Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Disney on ice

Startat av TonyTonka, 21 januari 2015 kl. 17:48:46

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 21 november 2021 kl. 22:56:44
Det är precis som det låter en standup show med Carl Stanley.

Jag vet inte vad Carl Stanley är...


gstone

Idag skulle jag sett Disney on Ice.

Men nu kan jag inte det nför jag har Corona :'( :'( :'( :'( :'(
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Kommer Disney on Ice att gå på Avicii Arena 2023 med ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

TonyTonka

Citat från: gstone skrivet  7 augusti 2022 kl. 12:27:34Kommer Disney on Ice att gå på Avicii Arena 2023 med ?
Troligen. Den har ju gjort det i nästan 30 år, minus 2021.
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

gstone

Disney on Ice kommer gå igen i Januari :D 

Sjätte Januari till åtonde Januari på Avicii Arena och 27:e till 29:e januari på Scandinavium  i Göteborg.

Jag tänker definitivt se den.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

På fredag ska jag se Disney on Ice ;D

Jag är jätte glad
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten

Vilka dagar visas föreställningen i Malmö?

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet  1 januari 2023 kl. 22:44:28Vilka dagar visas föreställningen i Malmö?
Hittar inte ens någon information om att de kommer hit utan på hemsidan nämns bara Stockholm och Göteborg.

Daniel Hofverberg

Citat från: Disneyfantasten skrivet  1 januari 2023 kl. 22:44:28Vilka dagar visas föreställningen i Malmö?
Citat från: Steffan Rudvall skrivet  1 januari 2023 kl. 22:52:20Hittar inte ens någon information om att de kommer hit utan på hemsidan nämns bara Stockholm och Göteborg.
Jag hittar heller inget som tyder på att Disney On Ice kommer till någon annan ort i Sverige utöver Stockholm och Göteborg i år. :(

Däremot kommer den till Ballerup, en och en halv mil utanför Köpenhamn, i Danmark den 19 - 22 januari (som tycks vara den enda orten i Danmark som får föreställningen). Nu är jag dålig på geografi, men det borde väl inte vara jättelångt från Malmö...?

De verkar ha dragit ner i år, då det i hela Norden i år bara ser ut som att Disney On Ice kommer till två orter i Sverige, två orter i Norge, en ort i Danmark och en ort i Finland. Sex orter i hela Norden är minsann inte särskilt mycket att hurra för...

Steffan Rudvall

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  2 januari 2023 kl. 02:12:51Jag hittar heller inget som tyder på att Disney On Ice kommer till någon annan ort i Sverige utöver Stockholm och Göteborg i år. :(

Däremot kommer den till Ballerup, en och en halv mil utanför Köpenhamn, i Danmark den 19 - 22 januari (som tycks vara den enda orten i Danmark som får föreställningen). Nu är jag dålig på geografi, men det borde väl inte vara jättelångt från Malmö...?
Nej, det är inte så långt tror knappt att de tar en timme med bil.

TonyTonka

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  2 januari 2023 kl. 02:23:26Nej, det är inte så långt tror knappt att de tar en timme med bil.
Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  2 januari 2023 kl. 02:12:51Jag hittar heller inget som tyder på att Disney On Ice kommer till någon annan ort i Sverige utöver Stockholm och Göteborg i år. :(

Däremot kommer den till Ballerup, en och en halv mil utanför Köpenhamn, i Danmark den 19 - 22 januari (som tycks vara den enda orten i Danmark som får föreställningen). Nu är jag dålig på geografi, men det borde väl inte vara jättelångt från Malmö...?

De verkar ha dragit ner i år, då det i hela Norden i år bara ser ut som att Disney On Ice kommer till två orter i Sverige, två orter i Norge, en ort i Danmark och en ort i Finland. Sex orter i hela Norden är minsann inte särskilt mycket att hurra för...

Nu bor jag själv i Kungälv som ligger ett par mil norr om Göteborg, så jag kommer se föreställningen där, men man lär ju inte få svenskt tal om man ska se föreställningen i Ballerup.

Men jag håller med om att det är tråkigt att föreställningen kommer till så få orter, tidigare år har de ju kört i städer som Linköping, Karlstad, Malmö och Gälve. Dessutom är det ett ovanligt långt hål mellan föreställningarna i Globen/Avicii Arena och i Scandinavium. Vanligtvis brukar ju föreställningen dyka upp i Göteborg runt 10-15 januari, vet att en av min äldre systers barndomsvänner alltid fick biljetter till Disney on Ice i födelsedagspresent, och hon fyller år 11 januari.
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Daniel Hofverberg

Citat från: TonyTonka skrivet  2 januari 2023 kl. 04:03:34Nu bor jag själv i Kungälv som ligger ett par mil norr om Göteborg, så jag kommer se föreställningen där, men man lär ju inte få svenskt tal om man ska se föreställningen i Ballerup.
Det förmodar jag också, men å andra sidan lär det väl bli både enklare, billigare och snabbare än att från Malmö resa till Stockholm eller Göteborg...

Jag har dock aldrig sett Disney On Ice, i och med att den till dags dato aldrig kommit till Skellefteå (eller ens någon någorlunda närliggande ort), så jag har ingen aning om hur mycket dialog som förekommer i föreställningarna; och kan därmed heller inte gissa hur svårt det vore att förstå danskan.

TonyTonka

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  2 januari 2023 kl. 04:23:03Det förmodar jag också, men å andra sidan lär det väl bli både enklare, billigare och snabbare än att från Malmö resa till Stockholm eller Göteborg...

Jag har dock aldrig sett Disney On Ice, i och med att den till dags dato aldrig kommit till Skellefteå (eller ens någon någorlunda närliggande ort), så jag har ingen aning om hur mycket dialog som förekommer i föreställningarna; och kan därmed heller inte gissa hur svårt det vore att förstå danskan.

Nä, närmaste föreställningen har varit där är väl de gångerna föreställningen kommit till Gävle, och jag förmodar att det inte ligger bredvid Skellefteå precis.
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

TonyTonka

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  2 januari 2023 kl. 04:23:03Det förmodar jag också, men å andra sidan lär det väl bli både enklare, billigare och snabbare än att från Malmö resa till Stockholm eller Göteborg...

Jag har dock aldrig sett Disney On Ice, i och med att den till dags dato aldrig kommit till Skellefteå (eller ens någon någorlunda närliggande ort), så jag har ingen aning om hur mycket dialog som förekommer i föreställningarna; och kan därmed heller inte gissa hur svårt det vore att förstå danskan.

Det är rätt så mycket tal, och när det inte är tal är det 90% av gångerna disneysånger.

Hur lätt det är att förstå danskan har jag dock ingen aning, det beror nog antagligen på hur bra man är på danska. Själv förstår jag skriven danska, men knappt talad, vilket försvåras av att jag har nedsatt hörsel på vänster öra.
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D