Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Konstig text i toppen av sidan?

Startat av TonyTonka, 1 augusti 2022 kl. 02:59:36

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

TonyTonka

Vad är det för konstig text i toppen på sidorna på Dubbningshemsidan? (se bifogad bild)
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Lillefot

Ett av sidans skript varnar för en constant datatyp som används, har inte definierats. Det verkar som att forum uppgraderingen även påverkade något skript på huvudsidan.

Nu vet jag visserligen inte ett skvatt PHP och MySQL, utan utgår ifrån det jag har lärt mig i C#.
Om jag är en Apatosaurs.
Hur kan jag då vara här i Cenozoiska eran?
Kloning, teleportering, eller tur?
I alla fall, ni får ha en dino till äran

Daniel Hofverberg

Av historiska skäl inkluderas ett API för forumet även på startsidan, som bl.a. har använts för att infoga utvalda omröstningar från forumet på startsidan. Sällan använt i praktiken, men möjligheten har funnits då ett API för att integrera forum med andra sidor har inkluderats. Men det APIet är tydligen borttaget i den nya forumprogramvaran, varför det var versionen för den gamla forumprogramvaran som fortfarande laddades på bl.a. startsidan och Svenska röster och credits; vilket gjorde att det uppstod varningsmeddelanden på alla sidor som laddade det API-skriptet. :(

Nu har jag tagit bort anropet till det inaktuella APIet på de sidor jag kunnat hitta, så nu borde varningsmeddelandet inte längre visas. :)

Det kan dock finnas fler sidor som jag har glömt bort och som också inkluderar samma fil - så säg till om ni hittar meddelandet på någon annan sida på sajten.