Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Quiz

Startat av Mathilda Gustafsson, 31 augusti 2020 kl. 22:38:22

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Disneyfantasten


Disneyfantasten

Okej, kan ni nu gissa vad alla mina senaste quiz har gemensamt?

Simon Axelsson

Citat från: Disneyfantasten skrivet 26 juli 2021 kl. 00:00:55
Okej, kan ni nu gissa vad alla mina senaste quiz har gemensamt?

Disney! Mer specifikt Disneys animerade filmer och deras live-action versioner och dylikt samt Pixars filmer.
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Disneyfantasten

Citat från: Simon Axelsson skrivet 26 juli 2021 kl. 00:05:04
Disney! Mer specifikt Disneys animerade filmer och deras live-action versioner och dylikt samt Pixars filmer.

Snyggt svarat!

Disneyfantasten

Detta är en långfilm!

Magiska kvinnan med horn och vingar är tillbaka igen och blonda prinsessdrottningen likaså!

Den här gången är hennes onda svärmor här och vill ta bort all ro!

Så småningom lyckas all ro komma tillbaka och den onda svärmodern förvandlas till get!

Vilken film är det jag söker?

Disneyfantasten

Citat från: Disneyfantasten skrivet 27 juli 2021 kl. 11:47:23
Detta är en långfilm!

Magiska kvinnan med horn och vingar är tillbaka igen och blonda prinsessdrottningen likaså!

Den här gången är hennes onda svärmor här och vill ta bort all ro!

Så småningom lyckas all ro komma tillbaka och den onda svärmodern förvandlas till get!

Vilken film är det jag söker?

Ledtråd: 2019!

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 27 juli 2021 kl. 11:47:23
Detta är en långfilm!

Magiska kvinnan med horn och vingar är tillbaka igen och blonda prinsessdrottningen likaså!

Den här gången är hennes onda svärmor här och vill ta bort all ro!

Så småningom lyckas all ro komma tillbaka och den onda svärmodern förvandlas till get!

Vilken film är det jag söker?
Maleficent 2: Ondskans härskarinna?

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 27 juli 2021 kl. 14:20:37
Maleficent 2: Ondskans härskarinna?

Rätt igen!

Jag märkte att jag hade missat den så jag tog den i efterhand...

Disneyfantasten

Detta är en långfilm!

Filmen är producerad av företaget som stått för bl.a. kaninen, ankan, grisen, m.fl.

Huvudrollen är en äventyrslysten tjej som bor på en gård med sin mamma och miste sin pappa i tidig ålder

När en elak rödhårig man med stenhårda muskler planerar att ta kungens svärd så bestämmer hon sig för att rädda landet!

På vägen slår hon sig ihop med en blind kille och två drakar som har en och samma kropp!

Filmen är en av de mest underskattade amerikanska animerade familjefilmerna genom tiderna!

Vilken film är det jag söker?

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet  5 augusti 2021 kl. 21:47:50
Detta är en långfilm!

Filmen är producerad av företaget som stått för bl.a. kaninen, ankan, grisen, m.fl.

Huvudrollen är en äventyrslysten tjej som bor på en gård med sin mamma och miste sin pappa i tidig ålder

När en elak rödhårig man med stenhårda muskler planerar att ta kungens svärd så bestämmer hon sig för att rädda landet!

På vägen slår hon sig ihop med en blind kille och två drakar som har en och samma kropp!

Filmen är en av de mest underskattade amerikanska animerade familjefilmerna genom tiderna!

Vilken film är det jag söker?
Det magiska svärdet - kampen om Camelot och jag håller med dig den är väldigt underskattad.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  5 augusti 2021 kl. 21:54:55
Det magiska svärdet - kampen om Camelot och jag håller med dig den är väldigt underskattad.

Svaret stämmer!

Disneyfantasten

Detta är en långfilm!

Den tar oss ända ner till den sydligaste och kallaste delen på hela jordklotet!

Huvudrollen är en pingvin som planerar att ge en vacker grön glänsande sak till sin flickvän!

Men en annan kille är ute efter att tvinga henne att välja honom!

Den rätta killen förs vilse och finner sedan en vän i en rödögd pingvin med gula tofsar trots att henne är tuff och argsint!

Senare visar det sig att hans flickvän älskar honom mer än något annat!

Filmen är en av de mest underskattade amerikanska animerade familjefilmerna genom tiderna!

Vilken film är det jag söker?

MOA

Citat från: Disneyfantasten skrivet  5 augusti 2021 kl. 22:05:56
Detta är en långfilm!

Den tar oss ända ner till den sydligaste och kallaste delen på hela jordklotet!

Huvudrollen är en pingvin som planerar att ge en vacker grön glänsande sak till sin flickvän!

Men en annan kille är ute efter att tvinga henne att välja honom!

Den rätta killen förs vilse och finner sedan en vän i en rödögd pingvin med gula tofsar trots att henne är tuff och argsint!

Senare visar det sig att hans flickvän älskar honom mer än något annat!

Filmen är en av de mest underskattade amerikanska animerade familjefilmerna genom tiderna!

Vilken film är det jag söker?
Happy Feet

Disneyfantasten


Steffan Rudvall

Citat från: MOA skrivet  5 augusti 2021 kl. 23:35:42
Happy Feet
Där har du fel, Det är Pingvinen och lyckostenen.