Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

De senaste recensionerna...

Startat av Erika, 16 augusti 2006 kl. 11:03:39

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 19 februari 2020 kl. 21:04:49
Plus att få veta vilka som stått för "Musikregi" till dem!  :) (vid Peter Pan var det Liza Öhman och Stefan Berglund och vid Pongo och De 101 Dalmatinerna och Pinocchio var det Monica Forsberg)

Jag gillar Liza Öhman  ;D ;D ;D
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 19 februari 2020 kl. 21:02:49
Daniel fråga : Kan du göra recessioner av Moinca Forsbergs dubbningar av Dumbo och tecknad Alice i Underlandet för hemsidan ?

Vore super intressant att höra den åsikt sammanfattade  på ett bra sätt  ;D
En gång i tiden hade jag planer på att göra en jämförande recension mellan båda dubbningarna av Dumbo - d.v.s. 1972 och 1996 års dubb (1946 års dubbning har vi ju tyvärr inte lyckats få tag i) - på samma sätt som jag tidigare gjort med bl.a. Peter Pan. Men sen kom verkligheten ikapp och tiden räckte inte riktigt till, varför de här planerna tyvärr aldrig blev av. :(

Men det är ingen dum idé, och jag ska se om jag får tid någon gång framöver att återuppta den planen igen.

Möjligen skulle man i så fall kunna göra detsamma med Alice i Underlandet också - vid sådana äldre filmer tycker jag det är betydligt mer intressant med jämförande recensioner mellan två dubbningar hellre än bara en - men det tar tyvärr ganska lång tid.

Förhoppningsvis kan jag få mer tid framöver att kunna lägga åt sådana jämförande recensioner, men det går som sagt inte på nolltid så jag har svårt att tänka mig att jag skulle hinna få det klart under våren. Men kanske till sommaren eller liknande; jag ska se om jag får tid över att börja ta tag i sådana planer igen. :)

Disneyfantasten

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 20 februari 2020 kl. 09:27:26
En gång i tiden hade jag planer på att göra en jämförande recension mellan båda dubbningarna av Dumbo - d.v.s. 1972 och 1996 års dubb (1946 års dubbning har vi ju tyvärr inte lyckats få tag i) - på samma sätt som jag tidigare gjort med bl.a. Peter Pan. Men sen kom verkligheten ikapp och tiden räckte inte riktigt till, varför de här planerna tyvärr aldrig blev av. :(

Men det är ingen dum idé, och jag ska se om jag får tid någon gång framöver att återuppta den planen igen.

Möjligen skulle man i så fall kunna göra detsamma med Alice i Underlandet också - vid sådana äldre filmer tycker jag det är betydligt mer intressant med jämförande recensioner mellan två dubbningar hellre än bara en - men det tar tyvärr ganska lång tid.

Förhoppningsvis kan jag få mer tid framöver att kunna lägga åt sådana jämförande recensioner, men det går som sagt inte på nolltid så jag har svårt att tänka mig att jag skulle hinna få det klart under våren. Men kanske till sommaren eller liknande; jag ska se om jag får tid över att börja ta tag i sådana planer igen. :)

Ursäkta sent svar men hur har det gått med planerna för Dumbo och Alice i Underlandet?