Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Röjar-Ralf kraschar internet

Startat av Disneyfantasten, 14 juni 2018 kl. 17:35:02

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Disneyfantasten

Citat från: Alexander skrivet  2 januari 2019 kl. 21:30:28
Jag vet inte hur Helene Lundström låter idag efter 20 år.

Eller 23-24 om man ser till hennes senaste (och rentav hennes första) biofilm...

Alexander

Jag kan inte avgöra varken Aurora, Tiana eller Belle på det klippet.

Eftersom Röjar-Ralf 2 blev inspelat under 2018 skrev jag 20 år eftersom det var senaste gången vi hörde Helene i Pocahontas 2: Resan till en annan värld från 1998.

Till varför t.ex Snövit inte görs av Lizette Pålsson kan jag inte svara på tyvärr. Disney har gillat insatsen och därför låtit Mikaela få rollen.

Jag tycker Ariel låter som Myrra, men vi får se vid premiären om det stämmer.  :)

Disneyfantasten

Citat från: Alexander skrivet  2 januari 2019 kl. 22:05:41
Jag kan inte avgöra varken Aurora, Tiana eller Belle på det klippet.

Eftersom Röjar-Ralf 2 blev inspelat under 2018 skrev jag 20 år eftersom det var senaste gången vi hörde Helene i Pocahontas 2: Resan till en annan värld från 1998.

Till varför t.ex Snövit inte görs av Lizette Pålsson kan jag inte svara på tyvärr. Disney har gillat insatsen och därför låtit Mikaela få rollen.

Jag tycker Ariel låter som Myrra, men vi får se vid premiären om det stämmer.  :)

Jag förstår, men liksom de flesta andra anser jag att Pocahontas 2 är väldigt dålig, faktum är att jag - näst efter Atlantis 2 - anser den vara den sämsta Disney-uppföljaren någonsin...

Menar du att Disney har gillat Pålssons eller Tidermarks insats?

Jag tycker som sagt att Pålsson är mer lik originalrösten än Tidermark och därför är det isåfall ett mysterium att Disney kunnat underkänna Pålsson med godkänna Tidermark...
(om nu Mikaela skulle ta över rollen så är hon iallafall en godkänd kandidat, även om hon gjort bättre rollinsatser enligt mig)

Är det Molly Sandén, Mimmi Sandén och Annika Herlitz som är med där? (jag tror att det är det, men jag frågar för att vara säker)

Alexander

Citat från: Disneyfantasten skrivet  2 januari 2019 kl. 22:13:27


Menar du att Disney har gillat Pålssons eller Tidermarks insats?


Är det Molly Sandén, Mimmi Sandén och Annika Herlitz som är med där? (jag tror att det är det, men jag frågar för att vara säker)

Mikaelas insats då, men vi vet inte om Lizette ens fick provspela som Snövit. Det får man isåfall fråga Lizette.

Jo, jag är säker på att det är dem som Anna, Elsa och Rapunzel.
På Rapunzel kan jag höra att det inte är Dominique Pålsson Wiklund som i tv-serien.

:)

Disneyfantasten

Citat från: Alexander skrivet  2 januari 2019 kl. 22:18:15
Mikaelas insats då, men vi vet inte om Lizette ens fick provspela som Snövit. Det får man isåfall fråga Lizette.

Hur ska jag göra det? Genom intervju? Via tidnings-fråga? Eller någon annat?

Alexander

Citat från: Disneyfantasten skrivet  2 januari 2019 kl. 22:25:52
Hur ska jag göra det? Genom intervju? Via tidnings-fråga? Eller någon annat?

Man kan testa att skicka ett meddelande på Facebook till henne.

Disneyfantasten

Citat från: Alexander skrivet  2 januari 2019 kl. 22:33:27
Man kan testa att skicka ett meddelande på Facebook till henne.

Jag önskar att det vore så enkelt, men jag har inte möjlighet att göra det p.g.a. följande anledningar;

- Jag kan inte min epostadress utantill och kan inte hitta den och misstänker att den kanske inte gäller längre

- Såvitt jag förstått det så bör man till varje pris undvika Facebook för att undvika att bli mobbad, påhoppad, kränkt eller liknande...

Finns det inget enklare sätt att fråga?

Alexander

Citat från: Disneyfantasten skrivet  2 januari 2019 kl. 22:38:24
Jag önskar att det vore så enkelt, men jag har inte möjlighet att göra det p.g.a. följande anledningar;

- Jag kan inte min epostadress utantill och kan inte hitta den och misstänker att den kanske inte gäller längre

- Såvitt jag förstått det så bör man till varje pris undvika Facebook för att undvika att bli mobbad, påhoppad, kränkt eller liknande...

Finns det inget enklare sätt att fråga?

Om man verkligen vill kan man testa att ringa och fråga henne.  :)

Disneyfantasten

Citat från: Alexander skrivet  2 januari 2019 kl. 22:40:35
Om man verkligen vill kan man testa att ringa och fråga henne.  :)

Jag önskar att det vore så enkelt, men jag vågar liksom inte, för som jag förstått det så ska man inte ringa eller sms-a personer som man inte känner...

Finns det inget lättare och mindre ansträngande sätt?

TrondM

Citat från: Alexander skrivet  2 januari 2019 kl. 22:40:35
Om man verkligen vill kan man testa att ringa och fråga henne.  :)

Nåja. I 2019 brukes telefon bare for å fortelle noen at en person i deres nærmeste familie er død. Om det er en kusine, holder det med sms.

Citat från: Disneyfantasten skrivet  2 januari 2019 kl. 22:38:24- Jag kan inte min epostadress utantill och kan inte hitta den och misstänker att den kanske inte gäller längre

Det er ingen god grunn. Det tar 10 sekunder å registrere seg på GMail (eller andre tjenester) og få en ny epostadresse.

Citat från: Disneyfantasten skrivet  2 januari 2019 kl. 22:38:24- Såvitt jag förstått det så bör man till varje pris undvika Facebook för att undvika att bli mobbad, påhoppad, kränkt eller liknande...

Vel. Det finnes mange gode grunner til å unngå Facebook. Disse begrunnelsene er ikke blant dem. På den annen side er Facebook litt som å røyke. Hvis du har klart å holde deg unna til nå, er det bare dumt å starte.

Daniel Hofverberg

Citat från: TrondM skrivet  3 januari 2019 kl. 15:23:09
Nåja. I 2019 brukes telefon bare for å fortelle noen at en person i deres nærmeste familie er død. Om det er en kusine, holder det med sms.
Det var väl att överdriva en liten aning...? ;)

Jag håller dock med att det inte är passande att ringa en obekant person som man inte haft kontakt med förut, och jag förmodar att det var dit du ville komma...

Disneyfantasten

Citat från: Alexander skrivet  2 januari 2019 kl. 22:18:15
Mikaelas insats då, men vi vet inte om Lizette ens fick provspela som Snövit. Det får man isåfall fråga Lizette.

Jag glömde fråga; hur tycker du med Mikaelas insats?

Själv tycker jag att hon ligger under både Pålssons och Larssons nivåer, då hon - till skillnad från Larsson - inte har någon nostalgisk koppling att luta sig till, Mikaelas röst ligger lite väl långt ifrån originalrösten och karaktärens andemening och låter dessutom lite för hård till karaktären...

Man borde dubba om hela filmen (Röjar-Ralf Kraschar Internet) och ta in Lizette Pålsson som Snövit tycker jag...

Disneyfantasten

Citat från: Alexander skrivet  2 januari 2019 kl. 22:05:41
Jag tycker Ariel låter som Myrra, men vi får se vid premiären om det stämmer.  :)

Hittills vet jag inte vem som gör Ariels röst i filmen, men så mycket vet jag att det inte är varesig Myrra Malmberg, Lizette Pålsson eller Johanna Ljungberg!  ;) (och jag tvivlar på att Sissel skulle återvända...)

Myrra Malmbergs röst är lätt att känna igen (möjligen med undantag av Långbens Galna Gäng) och det låter inte som Malmberg överhuvudtaget! Jag kan inte höra någon nämnvärd likhet med Malmbergs röst i det klippet, åtminstone inte som Ariel.

Dessutom så nämnde ju också forumsmedlemmen TonyTonka i tråden "Kalle Anka och hans vänner önskar god jul" att han är 95% säker på att Ariel inte alls gjordes av Myrra Malmberg...

Däremot så hör man klart och tydligt att Malmberg åter är Jasmine, likaväl som Lizette Pålsson åter är Askungen!  ;)

TonyTonka

Citat från: Disneyfantasten skrivet  6 januari 2019 kl. 00:28:16
Hittills vet jag inte vem som gör Ariels röst i filmen, men så mycket vet jag att det inte är varesig Myrra Malmberg, Lizette Pålsson eller Johanna Ljungberg!  ;) (och jag tvivlar på att Sissel skulle återvända...)

Myrra Malmbergs röst är lätt att känna igen (möjligen med undantag av Långbens Galna Gäng) och det låter inte som Malmberg överhuvudtaget! Jag kan inte höra någon nämnvärd likhet med Malmbergs röst i det klippet, åtminstone inte som Ariel.

Dessutom så nämnde ju också forumsmedlemmen TonyTonka i tråden "Kalle Anka och hans vänner önskar god jul" att han är 95% säker på att Ariel inte alls gjordes av Myrra Malmberg...

Däremot så hör man klart och tydligt att Malmberg åter är Jasmine, likaväl som Lizette Pålsson åter är Askungen!  ;)

Jag har nu lyssnat igenom klippet igen för första gången sedan julafton, och jag får erkänna att Ariels röst bär en yttepytteliten likhet med Myrra Malmbergs röst, men jag står fortfarande fast i att jag är rätt så säker på att det inte är Myrra som spelar Ariel denna gången.

Däremot är jag rätt så säker på att Helene Lundström fortfarande är rösten till Pocahontas då hennes röst pratar på exakt samma sätt som i originalfilmen, samma uttal som originalfilmen och dessutom samma betoning av orden. ^^

Jasmine tror jag också är Myrra Malmberg, men hon har för få repliker för att jag ska kunna identifiera hennes röst.

Anna är defentivit fortfarande Mimmi Sandén, likaså är Annika Herlitz fortfarande Elsa, och jag är 100% säker på att Lizette Pålsson fortfarande är Askungen. Hennes röst är väldigt svår att ta miste på, även om hennes mörka röst som hon använde i Teen Titans och Grymma sagor med Billy och Mandy gäckade mig ett tag när jag var yngre. ^^

Rapunzels röst har jag för dålig erfarenhet av för att avgöra helt säkert, Snövits röst är helt okej, men långt under Lizette Pålssons nivå. Jag vet i skrivande stund inte om jag placerar henne högre eller lägre än Anna-Lotta Larsson, det får jag vänta med tills jag sett filmen och hört rösten.

Som ni tidigare har sagt så är det svårt att höra de övriga Disneyprinsessornas röster eftersom att de talar i munnen på varandra, men jag kan fortfarande svara på att jag hörde Sofia Källgren bland rösterna när Belle pratade, så jag hoppas att hon återkommer. :)
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Disneyfantasten

Citat från: TonyTonka skrivet  6 januari 2019 kl. 00:58:29
Jag har nu lyssnat igenom klippet igen för första gången sedan julafton, och jag får erkänna att Ariels röst bär en yttepytteliten likhet med Myrra Malmbergs röst, men jag står fortfarande fast i att jag är rätt så säker på att det inte är Myrra som spelar Ariel denna gången.

Däremot är jag rätt så säker på att Helene Lundström fortfarande är rösten till Pocahontas då hennes röst pratar på exakt samma sätt som i originalfilmen, samma uttal som originalfilmen och dessutom samma betoning av orden. ^^

Jasmine tror jag också är Myrra Malmberg, men hon har för få repliker för att jag ska kunna identifiera hennes röst.

Anna är defentivit fortfarande Mimmi Sandén, likaså är Annika Herlitz fortfarande Elsa, och jag är 100% säker på att Lizette Pålsson fortfarande är Askungen. Hennes röst är väldigt svår att ta miste på, även om hennes mörka röst som hon använde i Teen Titans och Grymma sagor med Billy och Mandy gäckade mig ett tag när jag var yngre. ^^

Rapunzels röst har jag för dålig erfarenhet av för att avgöra helt säkert, Snövits röst är helt okej, men långt under Lizette Pålssons nivå. Jag vet i skrivande stund inte om jag placerar henne högre eller lägre än Anna-Lotta Larsson, det får jag vänta med tills jag sett filmen och hört rösten.

Som ni tidigare har sagt så är det svårt att höra de övriga Disneyprinsessornas röster eftersom att de talar i munnen på varandra, men jag kan fortfarande svara på att jag hörde Sofia Källgren bland rösterna när Belle pratade, så jag hoppas att hon återkommer. :)

Hos Rapunzel är det definitivt fortfarande Molly Sandén och Snövits röst är Mikaela Tidermark...