Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Röstdemo - Har ni sånt?

Startat av Peter, 8 november 2005 kl. 17:57:20

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Peter

Hej alla! I och med lanseringen av min personliga hemsida har jag satt ihop ett nytt röstdemo/röstprov för allas lyssning. På sidan finns dessutom en äldre dito som jag satte ihop för ett och ett halvt år sedan (endast låg kvalité för att poängtera att det är ett verk jag är mindre stolt över).

Här är mitt:
http://www.petertagtstrom.se/ljud/petertagtstrom_rostprov2005.mp3

Har ni egna liknande röstprov? Dela med er så man får höra!

;)
----
Peter

PAAATE

Jag borde göra ett, men orkar inte.

De som vill höra mig får adda min MSN i stället:

Och till er utan MSN: Hoppas ni inte ville hör mig!
Vissa tycker det är för provokativt att man vill bli grillad & uppäten när man är död._.

Är det så mycket konstigare än att bli uppbränd & nergrävd?

chribbe

Citat från: Peter Tägtström skrivet  8 november 2005 kl. 17:57:20
Hej alla! I och med lanseringen av min personliga hemsida har jag satt ihop ett nytt röstdemo/röstprov för allas lyssning. På sidan finns dessutom en äldre dito som jag satte ihop för ett och ett halvt år sedan (endast låg kvalité för att poängtera att det är ett verk jag är mindre stolt över).

Här är mitt:
http://www.petertagtstrom.se/ljud/petertagtstrom_rostprov2005.mp3

Har ni egna liknande röstprov? Dela med er så man får höra!

;)

Emellanåt låter du lite som Steve Kratz!

Gardin

Citat från: chribbe skrivet 25 december 2005 kl. 01:45:25
Emellanåt låter du lite som Steve Kratz!
Det har du faktiskt rätt i. Tänkte på Uncle Fester i den tecknade Addams ett tag där.

--------
Men nu när vi ändå är inne på ämnet röstprov. Tänkte få ändan ur vagnen och försöka göra ett, men är lite undrande över vad man ska läsa ur för något? Och tror ni det funkar om man har en vanlig datormic? Min enda kassettbandspelare med microfoningång har varit ofungerande ett antal år så någon annan möjlighet till inspelning har jag inte här i krokarna precis...

Christian Hedlund

Citat från: Peter Tägtström skrivet  8 november 2005 kl. 17:57:20
Hej alla! I och med lanseringen av min personliga hemsida har jag satt ihop ett nytt röstdemo/röstprov för allas lyssning. På sidan finns dessutom en äldre dito som jag satte ihop för ett och ett halvt år sedan (endast låg kvalité för att poängtera att det är ett verk jag är mindre stolt över).

Här är mitt:
http://www.petertagtstrom.se/ljud/petertagtstrom_rostprov2005.mp3

Har ni egna liknande röstprov? Dela med er så man får höra!

;)

Låter bra ...

har röstprov på www.1man20voices.com
Christian Hedlund
Voice Actor - Content Creator
Youtube.com/1man20voices
Rostskadespelarna.se
1man20voices.com

clash

Man måste ju a förutsättningar, och jag ska inte stanna i Sverige så länge.
Pepper Ann//Winx Club/Trollz/Creepschool äger

Carl Barks lover

Jag imiterar också men jag har ingen mikrofon att koppla till datorn men om min pappa skaffar en ska jag försöka lägga upp röstprov.

Christian Hedlund

Citat från: Sun Studio skrivet 31 maj 2006 kl. 12:20:15
Jag imiterar också men jag har ingen mikrofon att koppla till datorn men om min pappa skaffar en ska jag försöka lägga upp röstprov.

Gör det! jag vill höra!
Christian Hedlund
Voice Actor - Content Creator
Youtube.com/1man20voices
Rostskadespelarna.se
1man20voices.com

Soscla

HAHAHAAHAA Jaa! Peter ditt röstprov var enbart überbra och inget annat! Oj oj oj... "nu tar vi hustomtar era mobiltelefoner" hahahaha ;D
Och en eloge måste du ha för den fina Kalle Anka.  :D
It's so fluffy I'm gonna die!

Soscla

Och Christian, din Krusty var helt oslagbar  :D
It's so fluffy I'm gonna die!

Christian Hedlund

Citat från: Soscla skrivet 13 juli 2006 kl. 12:36:27
Och Christian, din Krusty var helt oslagbar  :D

Tack så otroligt mycket. Kul att du gillade den.

Håller just på att träna upp min imitation av Principal Skinner från Simpsons. Kan bli kul.
Christian Hedlund
Voice Actor - Content Creator
Youtube.com/1man20voices
Rostskadespelarna.se
1man20voices.com

Igthorn

Om du kan imitera M. Burns så har du all min respekt. Jag har själv försökt men låter mer som något jag inte minns namnet på...
Förresten Christian. Tänkte på det här med röstprover. Hörde av någon att man gärna skulle läsa in någon sagobok eller liknande, problemet är att de flesta jag har består mer av berättande än dialog. Tror du det skulle funka med något sådant?

Christian Hedlund

Citat från: Igthorn skrivet 13 juli 2006 kl. 16:20:35
Om du kan imitera M. Burns så har du all min respekt. Jag har själv försökt men låter mer som något jag inte minns namnet på...
Förresten Christian. Tänkte på det här med röstprover. Hörde av någon att man gärna skulle läsa in någon sagobok eller liknande, problemet är att de flesta jag har består mer av berättande än dialog. Tror du det skulle funka med något sådant?

Jag kan imitera både Mr. Burns och Mr. Smithers. Nemas problemas! :)

Vad gäller din röstprovsfråga så funkar det nog också, men det beror på vad det är för en text. SVårt att avgöra utan att ha hört röstprovet.

Christian Hedlund
Voice Actor - Content Creator
Youtube.com/1man20voices
Rostskadespelarna.se
1man20voices.com

Igthorn

Citat från: Christian Hedlund skrivet 14 juli 2006 kl. 14:47:13
Jag kan imitera både Mr. Burns och Mr. Smithers. Nemas problemas! :)

Vad gäller din röstprovsfråga så funkar det nog också, men det beror på vad det är för en text. SVårt att avgöra utan att ha hört röstprovet.


Det vill jag gärna höra ;)
----
Texten jag tänker på är från en vanlig sagobok typ.

Christian Hedlund

Citat från: Igthorn skrivet 14 juli 2006 kl. 15:33:17
Citat från: Christian Hedlund skrivet 14 juli 2006 kl. 14:47:13
Jag kan imitera både Mr. Burns och Mr. Smithers. Nemas problemas! :)

Vad gäller din röstprovsfråga så funkar det nog också, men det beror på vad det är för en text. SVårt att avgöra utan att ha hört röstprovet.


Det vill jag gärna höra ;)
----
Texten jag tänker på är från en vanlig sagobok typ.

Det kan nog räcka. Men gör du karaktärsröster bör du ha mer, allt för att visa vad du kan.
Christian Hedlund
Voice Actor - Content Creator
Youtube.com/1man20voices
Rostskadespelarna.se
1man20voices.com

Igthorn

En serietidning kanske? Kan ju alltid försöka läsa ur en random kalle anka tidning eller liknande. Är det bra om man berättar i röstprovet vad man läser ur? Det kanske låter väldigt ospecifiserat att säga serietidning eller typ Kalle anka?

Christian Hedlund

Du behöver inte säga vad du läser ifrån. Skriv det i mailet när du skickar röstprovet, eller skriv det i en kort beskrivning där provet ska laddas ned.
Christian Hedlund
Voice Actor - Content Creator
Youtube.com/1man20voices
Rostskadespelarna.se
1man20voices.com

Peter

Citat från: Soscla skrivet 13 juli 2006 kl. 12:28:01
HAHAHAAHAA Jaa! Peter ditt röstprov var enbart überbra och inget annat! Oj oj oj... "nu tar vi hustomtar era mobiltelefoner" hahahaha ;D
Och en eloge måste du ha för den fina Kalle Anka.  :D

Åh så snällt. Man tackar.  ;)
----
Peter

Igthorn

Får ta och sätta igång med det så snart jag gjort mig av den här förkylningen. Tack för tipsen förresten.

Akilles

Jag tror jag också snart ska fixa en röstdemo.
Sjunga lite, imitera lite och göra några roliga röster.
Hur långt ska det va egentligen? Räcker kanske med en munit?
Klippa ihop lite några stycken kanske blir bra...?

Jag tror jag imiterar Lars Lejionborg kanske och sjunger nån bra
Disney-låt. "En helt ny värld" eller "Solsken".

Christian Hedlund

Citat från: Akilles skrivet 31 augusti 2006 kl. 08:54:19
Jag tror jag också snart ska fixa en röstdemo.
Sjunga lite, imitera lite och göra några roliga röster.
Hur långt ska det va egentligen? Räcker kanske med en munit?
Klippa ihop lite några stycken kanske blir bra...?

Jag tror jag imiterar Lars Lejionborg kanske och sjunger nån bra
Disney-låt. "En helt ny värld" eller "Solsken".


30-60 sek är bra. Men försöka inte att göra EN imitation och sen sjunga resten. Försök klippa in lite av allt så att man under de första 3 sek kan få en känsla av att "den här killen/tjejen är riktigt bra" och sen fortsätter man lyssna. Kolla gärna in hur mina korta röstprov låter på www.1man20voices.com
Christian Hedlund
Voice Actor - Content Creator
Youtube.com/1man20voices
Rostskadespelarna.se
1man20voices.com

Daisuke

Citat från: Peter Tägtström skrivet  8 november 2005 kl. 17:57:20
Hej alla! I och med lanseringen av min personliga hemsida har jag satt ihop ett nytt röstdemo/röstprov för allas lyssning. På sidan finns dessutom en äldre dito som jag satte ihop för ett och ett halvt år sedan (endast låg kvalité för att poängtera att det är ett verk jag är mindre stolt över).

Här är mitt:
http://www.petertagtstrom.se/ljud/petertagtstrom_rostprov2005.mp3

Har ni egna liknande röstprov? Dela med er så man får höra!

;)

Hej jag har gjort några röstprov kan maila några om intresserad.

Joker

Citat från: Daisuke skrivet  3 september 2006 kl. 18:27:32
Citat från: Peter Tägtström skrivet  8 november 2005 kl. 17:57:20
Hej alla! I och med lanseringen av min personliga hemsida har jag satt ihop ett nytt röstdemo/röstprov för allas lyssning. På sidan finns dessutom en äldre dito som jag satte ihop för ett och ett halvt år sedan (endast låg kvalité för att poängtera att det är ett verk jag är mindre stolt över).

Här är mitt:
http://www.petertagtstrom.se/ljud/petertagtstrom_rostprov2005.mp3

Har ni egna liknande röstprov? Dela med er så man får höra!

;)

Hej jag har gjort några röstprov kan maila några om intresserad.
Nej men va kul! :) Kan du maila mig på ?

Akilles

Citat från: Christian Hedlund skrivet  1 september 2006 kl. 13:48:11
Citat från: Akilles skrivet 31 augusti 2006 kl. 08:54:19
Jag tror jag också snart ska fixa en röstdemo.
Sjunga lite, imitera lite och göra några roliga röster.
Hur långt ska det va egentligen? Räcker kanske med en munit?
Klippa ihop lite några stycken kanske blir bra...?

Jag tror jag imiterar Lars Lejionborg kanske och sjunger nån bra
Disney-låt. "En helt ny värld" eller "Solsken".


30-60 sek är bra. Men försöka inte att göra EN imitation och sen sjunga resten. Försök klippa in lite av allt så att man under de första 3 sek kan få en känsla av att "den här killen/tjejen är riktigt bra" och sen fortsätter man lyssna. Kolla gärna in hur mina korta röstprov låter på www.1man20voices.com


Okej..tack för tipsen...ska tänka på det.. ;)
Klippa in några olika karaktärsröster alltså? Jo jag har lyssnat på dig på sidan...skit grym!
Jag tycker att trailer rösten är jävligt bra. Jag har själv försökt ett antal gånger men får inte på den
grova "rök" rösten.. Du lägger inte på någon effek elle?
Har du gjort några röster till någon tecknat eller är du typ bara radiopratare?


Christian Hedlund

Citat från: Akilles skrivet  5 september 2006 kl. 13:43:30
30-60 sek är bra. Men försöka inte att göra EN imitation och sen sjunga resten. Försök klippa in lite av allt så att man under de första 3 sek kan få en känsla av att "den här killen/tjejen är riktigt bra" och sen fortsätter man lyssna. Kolla gärna in hur mina korta röstprov låter på www.1man20voices.com



Okej..tack för tipsen...ska tänka på det.. ;)
Klippa in några olika karaktärsröster alltså? Jo jag har lyssnat på dig på sidan...skit grym!
Jag tycker att trailer rösten är jävligt bra. Jag har själv försökt ett antal gånger men får inte på den
grova "rök" rösten.. Du lägger inte på någon effek elle?
Har du gjort några röster till någon tecknat eller är du typ bara radiopratare?



Tack fär berömmet. Det värmer!
Nej, absolut INGA effekter får hamna på min röst .. det där kan jag göra var och när du vill ...
Nej jag har inte dubbat ..än... jag är "bara" radiopratare ...:D
Christian Hedlund
Voice Actor - Content Creator
Youtube.com/1man20voices
Rostskadespelarna.se
1man20voices.com

Elios

Oooh, detta hade varit så kul att få testa och kanske skicka in till dig Christian Hedlund på www.1man20voices.com så kan du ju avgöra lite så vad det är du tycker och se vad jag kan förbättra och vad som var bra helt enkelt.
Känner dock inte riktigt för att sjunga utan kanske mer imitera någon då som Musse Pigg, Kalle Anka eller Janne Långben. Eller varför inte Mamma Mu!?
Kanske kan få talsjunga då och då emellan åt.
Det är ju ändå något. Hade kanske också då kunnat känna mig lite mer modig om jag hade kanske då valt 'En helt ny värld!'

Christian Hedlund

Hade jag haft tiden till det hade det varit kul.
Om du ska skicka en demo någon gång dock, så skicka inte en massa imitationer. Jag har jobbat med rollsättning och imitationer hamnar i papperskorgen direkt. Ett röstprov ska innehålla DIN röst och inte en massa andra människors karaktärer eller liknande  :)

Citat från: Elios skrivet 17 februari 2020 kl. 22:55:12
Oooh, detta hade varit så kul att få testa och kanske skicka in till dig Christian Hedlund på www.1man20voices.com så kan du ju avgöra lite så vad det är du tycker och se vad jag kan förbättra och vad som var bra helt enkelt.
Känner dock inte riktigt för att sjunga utan kanske mer imitera någon då som Musse Pigg, Kalle Anka eller Janne Långben. Eller varför inte Mamma Mu!?
Kanske kan få talsjunga då och då emellan åt.
Det är ju ändå något. Hade kanske också då kunnat känna mig lite mer modig om jag hade kanske då valt 'En helt ny värld!'
Christian Hedlund
Voice Actor - Content Creator
Youtube.com/1man20voices
Rostskadespelarna.se
1man20voices.com

Elios

Ja man får se när man har tid helt enkelt.  ;D

Peter

Härligt hur en nästan 15 år gammal tråd väcks till liv. :-)
----
Peter

Soscla

Citat från: Elios skrivet 19 februari 2020 kl. 10:59:05
Ja man får se när man har tid helt enkelt.  ;D

Lägg upp på youtube så vi också får höra ;)
It's so fluffy I'm gonna die!