Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Winx Club

Startat av Samlaren, 13 december 2018 kl. 22:24:53

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Elios

Citat från: Alexander skrivet 16 december 2018 kl. 17:57:13
Det saknas några avsnitt, men de flesta av säsong 7 finns på Youtube på engelska.

Okej men då får vi hoppas dem släpper det snart då.  ::)

Samlaren

Jag har skrivit till Netflix angående att ha Winx Club som en exclusive serie för Norden.

Elios

Men du tror inte att dem andra länderna blir avundsjuka då om bara vi får det på Netflix?

Daniel Hofverberg

Citat från: Samlaren skrivet 17 december 2018 kl. 23:46:15
Jag har skrivit till Netflix angående att ha Winx Club som en exclusive serie för Norden.
Winx Club finns ju redan på Netflix i minst ett 40-tal länder i världen, däribland Skandinavien, USA, Storbritannien och hemlandet Italien. Så vad du menar med exklusivt vet jag inte riktigt...

Men tyvärr verkar Netflix inte ha fler än fem säsonger i något land i världen, såvitt jag kan se - i de engelskspråkiga länderna har de bara säsong 1 och 2 och i nästan alla andra länder säsong 1 - 5.

Det är knappast troligt att Netflix skulle lägga till säsong 6 och 7 i Norden utan att först åtminstone publicera samma säsonger i hemlandet Italien.

I några länder (bl.a. USA) verkar Netflix rättigheter till Winx Club gå ut nu i januari, men dessbättre ser det inte ut som att det gäller Skandinavien eller Italien; eller åtminstone har de inte lagt upp någon varning om det än. Därmed är kanske inte hoppet helt ute om att Netflix ska få in fler säsonger, även fast det onekligen inte ser så jättelovande ut...

Samlaren

#34
Vet du någon som kan ha säsong 7 vill ju se alla säsonger som gjorts.


Det jag menar med exsusivt är att säsong 8 kanske inte går på någon kanal i Sverige. Som en annan serie som Netflix har fått exclusive rättigheter till Shaddow Hunters som egentligen inte är en Netflix serie.

Jabberjaw

Vet någon varför Noble Entertainment inte har släppt Säsong 4 här i Norden när dom släppt Säsong 1-3 och Säsong 5 på boxar.  ???

Daniel Hofverberg

#36
Citat från: Samlaren skrivet 18 december 2018 kl. 11:17:00
Vet du någon som kan ha säsong 7 vill ju se alla säsonger som gjorts.
Tyvärr inte - jag har tyvärr inte varit efterklok nog att spela in serien när den sändes...

Citat från: Samlaren skrivet 18 december 2018 kl. 11:17:00
Det jag menar med exsusivt är att säsong 8 kanske inte går på någon kanal i Sverige. Som en annan serie som Netflix har fått exclusive rättigheter till Shaddow Hunters som egentligen inte är en Netflix serie.
Okej, då förstår jag hur du menar. Jag håller med att det hade varit trevligt om Netflix kunnat få in säsong 8, men så länge som de inte ens har fått in rättigheter till säsong 6 och 7 så känns det ju tyvärr ganska osannolikt. Det känns också lite oroväckande att Netflix rättigheter till serien verkar gå ut snart i några få länder - då är frågan hur länge rättigheterna i Skandinavien kommer vara kvar, och om de bryr sig om att licensiera fler säsonger...?

Personligen tror jag det är mer sannolikt att Nickelodeon kan komma att sända säsong 8 förr eller senare, men inte heller det ser ju jättelovande ut då Nickelodeon inte sänder serien alls just nu...

Alexander

#37
Citat från: Jabberjaw skrivet 18 december 2018 kl. 11:43:41
Vet någon varför Noble Entertainment inte har släppt Säsong 4 här i Norden när dom släppt Säsong 1-3 och Säsong 5 på boxar.  ???

De kunde inte förnya avtalet kring rättigheterna med Rainbow. Annars var det tänkt att de skulle släppa en säsong 4 box och en volym 1 av säsong 6.  :)

Länkar till Ginza och Discshop sidorna där man innan kunde förhandsboka dem:
https://www.ginza.se/product/winx-club-sasong-4/337408/

https://www.discshop.se/filmer/dvd/winx_club_the_complete_season_4/P137357

https://www.discshop.se/filmer/dvd/winx_club_sasong_6_volym_1/P139084

Samlaren

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 18 december 2018 kl. 11:55:41
Tyvärr inte - jag har tyvärr inte varit efterklok nog att spela in serien när den sändes...
Okej, då förstår jag hur du menar. Jag håller med att det hade varit trevligt om Netflix kunnat få in säsong 8, men så länge som de inte ens har fått in rättigheter till säsong 6 och 7 så känns det ju tyvärr ganska osannolikt. Det känns också lite oroväckande att Netflix rättigheter till serien verkar gå ut snart i några få länder - då är frågan hur länge rättigheterna i Skandinavien kommer vara kvar, och om de bryr sig om att licensiera fler säsonger...?

Personligen tror jag det är mer sannolikt att Nickelodeon kan komma att sända säsong 8 förr eller senare, men inte heller det ser ju jättelovande ut då Nickelodeon inte sänder serien alls just nu...

Exakt som Viaplays rättigheter håller på att gå ut de förlorar en - två säsonger/månad

snart har den endast säsong 6 kvar.

Elios

I vilken säsong är det Musa har långt hår?
Btw har Techna någonsin långt hår under seriens gång någon gång?  :)

Samlaren

#40
Citat från: Elios skrivet 18 december 2018 kl. 02:28:38
Men du tror inte att dem andra länderna blir avundsjuka då om bara vi får det på Netflix?

Kanske, men utbudet kan skilja sig mkt från land till land. Jag tror ändå serien är populär i Sverige.

De tar in på tillgänglighet och popularitet.

Om jag jämför Regal Academy med Winx Club så är Winx Club klart bättre så enligt min mening kan de göra sig av med Regal och förlänga Winx Club.

Alexander

Citat från: Elios skrivet 19 december 2018 kl. 19:46:59
I vilken säsong är det Musa har långt hår?
Btw har Techna någonsin långt hår under seriens gång någon gång?  :)

Musa får långt hår i säsong 3, som hon behåller genom serien.

Tecna fick långt hår i sin Enchantix förvandling i säsong 3, men ser man till hennes vardags utseende och inte förvandlingar så har hon inte haft långt hår.

:)

Elios

Citat från: Alexander skrivet 19 december 2018 kl. 20:57:03
Musa får långt hår i säsong 3, som hon behåller genom serien.

Tecna fick långt hår i sin Enchantix förvandling i säsong 3, men ser man till hennes vardags utseende och inte förvandlingar så har hon inte haft långt hår.

:)

Man kan ju säga egentligen att Musa alltid har haft långt hår men att hon har tofs i dem första säsongerna.  ;D

Samlaren

Är det någon som spelat in säsong 6-7 när de säsongerna gick på TV?

Elios

Kommer Winx Club hålla på för evigt montro?^^