Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

HBO Nordic/HBO Max

Startat av Samlaren, 27 mars 2020 kl. 15:54:30

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Scoobydoofan1

Citat från: Samlaren skrivet  5 augusti 2023 kl. 22:05:49Det saknas fortf väldigt mkt av äldre animerade serier som Flinta, Jetsons et.c tycker det är segt att de inte lägger till dem eller försöker sälja dem till ngn annnan tjänst.
Inte bara det utan, Tom and Jerry med original dubbning och ocensurerad, inte bara det utan Batman The Animated Series, Superman The Animated Series, The New Batman/Superman Adventures, Justice League, Justice League Unlimited, Framtidens Batman, Teen Titans, Snobben Specialerna med Eurotroll dubbningen, Scooby doo Var är du?, Scooby Doo and Scrappy doo Show, The Scooby Doo Show, Familjen Flinta säsong 1 ( Säsong 2 är utgiven på DVD), Yu-Gi-Oh! Duel Monsters, Yu-Gi-Oh! GX Säsong 1, Grymma Sagor med Billy & Mandy, Kurage Den Hariga Hunden, Ozzy & Drix, Ben 10, Samurai Jack, Grim & Evil osv. Det finns säkert fler serier som saknas med det här är en del av det som inte är tillgänglig.

Daniel Hofverberg

Citat från: Samlaren skrivet  5 augusti 2023 kl. 22:05:49Det saknas fortf väldigt mkt av äldre animerade serier som Flinta, Jetsons et.c tycker det är segt att de inte lägger till dem eller försöker sälja dem till ngn annnan tjänst.
Om någon annan tjänst vore intresserad av det tror jag säkert inte att WarnerMedia har något emot att sälja det, men uppriktigt sagt tror jag tyvärr inte att det finns något vidare intresse för de här äldre serierna. Trots allt var det ju ganska länge sedan någon av dem sänts på TV, så många av dagens barn känner nog inte till serierna alls; och således finns det förmodligen heller inget större intresse av dem... :(

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet  6 augusti 2023 kl. 02:34:49Inte bara det utan, Tom and Jerry med original dubbning och ocensurerad, inte bara det utan Batman The Animated Series, Superman The Animated Series, The New Batman/Superman Adventures, Justice League, Justice League Unlimited, Framtidens Batman, Teen Titans Snobben Specialerna med Eurotroll dubbningen, Scooby doo Var är du?, Scooby Doo and Scrappy doo Show, The Scooby Doo Show, Familjen Flinta säsong 1 ( Säsong 2 är utgiven på DVD), Yu-Gi-Oh! Duel Monsters, Yu-Gi-Oh! GX Säsong 1, Grymma Sagor med Billy & Mandy, Kurage Den Hariga Hunden, Ozzy & Drix, Ben 10, Samurai Jack, Grim & Evil osv. Det finns säkert fler serier som saknas med det här är en del av det som inte är tillgänglig.
Jag tror inte att Warner äger några rättigheter till Snobben, men förutom det har du förstås rätt.

Men nu när HBO Max och Discovery+ snart ska gå ihop till en tjänst, och den nya VD:n verkar besatt av att spara in pengar på alla sätt som går (så att en massa filmer och serier har försvunnit) tror jag nog inte vi kan räkna med att särskilt många äldre serier kommer att släppas inom överskådlig tid - jag menar, om nyproducerade och åtminstone tidigare relativt populära serier (såsom Westworld) inte lockat tillräckligt många tittare så kan man ju knappast räkna med att flera decennier gamla barnprogram lär göra det... :(

Scoobydoofan1

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  6 augusti 2023 kl. 03:27:23Om någon annan tjänst vore intresserad av det tror jag säkert inte att WarnerMedia har något emot att sälja det, men uppriktigt sagt tror jag tyvärr inte att det finns något vidare intresse för de här äldre serierna. Trots allt var det ju ganska länge sedan någon av dem sänts på TV, så många av dagens barn känner nog inte till serierna alls; och således finns det förmodligen heller inget större intresse av dem... :(
Jag tror inte att Warner äger några rättigheter till Snobben, men förutom det har du förstås rätt.

Men nu när HBO Max och Discovery+ snart ska gå ihop till en tjänst, och den nya VD:n verkar besatt av att spara in pengar på alla sätt som går (så att en massa filmer och serier har försvunnit) tror jag nog inte vi kan räkna med att särskilt många äldre serier kommer att släppas inom överskådlig tid - jag menar, om nyproducerade och åtminstone tidigare relativt populära serier (såsom Westworld) inte lockat tillräckligt många tittare så kan man ju knappast räkna med att flera decennier gamla barnprogram lär göra det... :(
Det här kommer att få folk att inte vilja abonnera för HBO max och andra streamingtjänster när hela poängen var att dela med sig vad som inte fanns tillgänglig på fysisk media, frågan är dock om det kommer att få folk att köpa serierna på DVD och Blu-Ray eller inte.

Samlaren

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet  6 augusti 2023 kl. 02:34:49Inte bara det utan, Tom and Jerry med original dubbning och ocensurerad, inte bara det utan Batman The Animated Series, Superman The Animated Series, The New Batman/Superman Adventures, Justice League, Justice League Unlimited, Framtidens Batman, Teen Titans, Snobben Specialerna med Eurotroll dubbningen, Scooby doo Var är du?, Scooby Doo and Scrappy doo Show, The Scooby Doo Show, Familjen Flinta säsong 1 ( Säsong 2 är utgiven på DVD), Yu-Gi-Oh! Duel Monsters, Yu-Gi-Oh! GX Säsong 1, Grymma Sagor med Billy & Mandy, Kurage Den Hariga Hunden, Ozzy & Drix, Ben 10, Samurai Jack, Grim & Evil osv. Det finns säkert fler serier som saknas med det här är en del av det som inte är tillgänglig.
 Yu-Gi-Oh! Duel Monsters, Yu-Gi-Oh! GX Säsong 1 är anime ngt som warner inte äger utan som endast köptes in till CN. 

Man kan ju hoppas på att de släpps annars med dubbad anime får man annars hoppas släpps på anime tjänster. Netflix är heller inte så piga på att ta in dubbning på äldre serier vi såg ju hur de behandlade de äldre Sonic serierna när de hade dem. 

Sedan kan den dyra kostnaden bli att digitalisera det som inte redan finns digitalt. Men konstigt alla alla tjänster har valt att spara in pengar, och de struntar i att sälja serier fyssikt eller digitalt. Jag slår ju vad om om Warner skulle börja hyra/sälja serier/filmer på HBO Max så skulle de få många premenanter.

Scoobydoofan1

Citat från: Samlaren skrivet  6 augusti 2023 kl. 11:42:15 Yu-Gi-Oh! Duel Monsters, Yu-Gi-Oh! GX Säsong 1 är anime ngt som warner inte äger utan som endast köptes in till CN.

Man kan ju hoppas på att de släpps annars med dubbad anime får man annars hoppas släpps på anime tjänster. Netflix är heller inte så piga på att ta in dubbning på äldre serier vi såg ju hur de behandlade de äldre Sonic serierna när de hade dem.

Sedan kan den dyra kostnaden bli att digitalisera det som inte redan finns digitalt. Men konstigt alla alla tjänster har valt att spara in pengar, och de struntar i att sälja serier fyssikt eller digitalt. Jag slår ju vad om om Warner skulle börja hyra/sälja serier/filmer på HBO Max så skulle de få många premenanter.
Då är det bara att fortsätta med att söka efter serier som är utgiven i Norden med Svensk, Dansk, Norsk och Finsk eller engelsk dubbing på DVD. Delvis så finns det en chans att streamingtjänsten blåser tillbaka i företagens ansikte om kunderna struntar i att abonnera till dom. 

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  6 augusti 2023 kl. 03:27:23Jag tror inte att Warner äger några rättigheter till Snobben, men förutom det har du förstås rätt.

Snobben är ändå dåligt  ;D
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Scoobydoofan1

Citat från: gstone skrivet  6 augusti 2023 kl. 14:07:37Snobben är ändå dåligt  ;D
Tvärtemot så är den väldigt bra jämfört med vad som visas nu för tiden.

Daniel Hofverberg

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet  6 augusti 2023 kl. 07:37:05Det här kommer att få folk att inte vilja abonnera för HBO max och andra streamingtjänster när hela poängen var att dela med sig vad som inte fanns tillgänglig på fysisk media, frågan är dock om det kommer att få folk att köpa serierna på DVD och Blu-Ray eller inte.
Men det allra mesta har ju aldrig släppts på DVD eller Blu-Ray, särskilt inte i Norden och särskilt inte bland äldre serier, så då har man ju inte så mycket till val... :(

Scoobydoofan1

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  6 augusti 2023 kl. 16:32:11Men det allra mesta har ju aldrig släppts på DVD eller Blu-Ray, särskilt inte i Norden och särskilt inte bland äldre serier, så då har man ju inte så mycket till val... :(
När det gäller det materialet som är utgiven så kommer nog folk inte abonnera till streamingtjänsterna. 

gstone

Vi får hoppas den animerad Gremlins serien kommer snart ☺️🙏
[[George]]

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]

gstone

Det har kommit en väldigt bra film på HBO Max som jag tycker alla borde se :D
[[George]]

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]

Simon Axelsson

Citat från: gstone skrivet 15 augusti 2023 kl. 10:58:10Det har kommit en väldigt bra film på HBO Max som jag tycker alla borde se :D
Vilken då? Det är ingen idé att säga att det har släppts en bra film som alla borde se utan att hänvisa till vilken film det handlar om. 
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Scoobydoofan1

Citat från: Simon Axelsson skrivet 15 augusti 2023 kl. 12:59:59Vilken då? Det är ingen idé att säga att det har släppts en bra film som alla borde se utan att hänvisa till vilken film det handlar om.
Hej Simon har du tillgång till HBO Max? Vilka äldre serier är tillgängliga på HBO Max?

Simon Axelsson

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 15 augusti 2023 kl. 13:01:00Hej Simon har du tillgång till HBO Max? Vilka äldre serier är tillgängliga på HBO Max?
Är det några särskilda serier du är ute efter? Det finns rätt blandat vad gäller nya och äldre serier, även om de flesta serierna är sådana som släppts på senare år. De har Alf om det lockar.
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Scoobydoofan1

Citat från: Simon Axelsson skrivet 15 augusti 2023 kl. 13:30:05Är det några särskilda serier du är ute efter? Det finns rätt blandat vad gäller nya och äldre serier, även om de flesta serierna är sådana som släppts på senare år. De har Alf om det lockar.
Dom tidigare nämnda serierna i tråden,, Framtidens Batman, Teen Titans, Snobben Specialerna med Eurotroll dubbningen, Scooby doo Var är du?, Scooby Doo and Scrappy doo Show, The Scooby Doo Show, Familjen Flinta säsong 1 ( Säsong 2 är utgiven på DVD), Yu-Gi-Oh! Duel Monsters, Yu-Gi-Oh! GX Säsong 1, Grymma Sagor med Billy & Mandy, Kurage Den Hariga Hunden, Ozzy & Drix, Ben 10, Samurai Jack, Grim & Evil,