Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Gunnar Ernblad 1946-2021

Startat av Steffan Rudvall, 5 oktober 2021 kl. 09:41:28

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Igthorn

Citat från: KurageDHH skrivet 10 oktober 2021 kl. 10:36:05
Jag undrar inte om Lama Su (Star Wars: Uslingarna) är den sista rollen Gunnar har dubbats? Serien kom ju samtidigt på alla länder (4 maj) där Disney+ är tillgängligt.
Frågan är bara när har serien dubbats innan den släpptes i alla länder på tjänsten? Gunnar blev ju sjuk redan i våren.... :(
Visste inte att han var dålig redan då. Något han dragits med i år alltså?

Elios

Citat från: Igthorn skrivet 10 oktober 2021 kl. 14:24:27
Visste inte att han var dålig redan då. Något han dragits med i år alltså?

Höll på att tro där att du menade att han var dålig som skådespelare. Men fattar ju nu du menar att han var sjuk.
Men han kändes ju aldrig som en sjuk person. Han verkade alltid vara pigg och ge karaktärerna liv med hans rollprestationer.  :D ;D

Marcusen

Har någon gjort ett collage med honom?

Mathilda Gustafsson


Disneyfantasten

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet 16 oktober 2021 kl. 17:18:55
Disneyfantasten och Steffan.

Det stämmer, och utöver det har jag även för mig att Anders (han som har Skeletor-avatar) har ett på gång med honom, till skillnad från mig och Steffan (som inte har publicerat sitt ännu) så ska Anders kollage med Gunnar vara unikt så tillsvida att det bara kommer ha skurkar i sig...

Mathilda Gustafsson

Citat från: Disneyfantasten skrivet 16 oktober 2021 kl. 18:02:44
Det stämmer, och utöver det har jag även för mig att Anders (han som har Skeletor-avatar) har ett på gång med honom, till skillnad från mig och Steffan (som inte har publicerat sitt ännu) så ska Anders kollage med Gunnar vara unikt så tillsvida att det bara kommer ha skurkar i sig...
Fast Steffan har publicerat sitt.

Disneyfantasten

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet 16 oktober 2021 kl. 18:07:12
Fast Steffan har publicerat sitt.

Nu såg jag att han hade det, måste ha missat det av någon anledning...

Igthorn

Citat från: Elios skrivet 14 oktober 2021 kl. 14:24:21
Höll på att tro där att du menade att han var dålig som skådespelare. Men fattar ju nu du menar att han var sjuk.
Men han kändes ju aldrig som en sjuk person. Han verkade alltid vara pigg och ge karaktärerna liv med hans rollprestationer.  :D ;D
O nej, det tror jag inte han var dålig som skådespelare. Nu har jag inte sett honom på scenen mer än en roll i Mio min Mio på teater (där Louise Raeder medverkade också). Men tänker inte snöa in på det. Han har helt klart bidragit till en kulturskatt inom dubbningsvärlden utan dess like.

Jag minns en av de första gånger jag hörde honom var som Ganon i Legenden om Zelda. Det känns som hundra år sen

Erika

Tror den första dubbningen jag hörde honom i kan ha varit Pluk - den lille rymdroboten.

MOA

Citat från: Erika skrivet 16 oktober 2021 kl. 22:26:41
Tror den första dubbningen jag hörde honom i kan ha varit Pluk - den lille rymdroboten.
För min del kommer jag faktiskt int ihåg

Steffan Rudvall

Första gången jag hörde hans röst borde ha varit 1985 när vi hyrde filmen Dumbo på VHS.

Disneyfantasten

Jag är faktiskt inte helt säker på när första gången jag hörde hans röst var då jag var alldeles för ung för att minnas...

MOA

Citat från: Disneyfantasten skrivet 16 oktober 2021 kl. 22:52:36
Jag är faktiskt inte helt säker på när första gången jag hörde hans röst var då jag var alldeles för ung för att minnas...
Likadant för mig

Adam

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 16 oktober 2021 kl. 22:42:15
Första gången jag hörde hans röst borde ha varit 1985 när vi hyrde filmen Dumbo på VHS.
Citat från: Disneyfantasten skrivet 16 oktober 2021 kl. 22:52:36
Jag är faktiskt inte helt säker på när första gången jag hörde hans röst var då jag var alldeles för ung för att minnas...
För mig var det antingen som B1 i Bananer i Pyjamas, Dr. Claw i Kommissarie Gadget eller som Big Bäng i första DuckTales-serien på Disneydags, för dessa är mina tidigaste minnen av hans röst.
Glöm inte att tänka smart och kritiskt.
✌🤘

TonyTonka

För mig var det antingen i Bananer i Pyjamas eller Pettson & Findus i Snickarboden.
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D