Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Försäljning?

Startat av Goliat, 7 augusti 2022 kl. 21:02:37

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Goliat

Har en hel del filmer (många saknar fodral dock då jag gått över till arkiv) tänkte sälja samt en del vhs. Eftersom många här samlar tänkte jag att man kanske skulle kunna få sälja här i en tråd om jag lägger upp allt jag har och så får folk köpa eller buda.


Vart skulle jag lägga inlägget isf?

Daniel Hofverberg

Ja, under förutsättning att det är originalfilmer (inga piratkopior) så är det fritt fram med sådana trådar. :)

Det finns ingen riktigt optimal tavla, men om allt är skandinaviskdubbade filmer kan du posta i "Dubbningar och röster" och om det är mer blandat kan du posta i "Filmer och TV-serier".

(Och om fodral och/eller omslag saknas är det förstås viktigt att du tydliggör när så är fallet)

Goliat

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  7 augusti 2022 kl. 21:08:44Ja, under förutsättning att det är originalfilmer (inga piratkopior) så är det fritt fram med sådana trådar. :)

Det finns ingen riktigt optimal tavla, men om allt är skandinaviskdubbade filmer kan du posta i "Dubbningar och röster" och om det är mer blandat kan du posta i "Filmer och TV-serier".

(Och om fodral och/eller omslag saknas är det förstås viktigt att du tydliggör när så är fallet)

Absolut, har inga omslag alls kvar då de alla suttit i pärm. Självklart är det inga piratkopior alls, vhs har dock alla sina omslag då de varit enklast att förvara på så vis. 

Postar bild på allt också. Mycket är utgånget också och några är svårfunna men sett förfrågan. Och kan jag förgylla någons dag med en film eller två så...  ;D (en del är inte ens sedda ens utan bara insatta i pärmen och bortglömd.

Steffan Rudvall

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  7 augusti 2022 kl. 21:08:44Det finns ingen riktigt optimal tavla, men om allt är skandinaviskdubbade filmer kan du posta i "Dubbningar och röster" och om det är mer blandat kan du posta i "Filmer och TV-serier".

(Och om fodral och/eller omslag saknas är det förstås viktigt att du tydliggör när så är fallet)

Skulle det inte passa in i Efterlysningar och byten?

Daniel Hofverberg

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  7 augusti 2022 kl. 21:37:47Skulle det inte passa in i Efterlysningar och byten?
Det går bra där också, men eftersom den tavlan huvudsakligen är till för sådant som inte har släppts på laglig väg så är det inte optimalt.

Citat från: Goliat skrivet  7 augusti 2022 kl. 21:28:42Absolut, har inga omslag alls kvar då de alla suttit i pärm. Självklart är det inga piratkopior alls, vhs har dock alla sina omslag då de varit enklast att förvara på så vis.
Personligen skulle jag aldrig köpa något som saknar omslag, men det är förstås upp till var och en att ta ställning till; varför det är viktigt att upplysa om det.

Goliat

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  8 augusti 2022 kl. 00:30:12Personligen skulle jag aldrig köpa något som saknar omslag, men det är förstås upp till var och en att ta ställning till; varför det är viktigt att upplysa om det.
Förstår det. Blev för mycket, bodde i 22 kvm ett tag och hade från början några tusen filmer, de var inte lätta att få upp, så fick rensa ut ordentligt ska jag säga för att själva få plats. Så det blev så illa att jag fick börja rensa. Hade också stor samling av cd med musik, har bara sparat 600 cd-skivor (hade nog 3-4x fler innan). Som fyller 6 st 100-spindlar (därav jag vet det är exakt 600), men de håller jag hårt i. Saknar dock omslag på en del då där också flera inte finns online.

Edit: hade en vinylsamling också och lyckades även kasta iväg Better Days jag fick med autograf av Dolly själv när hon var i Göteborg.

Men nu måste jag rensa. Har allt digitalt numera.

Elios

Dem du ska sälja har du dem redan digitalt då!? 

Goliat

Citat från: Elios skrivet 11 augusti 2022 kl. 13:27:51Dem du ska sälja har du dem redan digitalt då!?
Inte allt nej. Men finns ingen anledning att ha kvar då det mesta är filmer jag inte kommer se.

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Goliat

Citat från: gstone skrivet 14 augusti 2022 kl. 20:48:12Vilka filmer har du ?
Jag kommer posta så fort jag börjar gå igenom dem.

Varit sjuk i covid och trots pigg är energin inte riktigt tillbaka. Men jag postar lista inom kort.