Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

HBO Nordic/HBO Max

Startat av Samlaren, 27 mars 2020 kl. 15:54:30

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 31 juli 2024 kl. 17:53:40Jag menade mer för att det är en sämre dubbning ;)
Sämre dubbning än vad...? Det finns väl vara en svensk dubbning av Gumballs fantastiska värld...?

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 31 juli 2024 kl. 17:55:15Sämre dubbning än vad...? Det finns väl vara en svensk dubbning av Gumballs fantastiska värld...?
Sämre dubbning än andra dubbningar den är ju gjord på fel plats ;)
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Erika

Citat från: gstone skrivet 31 juli 2024 kl. 17:58:22Sämre dubbning än andra dubbningar den är ju gjord på fel plats ;)
Du har aldrig sett Stålmannen med vänner, va? Vad menar du med "fel plats"?

Nu har jag visserligen bara sett ytterst lite av Gumballs fantastiska värld (animerade humorserier är inte riktigt min grej), men vill minnas att det inte var något större fel på dubbningen? Minns den som helt klart godkänd.

Daniel Hofverberg

Citat från: Erika skrivet 31 juli 2024 kl. 18:25:49Du har aldrig sett Stålmannen med vänner, va? Vad menar du med "fel plats"?
Precis min tanke - i jämförelse med Stålmannen med vänner är dubbningen av Gumballs fantastiska värld ett fantastiskt mästerverk av sällan skådat slag... ;)

Citat från: gstone skrivet 31 juli 2024 kl. 17:58:22Sämre dubbning än andra dubbningar den är ju gjord på fel plats ;)
För barnen spelar det väl ingen roll om dubbningen är sämre än vissa andra dubbningar, för såvitt jag vet finns det väl ändå bara en svensk dubbning av serien - då finns liksom ingenting att jämföra med, så kan man inte engelska måste man antingen nöja sig med den dubbning som finns eller inte se serien alls.

Dessutom såg jag nu att serien inte har någon textning överhuvudtaget, så på säsong 4 finns bara engelskt ljudspår utan text - och man måste ju komma ganska långt upp i åldrarna för att utan problem hänga med i en hel säsong på engelska utan text... :(

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 31 juli 2024 kl. 17:45:47Det beror väl på om man är läskunnig eller inte.
Stryk det jag sa om läskunnig - jag upptäckte nu att det faktiskt inte finns svensk text heller, utan på säsong 4 finns bara engelskt ljudspår helt utan text...

Citat från: Erika skrivet 31 juli 2024 kl. 18:25:49Nu har jag visserligen bara sett ytterst lite av Gumballs fantastiska värld (animerade humorserier är inte riktigt min grej), men vill minnas att det inte var något större fel på dubbningen? Minns den som helt klart godkänd.
Jag har också sett väldigt lite av serien, men vill också minnas att det var fullt godkänd dubbning - visst finns det bättre dubbningar här i världen, men också betydligt sämre.

PatoskyeIII

Citat från: Erika skrivet 31 juli 2024 kl. 18:25:49Du har aldrig sett Stålmannen med vänner, va? Vad menar du med "fel plats"?

Nu har jag visserligen bara sett ytterst lite av Gumballs fantastiska värld (animerade humorserier är inte riktigt min grej), men vill minnas att det inte var något större fel på dubbningen? Minns den som helt klart godkänd.
Han menar väl att den är gjord i Göteborg av Eskimo Avenue.

Baron von Nein Lederhosen

Jag läste att Boomerang kommer att stänga ner i USA och flytta sitt innehåll till Max den 30 september. Jag hoppas att det utökade utbudet i USA kommer att leda till ett större utbud av gamla Cartoon Network- och Boomerang-serier på Max för oss i Sverige.

MOA

Citat från: Baron von Nein Lederhosen skrivet  9 september 2024 kl. 21:21:34Jag läste att Boomerang kommer att stänga ner i USA och flytta sitt innehåll till Max den 30 september. Jag hoppas att det utökade utbudet i USA kommer att leda till ett större utbud av gamla Cartoon Network- och Boomerang-serier på Max för oss i Sverige.
Vi sade upp Max men om detta blir verklighet tvingar jag Farsan att skaffa det

Citat från: MOA skrivet  9 september 2024 kl. 23:32:41Vi sade upp Max men om detta blir verklighet tvingar jag Farsan att skaffa det
Vi ska inte ha för höga förväntningar. Utbudet på MAX i USA och Sverige skiljer sig, och dessutom saknas dubbningar. Men jag återkommer sannolikt i oktober om utbudet blir bättre.

BPS

I USA ska tydligen flera gamla Scooby-Doo serier dykt upp på Max men det mest överraskande är att Wednesday is Missing är med.

Daniel Hofverberg

Citat från: BPS skrivet 15 september 2024 kl. 17:43:14I USA ska tydligen flera gamla Scooby-Doo serier dykt upp på Max men det mest överraskande är att Wednesday is Missing är med.
Oj! Är rättighetsproblemet löst...?

BPS

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 15 september 2024 kl. 18:30:04Oj! Är rättighetsproblemet löst...?
Det vet jag inte, Warner verkar inte ha gått ut med någon information om det. Avsnittet ligger dock inte under sin egentliga titel utan titeln Scooby-Doo Meets The Addams Family.

Scooby-Doo MAX.jpg

Boomerang flyttade in på MAX i USA igår. Tyvärr finns det ingen förbättring eller något Boomerang-material på svenska MAX. 

Så köp inte MAX om du vill se Boomerang material.