Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Favoritintro

Startat av MOA, 16 september 2022 kl. 14:45:46

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

MOA

Har ni några favoritintron?
Ett av mina e introt till Wide Eye som e en bortglömd banger

Lillefot

Alltför många, men de som är mest värda att nämna:

* Ducktales (helst på engelska eller med Media Dubbs sångtexter, KMs är lite väl friskrivna)
* Danne Fantom
* My Little Pony Tales
* Nya Äventyr med Nalle Puh
* Phineas och Ferb
* Avatar
* Creepschool
* Mumfie
* Mitt liv som Tonårsrobot
* Hos Musse
Om jag är en Apatosaurs.
Hur kan jag då vara här i Cenozoiska eran?
Kloning, teleportering, eller tur?
I alla fall, ni får ha en dino till äran


Adam

#3
Om vi talar om intron till TV-serier ska nog mina vara (i urval):

* M.A.S.K.
* DuckTales (1987-års serie)
* Greve Duckula (framförallt på originalspråket, då introrösten råkar vara Barry Clayton, som också var monologrösten i början till The Number of The Beast med Iron Maiden)
* Magnum P.I. (1980-års serie)
* The Munsters
* The Munsters Today, Säsong 2 (trots att den här serien är ett stort skämt gentemot originalserien)
* Katten Gustaf (1988-års serie), Säsong 1
* Timon & Pumbaa
* Katten Eek
* The Terrible Thunderlizards
* Teenage Mutant Ninja Turtles (2003-års serie)
* Powerpuffpinglorna (1998-års serie)
* Batman: The Animated Series
* Gargoyles
* Rederiet
* Nelvana's Tintin
* Sökandet efter Skattkammarön
* American Dad!
* Scrubs
* 2½ Män
* Kim Possible
* Danne Fantom
* Fairly Odd Parents
* Godzilla: The Series
* Rosa Pantern (1993-års serie)
Glöm inte att tänka smart och kritiskt.
✌🤘

MOA

Ett annat intro som e underrated e Iznogoud,så grymt catchy

MOA

Jag gillar även introt till Cellsam Historia...


Christer


MOA

Måste börja med en toplista nu

MOA

Introt till Tecknade Mr Bean e en sann klassiker

MOA

Jag har en till:Sophie & Virginie!De e nog franskan som gör de unikt med en lugnande känsla,känns som om amerikaner e galna & fransiskor e mer lugna
& varför gjorde jag inte så här?

https://www.youtube.com/watch?v=ljARdR3P9aY

Erika

Citat från: MOA skrivet  4 oktober 2023 kl. 11:02:28Jag har en till:Sophie & Virginie!De e nog franskan som gör de unikt med en lugnande känsla,känns som om amerikaner e galna & fransiskor e mer lugna
& varför gjorde jag inte så här?
För den som vill höra:


Här är en till signaturmelodi av samma kompositörer (Jean-Luc Azoulay / Jean-François Porry och Gérard Salesses) och framförd av samma sångerska (Dorothée):


Azoulay och Salesses låg bakom flera (av väldigt varierande kvalitet, ska påpekas) signaturmelodier (både till franska originalproduktioner och utländska produktioner dubbade till franska) under 80- och 90-talet, just de här två tillhör bland de bättre.

MOA

Citat från: Erika skrivet  4 oktober 2023 kl. 13:51:32För den som vill höra:


Här är en till signaturmelodi av samma kompositörer (Jean-Luc Azoulay / Jean-François Porry och Gérard Salesses) och framförd av samma sångerska (Dorothée):


Azoulay och Salesses låg bakom flera (av väldigt varierande kvalitet, ska påpekas) signaturmelodier (både till franska originalproduktioner och utländska produktioner dubbade till franska) under 80- och 90-talet, just de här två tillhör bland de bättre.
Inte riktigt lika bra men ändå intressant,vill höra mer av dessa kompositörer & har Dorotheé gjort annan musik?Vad e de där andra programmet för nåt?
Måste också ta med Polochon,de e franskan som gör de,hade inte alls varit samma sak på engelska

https://www.youtube.com/watch?v=-5TQRDigGJ4

Erika

#13
Citat från: MOA skrivet  4 oktober 2023 kl. 15:00:51Inte riktigt lika bra men ändå intressant,vill höra mer av dessa kompositörer & har Dorotheé gjort annan musik?Vad e de där andra programmet för nåt?
Det finns en hel del av dem på Youtube, och som vanligt vet jag knappt var jag ska börja... :D

Franskt intro till Uchū Keiji Sharivan; framförd av Bernard Minet:


Franskt intro till Ninja Senshi Tobikage; framförd av Jean-Paul Césari:


I original har dessa två tv-serier helt andra signaturmelodier.

Deras grejer har en viss charm, men är / kan vara repetitiva och det finns bättre av andra kompositörer från samma tidsperiod.

Jag är ingen expert på Dorothée (som även är / var? tv-programledare) och har nog i stort sett bara hört signaturmelodier, filmlåtar och liknande med henne, men känner till den här låten (om man vill gå utanför sfären soundtracks och liknande):


Har inte sett Les Jumeaux du bout du monde på flera år och minns bara mindre detaljer, men engelska Wikipedia har en bra artikel om tv-serien.

MOA

Citat från: Erika skrivet  4 oktober 2023 kl. 17:17:04Det finns en hel del av dem på Youtube, och som vanligt vet jag knappt var jag ska börja... :D

Franskt intro till Uchū Keiji Sharivan; framförd av Bernard Minet:


Franskt intro till Ninja Senshi Tobikage; framförd av Jean-Paul Césari:


I original har dessa två tv-serier helt andra signaturmelodier.

Deras grejer har en viss charm, men är / kan vara repetitiva och det finns bättre av andra kompositörer från samma tidsperiod.

Jag är ingen expert på Dorothée (som även är / var? tv-programledare) och har nog i stort sett bara hört signaturmelodier, filmlåtar och liknande med henne, men känner till den här låten (om man vill gå utanför sfären soundtracks och liknande):


Har inte sett Les Jumeaux du bout du monde på flera år och minns bara mindre detaljer, men engelska Wikipedia har en bra artikel om tv-serien.
Frankrike har bra artister,även om detta kan va omöjligt så undrar vem som sjunger introt till Polochon.