Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Batman: The Animated Series Blu-ray-släpp

Startat av MrClay, 15 september 2018 kl. 22:33:21

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Scoobydoofan1

#30
Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 22 december 2020 kl. 08:29:30
Som jag skrev tidigare tror jag sannolikheten är mycket liten att Batman: The Animated Series kommer att släppas på Blu-Ray i Norden. Såvitt jag vet har boxen i skrivande stund bara släppts i USA, Storbritannien, Tyskland och Frankrike - så de flesta länder i världen har alltså inte fått den.

Såvitt jag kunnat utröna har den europeiska Blu-Ray-boxen bara engelskt, tyskt, franskt och spanskt ljudspår, så det är nog osannolikt att serien kommer att släppas på Blu-Ray i fler länder än så - i så fall hade man inkluderat fler språk på samma skivor, för att kunna sälja samma skivor i fler länder. :(

Att serien släpps på streamingtjänster är nog betydligt större chans, och framförallt då HBO Max när den tjänsten nu lanseras i de nordiska länderna.

Ett litet frågetecken är ju dock om Eurotrolls dubbning (den dubbning som TV4 beställde) har köpts loss av Warner Bros., eller om det fortfarande är TV4 som äger rättigheterna till den dubbningen...? Vi vet ju att Warner äger rättigheterna till Mediadubb Internationals dubbning, i och med att den kunnat släppas på DVD i Sverige, men då återstår alltså de avsnitt som Eurotroll producerade som hittills enbart använts på TV4 och Kanal 5...
Samma sak när det gäller dom andra serierna.


Vad är det warner bros håller på med när det gäller dom dubbningarna? Har dom köpt rättigheterna till eurotroll och mediadubb?

Scoobydoofan1

Vet nån vad som hände med "framtidens batman jokerns återkomst"? I vissa delar av den svenska dubbningen så bytes det ut till engelska. Är det så i alla dvd utgåvor?