Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Ovanliga dubbningar på archive.org

Startat av Steffan Rudvall, 23 februari 2022 kl. 19:51:43

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Oskar

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 10 december 2023 kl. 17:39:40Du menar att det kan vara så att nan inte alls använder Mediadubbs dubbning utan en gjord av Eurotroll med samma röster? Så det skulle vara därför vissa avsnitt är dubbade av Sun Studio och vissa inte?
Jag vet inte hur dom gjorde.

TecknatÄlskare

Citat från: Jabberjaw skrivet  9 december 2023 kl. 11:19:38Vet. Så jäkla konstig människa. Och inkapabel till att känna för andras arbete, så förmodligen en narcissistisk individ. Det har på senare år ploppat upp väldigt många sådana konton på Youtube, Facebook och Instagram, Tiktok.

Hade haft full förståelse för deras egen agenda, om dom nämner upphovsrätthavaren eller citerar vart dom tagit klippen. Det brukar i Internet världen och olika communities innebär sunt förnuft. Men världen har gått och blivit allt annat än åt det hållet. :(
Yeah man insåg rätt snabbt att det var nedtagna grejer som laddades upp när man kände igen en del avsnitt och klipp som slängdes upp på dennes kanal...

Henrik Karlsson

Citat från: Oskar skrivet 10 december 2023 kl. 17:26:40Eller så Mikael som säger är inspelad i eurotroll eftersom sun Studio inte hann med. Det liknar var väl eurotroll som dubbar Scooby doo show halv säsong 3.
Citat från: Steffan Rudvall skrivet 10 december 2023 kl. 17:39:40Du menar att det kan vara så att nan inte alls använder Mediadubbs dubbning utan en gjord av Eurotroll med samma röster? Så det skulle vara därför vissa avsnitt är dubbade av Sun Studio och vissa inte?
Kan detta stämma? Det borde ju gå särskilja typ intro

Adam Larsson

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 10 december 2023 kl. 02:15:48Har verkligen TV3s dubbning av Scooby-Doo - Where Are You? sänts på Cartoon Network? I så fall måste det ha skett långt senare, för under kanalens barndom 1993 - 1995 är jag 99% säker på att serien var i odubbad och otextad originalversion.
Du har rätt den gick textad det minns jag när du skriver det. Rättigheterna till Scooby-Doo - Where Are You? köpte dom nog på slutet av 90-talet/början 2000 för VHS och DVD utgåvor.

Henrik Karlsson

Citat från: BPS skrivet 10 december 2023 kl. 11:02:32Jag har skaffat ett nytt konto och med en ny mailadress dessutom så jag skulle kunna ge det ett till försök. Internet Archive verkar ta ner saker så slumpmässigt att den då kanske finns en liten chans att den får vara kvar.

Problemet är att jag inte har tillgång till de filerna längre.
Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 10 december 2023 kl. 11:23:52Jag kan leta fram och skicka dem till dig. :)
Förlåt för att jag tjatar så mycket men när?

BPS

Citat från: Henrik Karlsson skrivet 17 december 2023 kl. 14:09:51Förlåt för att jag tjatar så mycket men när?
Ta det lite lugnt, det räcker väl med alla PM.

Goliat

gstone

Jag skulle gärna vilja att någon lägg upp  Pips högtflygande Äventyr.

Den vill jag gärna se på svenska.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Ovanliga dubbningar

Citat från: gstone skrivet 20 december 2023 kl. 13:23:39Jag skulle gärna vilja att någon lägg upp  i Pips högtflygande Äventyr.

Den vill jag gärna se på svenska.
Det bör jag kunna ordna, vad det lider. :)

gstone

[[George]]

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]

gstone

Det hör här förstört min dator 😡😡😡😡😡😡❗️❗️
[[George]]

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet 24 december 2023 kl. 13:30:18Det hör här förstört min dator 😡😡😡😡😡😡❗️❗️
Hur då förstör? Du behöver ju inte ladda ner något om du inte vill.

MOA

Har ni sett vad jag laddat upp på Archive,org? ;D

Daniel Hofverberg

Citat från: MOA skrivet 26 december 2023 kl. 11:07:35Har ni sett vad jag laddat upp på Archive,org? ;D
Hur ska vi kunna det, när vi inte vet vilket konto du har (d.v.s. vilket användarnamn du har där)...? Kan vi få en länk?