Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Trick or Treat Scooby-Doo ny direkt till DVD långfilm

Startat av Steffan Rudvall, 22 augusti 2022 kl. 23:05:27

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Steffan Rudvall

Trick or Treat Scooby-Doo kommer bli nästa direkt till DVD Scooby Doo film.

Trailern för Trick or Treat Scooby-Doo.

Om filmen dubbas så är min enda önskan att Peter Sjöquist får återvända inte bara som Fred men också om några av hans roller från Scooby Doo Var är du! återvänder eftersom att den serien på något sätt ska vara inblandad i handlingen till den här filmen.

Lillefot

Ser intressant ut, känns som en hel del fanservice för de inbitna fansen.

Och jag hoppas också att Peter Sjöquist får spela Fred igen, jag har svårt att tänka mig någon annan i rollen.
Om jag är en Apatosaurs.
Hur kan jag då vara här i Cenozoiska eran?
Kloning, teleportering, eller tur?
I alla fall, ni får ha en dino till äran

Steffan Rudvall

Citat från: Lillefot skrivet 22 augusti 2022 kl. 23:17:10Och jag hoppas också att Peter Sjöquist får spela Fred igen, jag har svårt att tänka mig någon annan i rollen.
Det är så konstigt det här med Fred, Peter Sjöquist har spelat honom sen början av 2000-talet helt plötsligt 2019 är det Jonas Kruse i tv-serien Scooby-Doo och vem tror du?. Sen så kommer det en film Happy Halloween Scooby-Doo och där är Peter Sjöquist tillbaks men sen i nästa film var det Jonas Kruse igen.

TonyTonka

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 22 augusti 2022 kl. 23:21:52Det är så konstigt det här med Fred, Peter Sjöquist har spelat honom sen början av 2000-talet helt plötsligt 2019 är det Jonas Kruse i tv-serien Scooby-Doo och vem tror du?. Sen så kommer det en film Happy Halloween Scooby-Doo och där är Peter Sjöquist tillbaks men sen i nästa film var det Jonas Kruse igen.
Tja, Suzanna Dilber gjorde ju Daphne i en Scooby-film, och sedan var Sharon Dyall tillbaka igen, så det har ju hänt förut. Frågade Sharon själv via facebook faktiskt om varför hon inte gjorde Daphne, minns bara att hon blev förvånad och skulle kolla upp det.
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Steffan Rudvall

Citat från: TonyTonka skrivet 23 augusti 2022 kl. 00:21:55Tja, Suzanna Dilber gjorde ju Daphne i en Scooby-film, och sedan var Sharon Dyall tillbaka igen, så det har ju hänt förut. Frågade Sharon själv via facebook faktiskt om varför hon inte gjorde Daphne, minns bara att hon blev förvånad och skulle kolla upp det.
Ja men hon var bara borta i en enda film. Medans Jonas Kruse har spelat Fred i en hel tv-serie + två filmer.

TonyTonka

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 23 augusti 2022 kl. 00:35:29Ja men hon var bara borta i en enda film. Medans Jonas Kruse har spelat Fred i en hel tv-serie + två filmer.
Hmm, har Peter Sjöquist varit mindre aktiv än vanligt de senaste åren? I så fall kanske det är därför han inte heller alltid gör Fred längre.  ???
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Steffan Rudvall

Citat från: TonyTonka skrivet 23 augusti 2022 kl. 00:53:44Hmm, har Peter Sjöquist varit mindre aktiv än vanligt de senaste åren? I så fall kanske det är därför han inte heller alltid gör Fred längre.  ???
Han har ju spelat medverkat i en film och även skrivit en bok så han har varit upptagen men båda dessa projekten är ju släppta nu. Så att han inte spelar Fred längre har nog inte med det att göra.

Steffan Rudvall

Filmens svenska titel är enligt Blockbuster och andra filmsidor Bus eller Godis Scooby-Doo!

Jag hittar dock inte någon som helst information om filmen på SF Studios pressida. Mycket konstigt då det är de som distribuerar Warner Brothers filmer här i Sverige.

Bild från Blockbuster.

Marcusen


Mathilda Gustafsson

Vet någon vad som händer med filmen i Sverige? Den är redan ute i USA. Kommer den inte hit? Eller kommer den vid ett senare datum? Men varför finns det ingen information om DVD utgåva blir det ingen?

Steffan Rudvall

Jag blir allt mer säker på att filmen inte kommer hit i alla fall inte i en fysisk utgåva. Det senaste åren har det varje samma skiva i Storbritannien och Sverige men se själva...

Filmerna innan...




Den här filmen...

Daniel Hofverberg

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  6 oktober 2022 kl. 23:26:36Jag blir allt mer säker på att filmen inte kommer hit i alla fall inte i en fysisk utgåva. Det senaste åren har det varje samma skiva i Storbritannien och Sverige men se själva...
Ja, tyvärr verkar allt tyda på att Bus eller godis Scooby-Doo! bara kommer att släppas som digital hyr- och köpfilm i de nordiska länderna, och ingen fysisk utgåva på DVD eller Blu-Ray. :(

Tydligen finns den redan nu ute som digital köpfilm, och släpps som hyrfilm den 18 oktober. I dagsläget finns den med hos SF Anytime, Blockbuster och iTunes, men märkligt nog inte på Viaplays butik. Enligt SF Anytimes och Blockbusters specifikationer ska filmen ha svenskt, norskt, danskt, finskt och engelskt tal samt textning på samma fem språk; men enligt iTunes specifikationer ska den där bara ha svensk text och inte svenskt tal:
https://www.sfanytime.com/sv/movie/trick-or-treat-scooby-doo
https://blockbuster.se/filmer/bus-eller-godis-scooby-doo
https://itunes.apple.com/se/movie/bus-eller-godis-scooby-doo/id1638579790

(På Blockbuster anges inget ljudformat, men åtminstone förut har de bara haft stereoljud på allting och inte 5.1-ljud)

Tyvärr känner jag inte till något publikt tillgängligt sätt att avlägsna DRM-skydden hos SF Anytime eller Blockbuster, och att göra det på iTunes verkar ju tämligen poänglöst om deras specifikationer stämmer att filmen där saknar svenskt tal. :(

Väldigt tråkigt och oroväckande att det verkar bli allt vanligare att helt hoppa över fysiska utgåvor av filmer - i synnerhet som ju de digitala tjänsterna har sådana begränsningar att det i praktiken inte direkt rör sig om att köpa utan snarare hyra en film på obestämd tid... :'(


Simon Axelsson

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  7 oktober 2022 kl. 01:07:53Ja, tyvärr verkar allt tyda på att Bus eller godis Scooby-Doo! bara kommer att släppas som digital hyr- och köpfilm i de nordiska länderna, och ingen fysisk utgåva på DVD eller Blu-Ray. :(

Tydligen finns den redan nu ute som digital köpfilm, och släpps som hyrfilm den 18 oktober. I dagsläget finns den med hos SF Anytime, Blockbuster och iTunes, men märkligt nog inte på Viaplays butik. Enligt SF Anytimes och Blockbusters specifikationer ska filmen ha svenskt, norskt, danskt, finskt och engelskt tal samt textning på samma fem språk; men enligt iTunes specifikationer ska den där bara ha svensk text och inte svenskt tal:
https://www.sfanytime.com/sv/movie/trick-or-treat-scooby-doo
https://blockbuster.se/filmer/bus-eller-godis-scooby-doo
https://itunes.apple.com/se/movie/bus-eller-godis-scooby-doo/id1638579790

(På Blockbuster anges inget ljudformat, men åtminstone förut har de bara haft stereoljud på allting och inte 5.1-ljud)

Tyvärr känner jag inte till något publikt tillgängligt sätt att avlägsna DRM-skydden hos SF Anytime eller Blockbuster, och att göra det på iTunes verkar ju tämligen poänglöst om deras specifikationer stämmer att filmen där saknar svenskt tal. :(

Väldigt tråkigt och oroväckande att det verkar bli allt vanligare att helt hoppa över fysiska utgåvor av filmer - i synnerhet som ju de digitala tjänsterna har sådana begränsningar att det i praktiken inte direkt rör sig om att köpa utan snarare hyra en film på obestämd tid... :'(
Den ska också släppas på HBO Max den 22 oktober. 
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Elios

Skulle Lotta Bromeé var med i denna!? Hade varit fett kul om det hade hänt! ^^

Gustav Jonsson

Fast de senaste utgåvorna har ju inte haft danskt eller norskt tal så den här kanske får en skandinavisk utgåva med de tre språk.