Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Sigge & Siri/Tiny Toons (Tiny Toon Adventures)

Startat av TonyTonka, 28 oktober 2008 kl. 19:54:49

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  8 juni 2020 kl. 20:55:43
Jag tror att alla 98 ordinarie avsnitt av serien, d.v.s. hela säsong 1 - 3, har visats på Kanal 5; men på VHS och SVT är det bara avsnitt från säsong 1 som visats/släppts. Jag är dock inte säker på om det sista avsnittet, It's a Wonderful Tiny Toons Christmas Special, har sänts här eller inte; för det avsnittet har i alla fall inte jag sett eller stött på i svensk TV. Så kanske var det "bara" 97 avsnitt som sändes här, men nästan alla avsnitt före julavsnittet vill jag minnas att jag sett inspelningar av från Kanal 5 så alla övriga avsnitt borde ha sänts här.

De två specialavsnitten Tiny Toon Spring Break och Tiny Toons' Night Ghoulery tror jag dock inte har visats i Sverige eller dubbats till svenska, men helt säker är jag inte.

Så förmodligen antingen 97 eller 98 avsnitt som har visats i Sverige, plus då direkt-till-VHS-långfilmen Tiny Toon Adventures: How I Spent My Vacation (som i Sverige hette Tiny Toon Adventures: Sommarlov).

Säsong 1 sändes som sagt på SVT, och verkar ha dubbats som ett gemensamt inköp mellan SVT och Warner Bros. (dubbat av Kit & Co. AB). Säsong 2 och 3 har alltså bara visats på Kanal 5, som de själva beställde dubbning av (dubbat av Eurotroll). På Kanal 5 sändes alltså alla tre säsonger, ibland huller om buller, vilket blir lite märkligt då framförallt Sigges röst skiljer sig oerhört mycket mellan de båda dubbningarna (trots samma skådespelare)...

Bra , Men lite trist då jahg sett It's a Wonderful Tiny Toons Christmas Special på julafton och tyckte vart jätte bra så önskar andra fick uppleva det ! :'(

Jag såg den på Youtube I FALL DU UNDRAR . Då allt detta var före min tid.

Då borde alla 11 avsnitt med Farmor att ha dubbats  :D

Om HBO Max kommer till Sverige tycker jag dom MÅSTE HA SERIEN ;D
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

sigge

Finns det någon möjlighet att få tag på/se de avsnitt som inte givits ut på vhs?
Jag har vhs-banden men skulle jättegärna vilja se de resterande avsnitten på svenska igen.

gstone

Hur fick Plucky Duck,  namne Yuppie Anka på svenska ?

Han är ju inte alls en yuppie Yuppie :o ???
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Fred

Citat från: gstone skrivet  3 februari 2021 kl. 22:42:29
Hur fick Plucky Duck,  namne Yuppie Anka på svenska ?

Han är ju inte alls en yuppie Yuppie :o ???

Svenska översättningar av namn är inte alltid logiska. Men yuppies var väl fortfarande relevanta i början av 1990-talet.

MOA

Citat från: Dale Oakmont skrivet  1 mars 2021 kl. 06:16:54
Svenska översättningar av namn är inte alltid logiska. Men yuppies var väl fortfarande relevanta i början av 1990-talet.
Va e Yuppie?


MOA


gstone

Undrar vilka rösterna blir reboten TINY TOONS LOONIVERSITY ?

Efter som den kommer sändas på Cartoon Network och finnas på HBO Maz antar att den kommer till Sverige ;)
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Oskar

Citat från: gstone skrivet 24 juni 2023 kl. 10:46:35Undrar om rebooten kommer till Sverige ?

https://wbd.com/tiny-toons-looniversity-voice-cast-revealed/
Om det kommer till Sverige blir nya röster och jag undrar vilka röster ska dubbar.

gstone

Citat från: Oskar skrivet 24 juni 2023 kl. 16:48:14Om det kommer till Sverige blir nya röster och jag undrar vilka röster ska dubbar.
Dom nya röster kan nog bli bra :D
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Om Tiny Toons Looniversity  kommer till Sverige kommer den nog att visas på Cartoon Network.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Beck

Hej!

Är det någon som har Tiny Toon Adventures - The Acme Acres Zone med svenska röster?


https://www.dailymotion.com/video/x50jchq


Avsnitten "A Walk on the Flip Side""A Bacon Strip" och "Senserely Yours, Babs" fanns med och visades på TV under 90-talet.
Jag minns att Steve Kratz, Louise Raeder, Staffan Hallerstam och Hasse Jonsson medverkade.