Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Gnälltråden

Startat av Erika, 28 april 2020 kl. 14:21:29

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Lilla My

Citat från: Elios skrivet 10 oktober 2022 kl. 08:43:47Det här tycker jag inte riktigt hör hemma i den här tråden. Jag menar att panikångest och hypokondri mm, är inget jag tycker att man gnäller om. Men vad vet jag!?
Jag gnäller på mina psykiska problem hela tiden. Man cope'ar på olika sätt haha

Elios

Citat från: Lilla My skrivet 10 oktober 2022 kl. 21:42:07Jag gnäller på mina psykiska problem hela tiden. Man cope'ar på olika sätt haha
Hur känns det då att gnälla på det?

Lilla My

Citat från: Elios skrivet 11 oktober 2022 kl. 01:59:53Hur känns det då att gnälla på det?
Ibland känns det bättre att öppet klaga på att ens hjärna inte klarar av världen, till en psykolog, föräldrar, vänner eller främlingar på ett öppet forum.

Det är inte alltid så blodsallvarligt och om man lever med psykisk ohälsa är det tvärtom ibland ganska skönt att bara ta det för vad det är och handskas med det. Det gör det lättare. Jargongen bland mina närmaste vänner (vi alla med våra olika nivåer av psykisk ohälsa) är väldigt öppen så sätt; "Nu vill min hjärna inte leva längre , det är så drygt, längtar tills jag känner mig mer stabil igen" och "Är helt död inombords idag, kommer leka mask och spendera dagen i sängen hehe" är meningar vi kan slänga oss med ofta.

gstone

Citat från: Lilla My skrivet 11 oktober 2022 kl. 16:02:10Ibland känns det bättre att öppet klaga på att ens hjärna inte klarar av världen, till en psykolog, föräldrar, vänner eller främlingar på ett öppet forum.

Det är inte alltid så blodsallvarligt och om man lever med psykisk ohälsa är det tvärtom ibland ganska skönt att bara ta det för vad det är och handskas med det. Det gör det lättare. Jargongen bland mina närmaste vänner (vi alla med våra olika nivåer av psykisk ohälsa) är väldigt öppen så sätt; "Nu vill min hjärna inte leva längre , det är så drygt, längtar tills jag känner mig mer stabil igen" och "Är helt död inombords idag, kommer leka mask och spendera dagen i sängen hehe" är meningar vi kan slänga oss med ofta.
Har du någon diagonse ?

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Lilla My

Citat från: gstone skrivet 11 oktober 2022 kl. 17:53:58Har du någon diagonse ?
Utreds för ADHD.

Blivit diagnostiserad med depression, PMDS och insomnia.

gstone

Citat från: Lilla My skrivet 14 oktober 2022 kl. 00:16:19Utreds för ADHD.

Blivit diagnostiserad med depression, PMDS och insomnia.
Vad är PMDS  ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Lilla My

Citat från: gstone skrivet 14 oktober 2022 kl. 15:23:29Vad är PMDS  ?
Google finns:

Citat"PMS innebär att ditt humör förändras och att du får andra kroppsliga besvär dagarna före mens.

PMS är vanligt, men det kan variera från person till person vilka besvär man får. Du kan också få olika mycket besvär från månad till månad. Besvären kräver oftast ingen behandling med läkemedel.


Symtomen vid PMDS är oftast psykiska och kan vara så svåra att de upplevs som symtomen vid depression och ångest. Skillnaden är att symtomen vid PMDS avtar när du får mensen.

Det är vanligt att PMDS påverkar hela ens tillvaro. Det kan till exempel göra att du hamnar i konflikter eller att du vill vara i fred och undviker att umgås med andra.

Ungefär tre till fem procent av alla som har regelbunden mens har PMDS."

MOA


Marcusen

Jag gnäller över att Gamla stan i Malmö inte trafikeras av kollektivtrafik

Steffan Rudvall

Citat från: Marcusen skrivet 15 oktober 2022 kl. 23:57:52Jag gnäller över att Gamla stan i Malmö inte trafikeras av kollektivtrafik
Visst finns det kollektivtrafik i Gamla Stan, flera linjer går ju via Gustav Adolfs Torg och ringlinjen går ju via Drottningtorget och det finns ett flertal linjer som kör i de äldre delarna av stan.

Marcusen

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 16 oktober 2022 kl. 00:37:31Visst finns det kollektivtrafik i Gamla Stan, flera linjer går ju via Gustav Adolfs Torg och ringlinjen går ju via Drottningtorget och det finns ett flertal linjer som kör i de äldre delarna av stan.
Ja, men inte på Stortorget och Lilla torg

Steffan Rudvall

Citat från: Marcusen skrivet 16 oktober 2022 kl. 14:07:57Ja, men inte på Stortorget och Lilla torg
Hur hade du tänkt dig att man skulle få in en buss på Lilla torg?

Mathilda Gustafsson

Jag vill gnälla på sophästen

Bib


gstone

Jag vill gnälla  på Goliat.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.