Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Earthworm Jim

Startat av MOA, 1 januari 2021 kl. 16:26:54

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

MOA

Har detta program om denna underbara man,jag menar mask dubbats till svenska?Jag såg en trailer & de verka som om de gick på engelska

MOA

Hoppas inte att de aldrig dubbades

Daniel Hofverberg

Jag har ett vagt minne av att Earthworm Jim sändes på TV3 och Fox Kids på 1990-talet dubbat till svenska, men helt säker är jag inte.

Jag är däremot 100% säker på att serien sändes på gamla goda pan-europeiska TCC (The Children's Channel) under den första halvan av 1990-talet, men där var serien endast i odubbad och otextad originalversion (d.v.s. på engelska utan text) - men det var ju först de sista åren som TCC fanns som de började med svenska dubbningar (och endast i mycket begränsad utsträckning), samtidigt som det bara var runt hälften av alla program som hade svensk text.

Erika

Jag har själv försökt hitta om Earthworm Jim sänts i svensk tv, men har hittills inte hittat något som tyder på det. Har bara hittat sändningar på TCC (och även TCC Nordic - men det var ju i stort sett samma kanal, eller hur låg det till med det?).   

MOA

Citat från: Erika skrivet  3 januari 2021 kl. 21:16:50
Jag har själv försökt hitta om Earthworm Jim sänts i svensk tv, men har hittills inte hittat något som tyder på det. Har bara hittat sändningar på TCC (och även TCC Nordic - men det var ju i stort sett samma kanal, eller hur låg det till med det?).
Ja de va där jag såg reklamen

MOA


Elios


MOA

Citat från: Elios skrivet 24 januari 2021 kl. 21:21:57
Varför det?^^
Kommer seriöst bli ledsen om My Sweet Lord Jim aldrig funnits på svenska :'(

MOA

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 25 januari 2021 kl. 13:22:50
Och så då förstås Earthworm Jim, som vi alltså inte är säkra på om den någonsin gick på någon annan kanal, men som på TCC i alla fall var på engelska utan text...
Vilket suger!

MOA

Tror jag drömde detta men jag hitta en video på ett svenskt avsnitt.
Evil The Cat spelades av Johan Hedenberg men övriga röster har jag ingen aning om.

MOA

Kände igen Pyscrows röst också men har glömt namnet på VA:n

Jabberjaw

Ja tyvärr är det ingen svensk dubbning på Earthworm Jim även om dom kallade serien för Daggmasken Jim på TCC Nordic.  Även serien Sonic SatAM gick såklart på kanalen men även den var utan svensk dubb och textning..  :-[ 

Har heller inte fått tag på någon tillförlitlig information eller tecken som tyder på att serien visats på TV1000 i kanalens barndomsår.
Synd, för det var den kanalen som jag hade störst hopp på om att ha sänt serien. Orginalspråket är dock fantastiskt  ;D :)

Daggmasken jim bumper

https://youtu.be/FnQHQXUnKWc?t=13

Sonic SatAM bumper

https://www.youtube.com/watch?v=eOCoQTHap-4

Har en del inspelat från TCC,  även serien De Mystiska Guldstäderna gick på TCC nordic men den var faktiskt svensk textad.  :)

MOA

Citat från: Jabberjaw skrivet 17 februari 2021 kl. 19:03:17
Ja tyvärr är det ingen svensk dubbning på Earthworm Jim även om dom kallade serien för Daggmasken Jim på TCC Nordic.  Även serien Sonic SatAM gick såklart på kanalen men även den var utan svensk dubb och textning..  :-[ 

Har heller inte fått tag på någon tillförlitlig information eller tecken som tyder på att serien visats på TV1000 i kanalens barndomsår.
Synd, för det var den kanalen som jag hade störst hopp på om att ha sänt serien. Orginalspråket är dock fantastiskt  ;D :)

Daggmasken jim bumper

https://youtu.be/FnQHQXUnKWc?t=13

Sonic SatAM bumper

https://www.youtube.com/watch?v=eOCoQTHap-4

Har en del inspelat från TCC,  även serien De Mystiska Guldstäderna gick på TCC nordic men den var faktiskt svensk textad.  :)
Detta kommer ge mig evig depression

MOA

Dom planerade att göra ett nytt program om Earthworm Jim & jag reagerade på intervjun som släpptes. Jag har inte hört nånting om programmet efter 2021,ingen aning om den haft premiär eller e nedlagd