Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

PROJEKT: Rädda 80-tals-serierna och de svenska dubbningarna

Startat av Sjobbe, 28 juni 2011 kl. 00:44:52

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Jabberjaw

Måste passa på och säga stort tack för ditt ambitiösa arbete med He-Man Sjobbe. Även om jag personligen inte är uppväxt med 1980-tals serien så tror jag det finns väldigt många som är överlyckliga över att se din kanal. Själv är jag mest nyfiken på se alla Defenders of the Earth.  :D

Tyvärr har jag själv endast titlar som du redan har såg jag nu. Men om det dyker upp utgåvor på Tradera som du tänker buda på så skicka gärna en post här så kanske vi kan hjälpas åt att stå för insamlingen.  :)

David Collvin

Citat från: Sjobbe skrivet 28 juni 2011 kl. 00:44:52

  • 2018 - He-Man 75/100% Klar
  • 2017 - Robotech Klar


Jag växte upp med fantastiska serier som He-Man, M.A.S.K, Bravestarr, Robotech och Dinoriders. Och det är ledsamt att se att många av dessa svenska dubbningar inte kommer att överleva. Många serier återutges på dvd, men utan de svenska dubbningarna. VHSband håller inte en evighet och därför har jag nu tagit på mig att samla ihop samtliga band, använda mig av bildspåren från dvdsläppen och sedan kombinera de med den svenska dubben från 80-talet. Jag jobbar inom tv och har tillgång till rätt teknik för jobbet.

Uppdatering
Samtliga He-Man är insamlade och arbetet är snart klart. Sök på SMOC - Swedish Motu Collectors för att ta del av arbetet. Youtube/Facebook.

Saknar några band till Defenders of the earth för att kunna slutföra den, dom är:

pantertanden
på äventyr i forntiden
iskriget
kampen mot dubbelgångarna
ondskans makt

jag har redan :
dom försvunna juvelerna
det fruktansvärda robotmonstret
flykten från mongo

finns det fler som jag inte listat?

Hej Sjobbe!

Jag har länge velat få tag på Robotech i dvd format. Är lite trött på att koppla in VHS-spelaren varje gång jag vill se mitt kära Robotech på svenska. Vill gärna komma i kontakt med dig. Helt otroligt roligt om du lyckats med vad jag tror:)

Vill du kontakta mig på tel 0708843797
Eller mail

/Ett stort Robotechfan

DavidAndersson

Hej!
Har 4 filmer jag försökt få tag i på dvd med svenskt tal, men inte lyckats. Är det någon här som kan. Hjälpa mig? Filmerna är:

- Oändliga historien
- Oändliga historien 2
- Casper
- Dr Dolittle

Hoppas någon kan hjälpa!
/David

TecknatÄlskare

Ska ha någon defenders to earth men vet inte riktigt vart den ligger hehe

sickstew

Jag har Defenders of earth iskriget på datorn; vhsrip svenskt 

Martin Jacobsson

hej! jag letar och efterlyser Lady oscar filmerna, har hittat på japanska men vill hemskt gärna komma över dessa på svenska om det är någon som har/ eller vet vart man kan få tag på dessa?

glad för svar!

TrondM

Dette blir litt offtopic, men jeg har sett flere norske Defenders of the Earth VHS-kassetter til salgs i forskjellige auksjoner på Facebook. Men, de selges ofte til over 500,- pr. stk, så det har vært uaktuelt for meg å kjøpe noen.

Er disse kassettene like dyre i Sverige?

Jabberjaw

Citat från: TrondM skrivet 19 augusti 2018 kl. 20:23:10
Dette blir litt offtopic, men jeg har sett flere norske Defenders of the Earth VHS-kassetter til salgs i forskjellige auksjoner på Facebook. Men, de selges ofte til over 500,- pr. stk, så det har vært uaktuelt for meg å kjøpe noen.

Er disse kassettene like dyre i Sverige?

Dessvärre ja. Tradera.se/ er priset ~150-700 SEK. Har du tur kan du hitta billigare i store samlingar barnefilm  :)

Mumrik

#158
Citat från: Sjobbe skrivet 28 juni 2011 kl. 00:44:52
  • 2018 - He-Man 75/100% Klar
  • 2017 - Robotech Klar

Jag växte upp med fantastiska serier som He-Man, M.A.S.K, Bravestarr, Robotech och Dinoriders. Och det är ledsamt att se att många av dessa svenska dubbningar inte kommer att överleva. Många serier återutges på dvd, men utan de svenska dubbningarna. VHSband håller inte en evighet och därför har jag nu tagit på mig att samla ihop samtliga band, använda mig av bildspåren från dvdsläppen och sedan kombinera de med den svenska dubben från 80-talet. Jag jobbar inom tv och har tillgång till rätt teknik för jobbet.

Uppdatering
Samtliga He-Man är insamlade och arbetet är snart klart. Sök på SMOC - Swedish Motu Collectors för att ta del av arbetet. Youtube/Facebook.

Saknar några band till Defenders of the earth för att kunna slutföra den, dom är:

pantertanden
på äventyr i forntiden
iskriget
kampen mot dubbelgångarna
ondskans makt

jag har redan :
dom försvunna juvelerna
det fruktansvärda robotmonstret
flykten från mongo

finns det fler som jag inte listat?
Citat från: David Collvin skrivet 26 mars 2018 kl. 09:38:23Hej Sjobbe!

Jag har länge velat få tag på Robotech i dvd format. Är lite trött på att koppla in VHS-spelaren varje gång jag vill se mitt kära Robotech på svenska. Vill gärna komma i kontakt med dig. Helt otroligt roligt om du lyckats med vad jag tror:)

Vill du kontakta mig på tel 0708843797
Eller mail

/Ett stort Robotechfan

Får man hoppa på? Har letat i flera år efter Robotech serien men finner inte ens fungerande VHS band :( Vore kanon att få se det igen på Svenska eftersom det ju var de man växte upp med!
Utöver det så är jag nyfiken på vad du använder för program? Är det något vilken snubbe som helst kan få tag på?

Jag nås på:

Mvh//
Ett till stort Robotech-fan

Moviethunder

Hejsan.

Söker Thundercats på svenska. Har sökt i åratal efter det.
Skicka PM om någon har och kan göra en kopia till mig, det vore underbart =)

fredrik_

Hej,

Som tidigare användares inlägg söker jag med ljus och lykta efter Thundercats svenskt tal från TV4, d.v.s. serien från 1980-talet. Är det någon har den och är villig att del med sig av den eller någon som kan hänvisa mig i rätt riktning? :) Har letat i år efter denna och minns att jag hade några avsnitt inspelade på VHS som jag tyvärr inte har kvar längre.


Tack för förhand!


Pixelklubben 64

Om du hinner, hjälp mig gärna spåna kring VEM som gör följande karaktärer i Robotech.
Roy Fokker
Kapten Gloval
Breetai
och hans lismande rådgivande

Se här:

https://www.youtube.com/watch?v=oxmu5XeJxOE&t=180s

Nån är Harry Goldstein, nån Erik Ståhlberg och nån Niklas Enström, men rösterna går in i varandra just nu.

Sjobbe

Vet inte om jag skrivit det tidigare men eftersom jag inte är speciellt aktiv på detta forum så kommer här länkarna till alla serier som jag restaurerat. Det har tagit några år men ja... jag vet inte om jag ska säga att det har varit kul :P men jag har iaf fått uppskattning. Några kulturskatter bevarade :)

SuperTecknat - Här finns Defenders of the Earth, M.A.S.K, Robotech, Bravestarr och inom kort Thundercats.
https://www.youtube.com/channel/UCoznQNuNBmLvt6gY-euZRrg

SMOC - Swedish MOTU Collectors. Här finns He-Man och She-ra. 200X-serien tar jag ingen cred för, där är jag inte inblandad.
https://www.youtube.com/channel/UCexj5J_3fAC1pUNDTvammQA

Om någon vill hjälpa till så saknar jag:
Thundercats - Queen of 8 legs på svenska
Några Defenders of the earth saknas
Drakar & Demoner hade varit kul, kontakta mig om ni har något band.

Jabberjaw

Citat från: Sjobbe skrivet 16 mars 2020 kl. 23:22:32
Vet inte om jag skrivit det tidigare men eftersom jag inte är speciellt aktiv på detta forum så kommer här länkarna till alla serier som jag restaurerat. Det har tagit några år men ja... jag vet inte om jag ska säga att det har varit kul :P men jag har iaf fått uppskattning. Några kulturskatter bevarade :)

SuperTecknat - Här finns Defenders of the Earth, M.A.S.K, Robotech, Bravestarr och inom kort Thundercats.
https://www.youtube.com/channel/UCoznQNuNBmLvt6gY-euZRrg

SMOC - Swedish MOTU Collectors. Här finns He-Man och She-ra. 200X-serien tar jag ingen cred för, där är jag inte inblandad.
https://www.youtube.com/channel/UCexj5J_3fAC1pUNDTvammQA

Om någon vill hjälpa till så saknar jag:
Thundercats - Queen of 8 legs på svenska
Några Defenders of the earth saknas
Drakar & Demoner hade varit kul, kontakta mig om ni har något band.

Sjukt bra jobbat Sjobbe. Verkligen inget dåligt arbete och tid nerlagt på den här "hobbyn"  :o :D jag kanske har några kassetter av Drakar och Demoner som du inte har. Men allt ligger nerpackat i lådor inför flytten igen..

Hans Tolvaly

Citat från: Pixelklubben 64 skrivet 16 januari 2020 kl. 16:07:54
Om du hinner, hjälp mig gärna spåna kring VEM som gör följande karaktärer i Robotech.
Roy Fokker
Kapten Gloval
Breetai
och hans lismande rådgivande

Se här:

https://www.youtube.com/watch?v=oxmu5XeJxOE&t=180s

Nån är Harry Goldstein, nån Erik Ståhlberg och nån Niklas Enström, men rösterna går in i varandra just nu.

Jag är ganska säker på att det är Harry Goldstein som gör rösten till Breetai.
Låter som att det är han som gör rösten till Kapten Gloval med, och därmed berättar rösten också.
Inte säker på Roy Fokker, men ärligt talat låter det som Harry också.
Breetais medhjälpare Exedore har jag dock ingen aning om vem det är som gör rösten.