Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Ice Age 4 - Jorden skakar loss (Ice Age: Continental Drift)

Startat av Edith, 4 juli 2012 kl. 09:32:56

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Edith

Hittade en sida om det, med alla röster var inte med. Vem gör tex mullvaden Louise röst?  :P

Daniel Hofverberg

Tyvärr verkar Dubberman inte ha dokumenterat fler roller än det som stod utsatt under eftertexterna (och ligger ute här på sajten) - den kompletta listan jag fått från de var helt identisk med 20th Century Fox uppgifter.

När jag såg filmen tyckte jag spontant att Louis lät som Andreas Nilsson, som ju alltså också spelar pungråttan Eddie, men jag tänkte mer på filmen än på rösterna och visste ännu inte att creditsen var så pass bristfälliga när jag var på pressvisningen, så ta det här med en rejäl nypa salt. Men Andreas var den första jag tänkte på när jag hörde Louis röst, även om det inte alls behöver stämma.

När filmen släpps på DVD kan jag säkert identifiera fler rollfigurer i Ice Age 4 - trots allt stod ju allting utsatt under "Övriga röster" så att det i alla fall inte saknas några namn - men fram tills dess finns det inte mycket jag kan göra.

gstone

Vilka gör rösterna kaninen Squint, Sids pappa Milton, kängurun Raz, Sjöelefanten Flynn, igelkotten Louis och den biffiga sirenen i Ice Age 4 ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Elios

Vad hette nu den lite onda apan som var där på isberget när dem träffade Manny och Sid etc?^^

Disneyfantasten

Vilka spelar Happy Jankell, Keistian Ståhlgren, Niklas Gabrielsson*, Stephan Karlsén, Andreas Andersson, Nina Söderquist*, Jens Hultén*, Ulf Isenborg*, Åsa Fång, Viktor Åkerblom, Disa Dyall, Niji Dyall Price och Rebecca Svensk i filmen!

*Att döma av sången som anges i creditlistan borde dessa rimligtvis spela Piraterna, men vet inte vem av vilka...

E

Citat från: Disneyfantasten skrivet 14 november 2020 kl. 21:31:42
Vilka spelar Happy Jankell, Keistian Ståhlgren, Niklas Gabrielsson*, Stephan Karlsén, Andreas Andersson, Nina Söderquist*, Jens Hultén*, Ulf Isenborg*, Åsa Fång, Viktor Åkerblom, Disa Dyall, Niji Dyall Price och Rebecca Svensk i filmen!

*Att döma av sången som anges i creditlistan borde dessa rimligtvis spela Piraterna, men vet inte vem av vilka...
Andreas dubbar sjöelefanten Flynn (en av piraterna). Resten vet jag inte

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 14 november 2020 kl. 21:31:42
Vilka spelar Happy Jankell, Keistian Ståhlgren, Niklas Gabrielsson*, Stephan Karlsén, Andreas Andersson, Nina Söderquist*, Jens Hultén*, Ulf Isenborg*, Åsa Fång, Viktor Åkerblom, Disa Dyall, Niji Dyall Price och Rebecca Svensk i filmen!

*Att döma av sången som anges i creditlistan borde dessa rimligtvis spela Piraterna, men vet inte vem av vilka...

Jag har savren !

Jag mallade med folk som jobbade med dubbning förut
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten


gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Vet någon vem som spelar Louis på svenska ?

Han är en molehog.

Kunde inte hitta vad arten hete på svenska ;D
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Skokaka


Skokaka

Citat från: gstone skrivet 12 juni 2023 kl. 23:04:06Vet någon vem som spelar Louis på svenska ?

Han är en molehog.

Kunde inte hitta vad arten hete på svenska ;D
I dubbningen så kallas han för en "mullvad" men i texterna så heter det egentligen "mullkott" (en blandning mellan en mullvad och en igelkott) och som jag nämnde också så är det Viktor Åkerblom. :)

gstone

Citat från: Skokaka skrivet 12 juni 2023 kl. 23:15:06I dubbningen så kallas han för en "mullvad" men i texterna så heter det egentligen "mullkott" (en blandning mellan en mullvad och en igelkott) och som jag nämnde också så är det Viktor Åkerblom. :)
Tack så mycket 
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.