Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Redigera film

Startat av Elios, 23 augusti 2019 kl. 12:25:32

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Elios

Brukar ni filma egna videor och sen lägga upp det på Youtube eller så?
Vilket program brukar ni redigera i då?

Förr när jag redigerade film så använde jag mig utav Windows Live Movie Maker på Windows PC.
Men nu är ju tyvärr det försvunnet på dem nyare Windows 10 osv. Trist. För det var ett väldigt bra program och mycket simpelt.
Har haft gratis provperioder på vissa bra redigeringsprogram som typ Premium Pro.
Det är ett väldigt bra program men dock var det väldigt segt på min dator, antagligen min dator som är lite laggig men ja, det är ett skit bra program iallafall. Det är synd bara att det är så jäkla dyrt.  :-[
Provade med ett program som hette Davinci Resolve men känns som dom programmen funkar knappt om man inte har rätt typ av dator.  ???

I Mac-datorerna så finns det ju ett inbyggt program som heter IMovie som jag tycker är slit bra och jag började redigera det redan för ca 7 år sedan och det kändes väldigt simpelt och enkelt. Har på sistone redigerat med det med och det är skitkul.
Sedan finns ju med Final Cut till Apple men det kostar ju också skjortan, vad jag har hört.
Verkar vara jävligt bra dock.  ;D

Sedan är väl ett av det bästa kanske Sony Vegas men det är också svin dyrt.
Har för mig att något av dessa faktiskt kostar ca 300 kr i månaden.  :o

moviefan

Citat från: Elios skrivet 23 augusti 2019 kl. 12:25:32
Brukar ni filma egna videor och sen lägga upp det på Youtube eller så?
Vilket program brukar ni redigera i då?

Förr när jag redigerade film så använde jag mig utav Windows Live Movie Maker på Windows PC.
Men nu är ju tyvärr det försvunnet på dem nyare Windows 10 osv. Trist. För det var ett väldigt bra program och mycket simpelt.
Har haft gratis provperioder på vissa bra redigeringsprogram som typ Premium Pro.
Det är ett väldigt bra program men dock var det väldigt segt på min dator, antagligen min dator som är lite laggig men ja, det är ett skit bra program iallafall. Det är synd bara att det är så jäkla dyrt.  :-[
Provade med ett program som hette Davinci Resolve men känns som dom programmen funkar knappt om man inte har rätt typ av dator.  ???

I Mac-datorerna så finns det ju ett inbyggt program som heter IMovie som jag tycker är slit bra och jag började redigera det redan för ca 7 år sedan och det kändes väldigt simpelt och enkelt. Har på sistone redigerat med det med och det är skitkul.
Sedan finns ju med Final Cut till Apple men det kostar ju också skjortan, vad jag har hört.
Verkar vara jävligt bra dock.  ;D

Sedan är väl ett av det bästa kanske Sony Vegas men det är också svin dyrt.
Har för mig att något av dessa faktiskt kostar ca 300 kr i månaden.  :o

Jag har ett program som heter Filmora. Det är mycket bra, och enkelt.