Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Önska creditlistor

Startat av TonyTonka, 15 februari 2009 kl. 16:06:47

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 30 mars 2022 kl. 08:30:26
Jag tror han kanske menar när dubbningarna är gjorda inte själva filmerna...

Fast Monsters Inc hade Sverigepremiär februari 2002 så den måste ha genomförts under hösten-vintern 2001...

Disneyfantasten

En fråga till Daniel: du har nämnt att du har många filmer på gång med hjälp av Oscar Isaksson, så nu är jag nyfiken; är några TV-serier också med?

Daniel Hofverberg

Citat från: Disneyfantasten skrivet 30 mars 2022 kl. 17:35:47
En fråga till Daniel: du har nämnt att du har många filmer på gång med hjälp av Oscar Isaksson, så nu är jag nyfiken; är några TV-serier också med?
Såvitt jag kan se verkar en enda TV-serie finnas med i hans dokument, närmare bestämt DuckTales.

Disneyfantasten

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 30 mars 2022 kl. 20:25:04
Såvitt jag kan se verkar en enda TV-serie finnas med i hans dokument, närmare bestämt DuckTales.

Gällande 2020-års omdubbning för Disney+ förmodar jag?

Daniel Hofverberg

Citat från: Disneyfantasten skrivet 30 mars 2022 kl. 20:27:26
Gällande 2020-års omdubbning för Disney+ förmodar jag?
Nej, Media Dubbs och KM Studios gamla dubbningar.

Men bra att du påminde mig, då jag totalt har glömt bort att skriva av dubbcreditsen för omdubben på Disney+ - det måste jag ta itu med...

Disneyfantasten

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 30 mars 2022 kl. 20:33:42
Nej, Media Dubbs och KM Studios gamla dubbningar.

Men bra att du påminde mig, då jag totalt har glömt bort att skriva av dubbcreditsen för omdubben på Disney+ - det måste jag ta itu med...

Så bra att Oscar lyckats ta tag i det där med dubbningarna av DuckTales. (hoppas att båda är kompletta vid det här laget)

Om bara han hade info om Nya Äventyr Med Nalle Puh, Piff & Puff Räddningspatrullen, Luftens Hjältar, Darkwing Duck, Långbens Galna Gäng, Den Lilla Sjöjungfrun TV-serien, Bonkers, Aladdin TV-serien, Timon och Pumbaa, Raw Toonage, Quack Pack, Lilla Djungelboken, 101 Dalmatiner TV-serien, Herkules TV-serien och Hos Musse också... (antar att det lär dröja länge tills dess)

Daniel Hofverberg

Citat från: Disneyfantasten skrivet 30 mars 2022 kl. 20:38:47
Så bra att Oscar lyckats ta tag i det där med dubbningarna av DuckTales. (hoppas att båda är kompletta vid det här laget)
Nej, tyvärr långt ifrån - kompletteringarna här rör sig bara om en enda skådespelare/rollfigur i respektive dubbning. :(

Disneyfantasten

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 30 mars 2022 kl. 21:01:08
Nej, tyvärr långt ifrån - kompletteringarna här rör sig bara om en enda skådespelare/rollfigur i respektive dubbning. :(

Vad snopet...

Jag hade hoppats på att han skulle ha mer info eftersom han forskar mycket inom dubbning och det är hur många rollistor som helst på Svenska röster & credits som skulle behöva uppdateras.

Vilken karaktär gäller det då?

Daniel Hofverberg

Citat från: Disneyfantasten skrivet 30 mars 2022 kl. 21:10:23
Vad snopet...

Jag hade hoppats på att han skulle ha mer info eftersom han forskar mycket inom dubbning och det är hur många rollistor som helst på Svenska röster & credits som skulle behöva uppdateras.

Vilken karaktär gäller det då?
Övriga röster i Media Dubbs dubbning och Fenton Spadrigs mamma i KM Studios dubbning; så tyvärr inte så märkvärdigt.

Disneyfantasten

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 30 mars 2022 kl. 21:12:33
Övriga röster i Media Dubbs dubbning och Fenton Spadrigs mamma i KM Studios dubbning; så tyvärr inte så märkvärdigt.

Mamma Spadrig spelas av Monica Forsberg!  ;)

Hoppas att någon på KM har utförliga svar på alla mina gåtor. (även om jag misstänker att det bara är önsketänkande)

En TV-serie som fattas i Svenska röster & credits är Timon och Pumbaa.

Daniel Hofverberg

Citat från: Disneyfantasten skrivet 30 mars 2022 kl. 21:19:21
Mamma Spadrig spelas av Monica Forsberg!  ;)
Jo, det vet jag också - men det fanns tydligen inte med i Dubbningshemsidans creditlista... :-[

Citat från: Disneyfantasten skrivet 30 mars 2022 kl. 21:19:21
En TV-serie som fattas i Svenska röster & credits är Timon och Pumbaa.
Jo, jag är tyvärr medveten om det. Jag vet att Timon & Pumbaa hade hyfsat utförliga dubbcredits på Disney Channel (en generisk lista för alla avsnitt, med åtminstone ett par dussin rollfigurer), men jag vet tyvärr inte om jag spelade in serien därifrån eller inte - och på SVT har det ju varit betydligt mer ofullständiga listor, och framförallt specifika listor för varje enskilt avsnitt; och jag har ingen större lust att se varenda avsnitt för att lista ut rösterna...

På Disney+ saknas tyvärr svenska dubbcredits helt och hållet. :(

Jag ska försöka leta och se om jag har någon inspelning från Disney Channel, så att jag kan skriva av uppgifterna som angavs där. Även fast det säkerligen inte var komplett, så är det nog i alla fall så nära man kan komma vad gäller bekräftad information i dagsläget. :)

Oscar Isaksson

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 30 mars 2022 kl. 21:12:33
Övriga röster i Media Dubbs dubbning och Fenton Spadrigs mamma i KM Studios dubbning; så tyvärr inte så märkvärdigt.

Nej en del av de bekräftade uppgifter jag har fått är kanske inte så märkvärdiga, skulle kanske vara mer märkvärdigt om jag spetsar öronen och tillämpar röstidentifiering för att dryga ut. Fast det har jag medvetet undvikit att dyka ner i för mycket och valt att till 90% dokumentera sånt där jag har, vad jag kan se är tillförlitliga källor.


Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 30 mars 2022 kl. 22:34:01
Jo, det vet jag också - men det fanns tydligen inte med i Dubbningshemsidans creditlista... :-[
Jo, jag är tyvärr medveten om det. Jag vet att Timon & Pumbaa hade hyfsat utförliga dubbcredits på Disney Channel (en generisk lista för alla avsnitt, med åtminstone ett par dussin rollfigurer), men jag vet tyvärr inte om jag spelade in serien därifrån eller inte - och på SVT har det ju varit betydligt mer ofullständiga listor, och framförallt specifika listor för varje enskilt avsnitt; och jag har ingen större lust att se varenda avsnitt för att lista ut rösterna...

På Disney+ saknas tyvärr svenska dubbcredits helt och hållet. :(

Jag ska försöka leta och se om jag har någon inspelning från Disney Channel, så att jag kan skriva av uppgifterna som angavs där. Även fast det säkerligen inte var komplett, så är det nog i alla fall så nära man kan komma vad gäller bekräftad information i dagsläget. :)


Jag håller på att sammanställa en väldigt utförlig creditlista för Timon & Pumbaa innehållande varje avsnitt, så om du är tålmodig kan jag leverera den inom en snar framtid till dig.

Daniel Hofverberg

Citat från: Oscar Isaksson skrivet 31 mars 2022 kl. 00:08:00
Nej en del av de bekräftade uppgifter jag har fått är kanske inte så märkvärdiga, skulle kanske vara mer märkvärdigt om jag spetsar öronen och tillämpar röstidentifiering för att dryga ut. Fast det har jag medvetet undvikit att dyka ner i för mycket och valt att till 90% dokumentera sånt där jag har, vad jag kan se är tillförlitliga källor.
Det låter klokt, och jag brukar också i möjligaste mån vilja undvika röstidentifiering så länge man har något val.

Citat från: Oscar Isaksson skrivet 31 mars 2022 kl. 00:08:00
Jag håller på att sammanställa en väldigt utförlig creditlista för Timon & Pumbaa innehållande varje avsnitt, så om du är tålmodig kan jag leverera den inom en snar framtid till dig.
Det vore mycket uppskattat, tack. :)

Disneyfantasten

Citat från: Oscar Isaksson skrivet 31 mars 2022 kl. 00:08:00
Jag håller på att sammanställa en väldigt utförlig creditlista för Timon & Pumbaa innehållande varje avsnitt, så om du är tålmodig kan jag leverera den inom en snar framtid till dig.

Suveränt! Ser framemot det!  :D (hoppas att detsamma även kan ske med DuckTales, Nya Äventyr Med Nalle Puh, Piff & Puff Räddningspatrullen, Luftens Hjältar, Darkwing Duck, Långbens Galna Gäng, Den Lilla Sjöjungfrun TV-serien, Bonkers, Aladdin TV-serien, Timon och Pumbaa, Raw Toonage, Quack Pack, Lilla Djungelboken, 101 Dalmatiner TV-serien, Herkules TV-serien och Hos Musse i framtiden)

Disneyfantasten

Citat från: Disneyfantasten skrivet 16 april 2021 kl. 17:30:43
Uppdatering av rollistan till Ringaren i Notre Dame 2;

>"Övriga röster";
- Gunnar Uddén
- Johan Svensson
- Niclas Ekholm
- Ulf Källvik
- Frida Nilsson
- Christian Lindberg
- Charlotta Sund
- Philip Andersson
- Linnea Berglund
- Erik Berglund
- Sonja Öjebo
- Anders Öjebo
- Thomas Banestål
- Christian Jernbro
- Anna-Karin Westman
- Bittan Norman

Källa: DVD-utgåvan

Kan du fixa denna Daniel?