Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Quick Draw MacGraw

Startat av gstone, 6 november 2023 kl. 04:45:15

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Texas Jack I Vilda västern ( The Quick Draw McGraw Show) är bland filmer fast den borde vara bland serie  ;)
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Daniel Hofverberg

Det är ett medvetet och avsiktligt beslut. Alla VHS-filmer och DVD-filmer, som har dubbats som en "film", ligger under kategorin FilmerSvenska röster och credits; även om det rent tekniskt sett inte är det. Således även kortfilmssamlingar, som exempelvis Grattis Kalle - 60 år och Alla älskar Kalle/Musse/Långben, som har klassats som långfilmer trots att det ju inte är det i formell mening.

Om det däremot är en dubbning som har använts på TV, så att en VHS-film innehåller avsnitt av en serie som har sänts på TV som en serie med samma dubbning, så kommer det att hamna under TV-serier. Så är dock inte fallet här, såvitt jag kunnat utröna, utan dubben som används på Texas Jack i Vilda Västern verkar inte ha använts någon annanstans än i denna VHS-film.

Jag medger att det inte alltid blir solklara gränsdragningar mellan vad som ska hamna som film och som TV-serie, och gränsen kan ibland vara något flytande, men det här är i alla fall min grundregel. :)

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  6 november 2023 kl. 08:39:22Om det däremot är en dubbning som har använts på TV, så att en VHS-film innehåller avsnitt av en serie som har sänts på TV som en serie med samma dubbning, så kommer det att hamna under TV-serier. Så är dock inte fallet här, såvitt jag kunnat utröna, utan dubben som används på Texas Jack i Vilda Västern verkar inte ha använts någon annanstans än i denna VHS-film.

Jag medger att det inte alltid blir solklara gränsdragningar mellan vad som ska hamna som film och som TV-serie, och gränsen kan ibland vara något flytande, men det här är i alla fall min grundregel. :)
Så den gick inte på Cartoon Network ? ???

Sidofråga hur ser VHSen ut ?

Känner att jag no vill köpa den själv  ;D
[[George]]

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet  6 november 2023 kl. 10:06:03Så den gick inte på Cartoon Network ? ???

Sidofråga hur ser VHSen ut ?

Känner att jag no vill köpa den själv  ;D
Inte med samma dubbning, i alla fall. Det är mycket möjligt att Quick Draw McGraw sändes på Cartoon Network, men då var det i så fall antingen med en annan dubbning eller i odubbad och otextad originalversion - jag minns faktiskt inte...

Så här ser VHS-omslaget ut:

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  6 november 2023 kl. 10:37:25Inte med samma dubbning, i alla fall. Det är mycket möjligt att Quick Draw McGraw sändes på Cartoon Network, men då var det i så fall antingen med en annan dubbning eller i odubbad och otextad originalversion - jag minns faktiskt inte...

Så här ser VHS-omslaget ut:

Hoppas den drycker på Tradera.
[[George]]

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]