Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Animerade filmer på Netflix

Startat av Simon Axelsson, 15 november 2019 kl. 21:37:45

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Citat från: Sabelöga / Raltseye skrivet 23 mars 2020 kl. 16:33:45
Verkar vara en trevlig film. Men vad menar du med det sistnämnda?

Att dom svenska rösterna står utsatta i slutet  ;D
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Sabelöga

Houba !


gstone

Jag skulle gissa även Syskonen Willoughby kommer ha svenska credits, då Klaus hade det  :), I  alla fall borde dom 7 huvudrollerna stå utsatta ;D


Huvudrollerna är Tim  och Jane Willoughby , deras mamma och pappan, katten som är filmens berättare , barnflickan och Commander Mwlanoff. Jag tror den siste nämnd som är parodi på Willy Wonka kommer spelas av Adam Fetiz  :D
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Jag skulle bli så överlycklig om några månader efter primären man kunde köp Syskonen Willoughby på svensk dvd !!!

Om den svenks dubbningen Syskonen Willoughby kommer på dvd skulle jag vara villig och betala ända u till 270 kronor för den !!!! :D :D :D

Jag hoppas verkligen att den sådan möjlighet kommer  :'(
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Jaf grymt heypade för Syskonen Willoughby  !!!
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Henrik Karlsson

Är Syskonen Willoughby Netflix tredje originalanimerade film

Steffan Rudvall

#22
Citat från: Henrik Karlsson skrivet 20 april 2020 kl. 15:12:22
Är Syskonen Willoughby Netflix tredje originalanimerade film
Om man räknar Pokémon Mewtwo slår tillbaka Evolution så är det men om man inte räknar den så är det den andra Netflix original animerade filmen

gstone

Gåspappan kom också dräkt till Netflix
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Simon Axelsson

Citat från: gstone skrivet 20 april 2020 kl. 15:25:05
Gåspappan kom också dräkt till Netflix

Fast den verkar de ju ha köpt distributionsrättigheterna till med tanke på att den, om jag minns rätt, gick upp på bio i USA
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

gstone

Citat från: Simon Axelsson skrivet 20 april 2020 kl. 16:08:50
Fast den verkar de ju ha köpt distributionsrättigheterna till med tanke på att den, om jag minns rätt, gick upp på bio i USA

Nej tror det var England den gick på bio på.

Men ja dom köpte den.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Daniel Hofverberg

Gåspappan gick inte upp på bio i USA, även fast det ursprungligen var tänkt så; men däremot hann den visas på bio i ett fåtal andra länder (bl.a. Kina). Efter det har den av Netflix kategoriserats som Netflix Original, även fast den rent tekniskt sett inte är det. Så det är väl en definitionsfråga hur man vill se på den filmen...

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 20 april 2020 kl. 15:14:30
Om man räknar Pokémon Mewtwo slår tillbaka Evolution så är det men om man inte räknar den så är det den andra Netflix original animerade film
Hur räknar du då...? Oscarsnominerade Min borttappade kropp (I Lost My Body/J'ai perdu mon corps) räknas också som en Netflix Original.

Den är visserligen fransk och premiärvisades på filmfestivalen i Cannes, men har därutöver släppts direkt på Netflix; även fast Netflix själva har distribuerat filmen på bio i några länder under en kort period, bl.a. USA (precis som de även gjorde med The Irishman, Marriage Story och Roma) - säkerligen främst för att uppfylla kraven för att kunna bli Oscarsnominerad. Min borttappade kropp har dock inte dubbats till svenska (eller något annat nordiskt språk), utan här är det franskspråkig originalversion eller amerikansk dubbning som man får välja mellan.

Simon Axelsson

Man kanske borde ta och byta namn på den här tråden då den verkar handla mer om animerade Netflixfilmer generellt än just Klaus som den ursprungligen handlade om...
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Steffan Rudvall

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 20 april 2020 kl. 16:25:40
Gåspappan gick inte upp på bio i USA, även fast det ursprungligen var tänkt så; men däremot hann den visas på bio i ett fåtal andra länder (bl.a. Kina). Efter det har den av Netflix kategoriserats som Netflix Original, även fast den rent tekniskt sett inte är det. Så det är väl en definitionsfråga hur man vill se på den filmen...
Hur räknar du då...? Oscarsnominerade Min borttappade kropp (I Lost My Body/J'ai perdu mon corps) räknas också som en Netflix Original.

Den är visserligen fransk och premiärvisades på filmfestivalen i Cannes, men har därutöver släppts direkt på Netflix; även fast Netflix själva har distribuerat filmen på bio i några länder under en kort period, bl.a. USA (precis som de även gjorde med The Irishman, Marriage Story och Roma) - säkerligen främst för att uppfylla kraven för att kunna bli Oscarsnominerad. Min borttappade kropp har dock inte dubbats till svenska (eller något annat nordiskt språk), utan här är det franskspråkig originalversion eller amerikansk dubbning som man får välja mellan.
Ja men Klaus är gjord för Netflix och finns bara där och samma sak med Pokémon Mewtwo Slår Tillbaka Evolution och Syskonen Willoughby 

Elios

Inte för att blandas ihop med Chili Klaus! Hehe! ×D