Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Svensk översättning och försökskaniner

Startat av Daniel Hofverberg, 5 januari 2005 kl. 17:24:32

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Daniel Hofverberg


PAAATE

#31
Snälla, gör det! Jag försökte med en annan bild, som är gjord endast för att vara avatar, men inte ens den funkade! WEIRD!!!   Jag ska förtydliga; när jag sade "en annan bild, som är gjord endast för att vara avatar", så menade jag inte en av dem bilder som redan finns på forumet, som man kan välja på, utan en bild från en annan sida, som är gjord för att vara avatar!
Vissa tycker det är för provokativt att man vill bli grillad & uppäten när man är död._.

Är det så mycket konstigare än att bli uppbränd & nergrävd?

Daniel Hofverberg

Det här har inte att göra med vilka bilder man försöker med, utan snarare någonting med sökvägarna på servern. Jag ska uppgradera till en nyare version av forumprogramvaran som just kommit ut nu under helgen, och om det inte löser problemet, så kollar jag upp sökvägarna i samband med det.  :)

PAAATE

Det var bättre. Nu funkar det!  :)

Och även om min avatar är överdrivet stor, så är den, enligt mig, den klart snyggaste! ;D
Vissa tycker det är för provokativt att man vill bli grillad & uppäten när man är död._.

Är det så mycket konstigare än att bli uppbränd & nergrävd?

Daniel Hofverberg

Jag har då inte hunnit göra någonting än, så...  ::)

Och för övrigt så ser jag inte till någon avatar för dina inlägg - det visas bara som bruten länk...

PAAATE

Mmmm, detta var ju normalt... :D   Tja, innan funkade bilden, nu gör den inte det. *SUCK!*
Vissa tycker det är för provokativt att man vill bli grillad & uppäten när man är död._.

Är det så mycket konstigare än att bli uppbränd & nergrävd?

PAAATE

Det ser faktiskt ganska komiskt ut, när jag påstår att det ökända krysset är (c) Mirage Studios. Och dessutom att Peter Laird och Michael Dooney, tecknat det...  :D
Vissa tycker det är för provokativt att man vill bli grillad & uppäten när man är död._.

Är det så mycket konstigare än att bli uppbränd & nergrävd?

Daniel Hofverberg

Jag har nu uppgraderat forumet till senaste versionen (SMF 1.0.1), och har också fixat några felaktiga sökvägar i inställningarna.

Prova att ladda upp avatarn igen! Det borde förhoppningsvis funka nu...

Några språkliga missar har också fixats, och de återstående bilderna och knapparna är översatta till svenska.

En nyhet är också att ni numera kan välja att få tillbaka forumets gamla utseende och layout (från det gamla forumet, vars inlägg försvann), genom att gå in i er profil och gå på "Layout- och utseendemässiga inställningar". Välj att ändra tema, och välj "YaBB SE Classic Theme", så får ni tillbaka det gamla hederliga utseendet (ifall ni inte tycker om det nya).

PAAATE

WEEE!!! Det funkar! Tack! Bilden blev visserligen avsevärt mindre, och inte riktigt lika snygg som i originalstorlek, men jag få väl nöja mig med att det faktiskt fungerar. :)
Vissa tycker det är för provokativt att man vill bli grillad & uppäten när man är död._.

Är det så mycket konstigare än att bli uppbränd & nergrävd?

Daniel Hofverberg

Anledningen till att den blir så liten, är att den förminskas så att ingen sida blir större än 65 pixels, proportionsenligt. Eftersom din bild är så avlång, så innebär ju det att den blir väldigt liten till bredden för att inte höjden ska överskrida 65 pixels.

PAAATE

Vissa tycker det är för provokativt att man vill bli grillad & uppäten när man är död._.

Är det så mycket konstigare än att bli uppbränd & nergrävd?

PAAATE

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 28 januari 2005 kl. 20:51:40
Jag har nu uppgraderat forumet till senaste versionen (SMF 1.0.1), och har också fixat några felaktiga sökvägar i inställningarna.

Var det därför man inte kunde komma in på sidan tidigare idag?  ???
Vissa tycker det är för provokativt att man vill bli grillad & uppäten när man är död._.

Är det så mycket konstigare än att bli uppbränd & nergrävd?

Daniel Hofverberg

Tja, det beror vilken tid det var... Uppgraderingen gjordes omkring 20:00 och framåt, och tog väl ett litet tag. Om det inte var då, så var det antagligen något med servern.

PAAATE

Det spelar ju visserligen ingen roll nu, och det spelar ännu mindre roll, med tanke på att jag inte kommer ihåg när det var... :)
Vissa tycker det är för provokativt att man vill bli grillad & uppäten när man är död._.

Är det så mycket konstigare än att bli uppbränd & nergrävd?

Christian Hedlund

Komemr du att översätta dessa "Full member" och andra graderingar också?

Mvh

christian
Christian Hedlund
Voice Actor - Content Creator
Youtube.com/1man20voices
Rostskadespelarna.se
1man20voices.com