Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Gunilla Bergström 1942-2021

Startat av Steffan Rudvall, 26 augusti 2021 kl. 11:15:17

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Steffan Rudvall


Erika


Disneyfantasten

Det var verkligen tråkigt att höra...

Må hon vila i frid!

MOA


Daniel Hofverberg

Mycket sorgligt att höra om hennes bortgång - Gunilla Bergström var helt klart en talangfull författare, och många av hennes böcker lär säkerligen vara lika kända på 50 år till. Hon blev ju heller inte alltför gammal.

Vila i frid. :'(

gstone

Och svaret på  vem som är Alfons mamma dog med henne :'( :'(
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

TonyTonka

Mycket tråkigt, läste flera Alfons-böcker när jag var liten. :(

Vila i frid.
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Disneyfantasten

Citat från: TonyTonka skrivet 27 augusti 2021 kl. 20:39:55
Mycket tråkigt, läste flera Alfons-böcker när jag var liten. :(

Vila i frid.

Det gjorde jag med, samt en del andra böcker t.ex. Castor, Nicke Nyfiken, Pettson och Findus en rad Disney-böcker, osv. (jag älskade verkligen Pannkakstårtan när jag var liten och gör det fortfarande)

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 27 augusti 2021 kl. 20:45:16
Det gjorde jag med, samt en del andra böcker t.ex. Castor, Nicke Nyfiken, Pettson och Findus en rad Disney-böcker, osv. (jag älskade verkligen Pannkakstårtan när jag var liten och gör det fortfarande)
Så du är ett Sven Nordqvist fan?

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 27 augusti 2021 kl. 20:46:52
Så du är ett Sven Nordqvist fan?

Kan man säga, jag gillar Pettson och Findus böckerna väldigt mycket och Hattjakten är också riktigt rolig, en underhållande saga där en gammal man som heter "Morfar" inte kan hitta sin hatt men istället hittar fem saker han hade som barn...

Fast vi borde hålla oss till ämnet...

jimstrom

Ja dom kan ju inte leva för evigt, vila i frid Gunilla och hälsa Lennart, Ulf och Astrid där uppe.
"Det finns ingen varnings skylt dumskalle, därför att jag stal den." - Kung Koopa (Super Mario Brödernas Super Show)

Disneyfantasten

Citat från: jimstrom skrivet 28 augusti 2021 kl. 14:05:59
Ja dom kan ju inte leva för evigt, vila i frid Gunilla och hälsa Lennart, Ulf och Astrid där uppe.

Vilken Lennart?

De andra två vet jag; Ulf Stark och Astrid Lindgren!


Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 28 augusti 2021 kl. 16:58:59
Kanske Hellsing?

Namnet låter bekant men till skillnad från de tre andra så har jag ingen koll på vad han skrivit för böcker...

jimstrom

Det ska vara

Lennart Helsing (ABC, Krakelspektakel, Sjörövarbok och annat med illustratören Paul Ströyer)

Ulf Stark

(Sixten, Min vän sheiken i Stureby, Min vän Percys magiska gymnastikskor, Dårfinkar & Dönickar & Kan du Vissla Johanna)

Och Astrid behöver troligen ingen större presentation.
"Det finns ingen varnings skylt dumskalle, därför att jag stal den." - Kung Koopa (Super Mario Brödernas Super Show)

Disneyfantasten

Citat från: jimstrom skrivet 28 augusti 2021 kl. 19:01:30
Det ska vara

Lennart Helsing (ABC, Krakelspektakel, Sjörövarbok och annat med illustratören Paul Ströyer)

Ulf Stark

(Sixten, Min vän sheiken i Stureby, Min vän Percys magiska gymnastikskor, Dårfinkar & Dönickar & Kan du Vissla Johanna)

Och Astrid behöver troligen ingen större presentation.

Jag vet ju vilka Ulf Stark och Astrid Lindgren är!

Det var bara Lennart Helsing jag frågade om, så tack för svaret!

MOA

Citat från: jimstrom skrivet 28 augusti 2021 kl. 14:05:59
Ja dom kan ju inte leva för evigt, vila i frid Gunilla och hälsa Lennart, Ulf och Astrid där uppe.
Alla våra folkkära författare