Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Långben och Kajsa ny röster

Startat av gstone, 8 november 2023 kl. 14:45:54

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Det verkar som Långben och Kjasa fått nya Svenska röster ???

Det kom en ny kortfilmens serien på Disney Plus idag där dom spelas av Nicklas Berglund och Rebecka Petterson istället för Johan Lundquist och Anna Engh som i vanliga fall 😯
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Dock är Kalle fortfarande Andreas Nillson och Mimmi fortfarande Lizette Pålsson  :D ;)
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Nu har jag faktiskt tittat på kortfilmen och den har ingen dialog från Mimmi , Kalle , Kjasa eller Långben😮

Väldigt konstiga credits   :-\
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten


Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet  8 november 2023 kl. 14:51:55Nu har jag faktiskt tittat på kortfilmen och den har ingen dialog från Mimmi , Kalle , Kjasa eller Långben😮

Väldigt konstiga credits  :-\
Så det är bara Musse som talar? Det är i sådana fall väldigt klumpiga credits inte bara har man då lagt till karaktärer som inte medverkar men man har inte ens skrivit ditt deras vanliga röster.

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  8 november 2023 kl. 14:55:00Så det är bara Musse som talar? Det är i sådana fall väldigt klumpiga credits inte bara har man då lagt till karaktärer som inte medverkar men man har inte ens skrivit ditt deras vanliga röster.
Ingen talar !


Bara en sångare med kör i bakgrounden.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet  8 november 2023 kl. 16:39:27Ingen talar !


Bara en sångare med kör i bakgrounden.
Då undrar man ju vad den där rollistan faktiskt tillhör eller är det kanske Nicklas Berglund som sjunger med Rebecka Petterson som bakgrundssångare?

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet  8 november 2023 kl. 14:45:54Det kom en ny kortfilmens serien på Disney Plus idag där dom spelas av Nicklas Berglund och Rebecka Petterson istället för Johan Lundquist och Anna Engh som i vanliga fall 😯
Syftar du på Disney Junior: Sångernas underbara värld, eller har det kommit någon annan serie som jag missat...? För det skulle åtminstone jag inte vilja klassa som en kortfilmsserie, då det ju är en samling sånger för barn med animation till.

Helt klart är någonting galet med de svenska dubbcreditsen till avsnitt 1. För alla andra språks dubbcredits anges istället "Manlig sångare" och "Kvinnlig sångare", vilket känns mer logiskt.

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  8 november 2023 kl. 16:53:08Då undrar man ju vad den där rollistan faktiskt tillhör eller är det kanske Nicklas Berglund som sjunger med Rebecka Petterson som bakgrundssångare?
I alla andra avsnitt har Oskar Nilsson och Rebecca Petersson crediterats som leadsångare, med Nicklas Berglund och Yamineth Dyall som körsångare - så jag är övertygad om att det var meningen att så skulle ha crediterats även för det första avsnittet.

Citat från: Disneyfantasten skrivet  8 november 2023 kl. 14:54:34Vem är Rebecka Pettersson?
Rebecca Petersson (inte Pettersson) är en frilansande sångare, låtskrivare, musiker och skådespelare. Här står det lite om henne:
https://www.ungatankarommusik.se/medlemmar/rebecca-petersson-sangerska-musiker-producent-och-dubbskadis/

Hon har varit med i ganska många dubbningar genom åren, bland annat dessa:
https://www.dubbningshemsidan.se/credits/sok.php?spr%E5k=Svenska&sok=Rebecca+Petersson&typ=fritext&avdelning=alla

Oskar

Jag har hört att Monica Forsberg och andra på KM Studio kämpar för att hans Lindgren blir godkänd på nytt som Långben i samband med lång filmen Janne Långben – The Movie. Men det gick inte eftersom Disney tycker att hans Lindgren lärt för gamla.

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  9 november 2023 kl. 02:13:01Syftar du på Disney Junior: Sångernas underbara värld, eller har det kommit någon annan serie som jag missat...? För det skulle åtminstone jag inte vilja klassa som en kortfilmsserie, då det ju är en samling sånger för barn med animation till.

Helt klart är någonting galet med de svenska dubbcreditsen till avsnitt 1. För alla andra språks dubbcredits anges istället "Manlig sångare" och "Kvinnlig sångare", vilket känns mer logiskt.
Jag syftar på Disney Junior: Sångernas underbara värl
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  9 november 2023 kl. 02:13:01Syftar du på Disney Junior: Sångernas underbara värld, eller har det kommit någon annan serie som jag missat...? För det skulle åtminstone jag inte vilja klassa som en kortfilmsserie, då det ju är en samling sånger för barn med animation till.

Helt klart är någonting galet med de svenska dubbcreditsen till avsnitt 1. För alla andra språks dubbcredits anges istället "Manlig sångare" och "Kvinnlig sångare", vilket känns mer logiskt.
I alla andra avsnitt har Oskar Nilsson och Rebecca Petersson crediterats som leadsångare, med Nicklas Berglund och Yamineth Dyall som körsångare - så jag är övertygad om att det var meningen att så skulle ha crediterats även för det första avsnittet.
Rebecca Petersson (inte Pettersson) är en frilansande sångare, låtskrivare, musiker och skådespelare. Här står det lite om henne:
https://www.ungatankarommusik.se/medlemmar/rebecca-petersson-sangerska-musiker-producent-och-dubbskadis/

Hon har varit med i ganska många dubbningar genom åren, bland annat dessa:
https://www.dubbningshemsidan.se/credits/sok.php?spr%E5k=Svenska&sok=Rebecca+Petersson&typ=fritext&avdelning=alla
Det förefaller som att hon är ganska ny i branschen eftersom de allra flesta filmer och serier hon medverkar i kom 2018 och uppåt, hennes tidigaste serie kom 2005 även om jag misstänker att den dubbades till svenska senare.

Scoobydoofan1

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  9 november 2023 kl. 02:13:01Syftar du på Disney Junior: Sångernas underbara värld, eller har det kommit någon annan serie som jag missat...? För det skulle åtminstone jag inte vilja klassa som en kortfilmsserie, då det ju är en samling sånger för barn med animation till.

Helt klart är någonting galet med de svenska dubbcreditsen till avsnitt 1. För alla andra språks dubbcredits anges istället "Manlig sångare" och "Kvinnlig sångare", vilket känns mer logiskt.
I alla andra avsnitt har Oskar Nilsson och Rebecca Petersson crediterats som leadsångare, med Nicklas Berglund och Yamineth Dyall som körsångare - så jag är övertygad om att det var meningen att så skulle ha crediterats även för det första avsnittet.
Rebecca Petersson (inte Pettersson) är en frilansande sångare, låtskrivare, musiker och skådespelare. Här står det lite om henne:
https://www.ungatankarommusik.se/medlemmar/rebecca-petersson-sangerska-musiker-producent-och-dubbskadis/

Hon har varit med i ganska många dubbningar genom åren, bland annat dessa:
https://www.dubbningshemsidan.se/credits/sok.php?spr%E5k=Svenska&sok=Rebecca+Petersson&typ=fritext&avdelning=alla
Har kajsa en ny röstsskådespelare?

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.