Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Fråga: har dessa filmer dubbats till svenska?

Startat av Disneyfantasten, 7 april 2022 kl. 18:10:12

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Disneyfantasten

Någon som vet om dessa filmer har dubbats till svenska?;

- Den Hemlighetsfulla Trädgården (1993)

- Richie Rich (1994)

- Little Giants (1994)

- Dennis Slår Till Igen (1998)

- Richie Richs Jul (1998)

- Batman och Mr Freeze (1998)

Steffan Rudvall


Disneyfantasten


Steffan Rudvall


Daniel Hofverberg

Den hemlighetsfulla trädgården, Richie Rich och Richie Richs jul har inte dubbats till svenska, utan alla releaser har såvitt jag vet varit i textad originalversion.

Jag hittar inget som tyder på att Dennis slår till igen ens har släppts på VHS eller DVD i Sverige. Det enda jag hittar är några TV-sändningar på Kanal 5 från 2002 och framåt plus digital hyr- och köpfilm på SF Anytime, Viaplay och iTunes. På SF Anytime och Viaplay har filmen engelskt tal med nordiska undertexter, medan iTunes inte ens verkar ha svensk text. Jag har inte sett filmen på Kanal 5, men har väldigt svårt att tänka mig att de verkligen skulle ha kostat på en dubbning enbart för ett fåtal TV-sändningar.

Little Giants har jag ärligt talat aldrig sett, men såvitt jag kan utläsa från Boavideos lågupplösta VHS-omslag verkar VHS-utgåvan bara ha svensk text. Filmen finns att hyra och köpa på Apple iTunes, och enligt deras information har filmen endast engelskt ljudspår och textning på en rad språk. Jag vet inte om filmen har släppts eller visats någon annanstans, men oavsett vilket är väl sannolikheten väldigt liten att den skulle ha någon svensk dubbning.