seriens övriga karaktärer. Dock har jag kunnat identifiera att Annica Smedius och Ingar Sigvardsdotter dubbar några återkommande samt biroller trots att ingen av dem nämns i rollistan.

Någon annan som har en teori eller går det att ordna fram en mer komplett rollista från Eurotroll kanske?

MOA

Citat från: Owen Granger skrivet 20 augusti 2023 kl. 16:36:30Någon mer än jag som fastnat för den CGI-animerade serien "Cleo löser fallet" som sänts under årets Sommarlov. Mycket välgjord och underhållande serie måste jag säga och med en mycket bra dubbning.

Svenska röster:

Emilia Brown
Ima Nilsson
Sofia Pekkari
Ejke Blomberg
Joakim Tidermark
Josef Törner
Klas Wiljergård
Habib Habz Ninja Nafar
m.fl.

Översättning:

Robert Cronholt

Dubbproduktion

Eurotroll AB för SVT International

Efter egen undersökning har jag kommit fram till att Emilia Brown och Ima Nilsson dubbar rösterna till hamstersyskonen Cleo respektive Ossy och att Sofia Pekkari dubbar rösten till inspektör McFlare. Jag kan inte placera någon utav de övriga nämnda namnen i rollistan till övriga karaktärsroller då det som jag haft att jämföra med från skådespelarna inte låter särskilt identiskt med seriens övriga karaktärer. Dock har jag kunnat identifiera att Annica Smedius och Ingar Sigvardsdotter dubbar några återkommande samt biroller trots att ingen av dem nämns i rollistan.

Någon annan som har en teori eller går det att ordna fram en mer komplett rollista från Eurotroll kanske?
Habib Habz Ninja Nafar?Kan dom va seriösa med de namnet?Könstigaste jag hört på länge

Daniel Hofverberg

Jag tycker också att Cleo löser fallet är en charmig och trevlig serie, och dubbningen är förstklassig.

Citat från: Owen Granger skrivet 20 augusti 2023 kl. 16:36:30Någon annan som har en teori eller går det att ordna fram en mer komplett rollista från Eurotroll kanske?
Det borde gå att kontakta Eurotroll och få fram en rollista. Jag har avvaktat lite med att fråga upp om serierna från Sommarlov under sommaren, då ju de flesta ändå har haft semester, men nu bör väl de flestas semester ha tagit slut så att det kan vara värt att höra med min kontakt på Eurotroll om hon kan få fram någon rollista. :)

Citat från: MOA skrivet 20 augusti 2023 kl. 18:44:42Habib Habz Ninja Nafar?Kan dom va seriösa med de namnet?Könstigaste jag hört på länge
Han heter faktiskt så, och är en ganska känd hip-hopartist och musikproducent från Göteborg.

Owen Granger

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 20 augusti 2023 kl. 19:26:31Jag tycker också att Cleo löser fallet är en charmig och trevlig serie, och dubbningen är förstklassig.
Det borde gå att kontakta Eurotroll och få fram en rollista. Jag har avvaktat lite med att fråga upp om serierna från Sommarlov under sommaren, då ju de flesta ändå har haft semester, men nu bör väl de flestas semester ha tagit slut så att det kan vara värt att höra med min kontakt på Eurotroll om hon kan få fram någon rollista. :)
Han heter faktiskt så, och är en ganska känd hip-hopartist och musikproducent från Göteborg.

Tack på förhand Daniel. :)

Hubert

MOA, om du undrar över ifall ett namn är korrekt så tar det ju bara några sekunder för dig att googla, och få reda på att han faktiskt heter så. Eller hur?

gstone

Jag har aldrig hört om den här.

Har den något med drottningen Kleopatra att göra ? ???
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.


Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 22 augusti 2023 kl. 15:50:35Har den något med drottningen Kleopatra att göra ? ???
Bara om Kleopatra var en hamster som löste mysterier... ;)