Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Vem är bäst som Pumbaa?

Startat av Elios, 24 september 2010 kl. 04:44:53

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Vem är bäst som Pumbaa?

Jan Rippe
12 (66.7%)
Bo Maniette
6 (33.3%)
Gustav Levin
0 (0%)
Linus Eklund Adolphson
0 (0%)

Antal personer som röstat: 18

Elios


Disneyfantasten

Jag är nostalgisk med både Jan Rippe och Bo Maniette som är jämbördiga för mig!  ;) (bådas tolkningar är bra, Jan har en rolig dialekt och Maniette är den som är närmast originalrösten)

Gustav Levin tycker jag däremot inte alls om, han är inte alls särskilt lik originalrösten och bibehåller inte rätt röstkaraktär, dessutom tycker jag att han brister för mycket i inlevelsen och alldeles för speciell röst, hur han kunnat bli godkänd av Disney för rollen är personligen bortom mitt förstånd...

E


Daniel Hofverberg

Jag har nu sammanfogat båda trådarna om detta. :)

De som röstade på den nystartade tråden måste dock rösta igen, för dessa röster går inte få med när jag sammanfogar trådar - jag tvingas välja vems omröstning man ska bibehålla, så då väljer jag förstås den äldre som hade fler röster...

Elios

Ja just det. För mig är alltid Jan Rippe förknippat men jag tycker att verkligen Bo Maniette är bra som Pumbaa. Han låter trovärdig i rollen.  8)

Mathilda Gustafsson


Steffan Rudvall

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet 22 februari 2021 kl. 21:19:01
Jag röstar på Steffan Rudvall.
Du överdriver... Jag själv föredrar Bo Maniette då han är mest lik originalrösten.

MOA


Mathilda Gustafsson

Citat från: MOA skrivet 22 februari 2021 kl. 21:35:32
Seriöst Steffan har aldrig spelat Pumbaa offentligt
Men han gör ju en Pumbaa som är bättre än den officiella.


Steffan Rudvall

Citat från: MOA skrivet 22 februari 2021 kl. 22:06:51
Int Jan Rippe?
Hon mena antagligen att jag är bättre än Gustav Levin då jag absolut inte är lika bra som Jan Rippe och Bo Maniette.

MOA

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 25 februari 2021 kl. 17:36:45
Hon mena antagligen att jag är bättre än Gustav Levin då jag absolut inte är lika bra som Jan Rippe och Bo Maniette.
Nä Jan Rippe e bäst :D

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten


gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 25 februari 2021 kl. 21:31:27
När då?

På en CD skiva , Våra barns favoriter: Barnmusik från filmens magiska värld, Vol. 5 , Nassim Al Fakir spelar även Timom där.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.