Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Karaktärer som vi INTE gillar

Startat av moviefan, 20 februari 2019 kl. 18:46:48

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

MOA

Citat från: Skokaka skrivet 21 mars 2023 kl. 18:30:50Det perfekta exemplet av en "Karma Houdini" typ av karaktär. Jag kommer ihåg att även jag störde mig på att han kom undan med allt det där, och att han är elak utan någon förklarad anledning varför. Jag tycker synd om han som gör den Engelska rösten till honom, som även gjorde rösten till Lille Sköldis från Hos Musse, en annan hemsk karaktär...
Jeff Bennet,synd att han måste spela dåliga roller
Vem spelar honom på svenska?

Skokaka

Citat från: MOA skrivet 21 mars 2023 kl. 21:34:00Jeff Bennet,synd att han måste spela dåliga roller
Vem spelar honom på svenska?
Har tyvärr inget info, då vem som spelade honom inte stod med...

Skokaka

Citat från: Skokaka skrivet 21 mars 2023 kl. 18:30:50Det perfekta exemplet av en "Karma Houdini" typ av karaktär. Jag kommer ihåg att även jag störde mig på att han kom undan med allt det där, och att han är elak utan någon förklarad anledning varför. Jag tycker synd om han som gör den Engelska rösten till honom, som även gjorde rösten till Lille Sköldis från Hos Musse, en annan hemsk karaktär...
Detta också påminner mig förresten om at Rob Paulsen har gjort rösterna till både Bubsy och Coconut Fred. Problemet med dessa karaktärerna är ju att de är rip-offs. (Bubsy är en rip-off av Sonic och Coconut Fred är en rip-off av SvampBob...) Rob Paulsen har väl själv sagt att han inte tyckte om dom här rollerna, har jag för mig. Tycker verkligen synd om honom över att slösa tid på dessa rollerna... 

Disneyfantasten

Jag kom på ännu en orsak till att jag hatar Sköldis och Fru Sköldpadda;

De känns som en dålig rip-off av karaktärerna Örni och hans mamma i Timon och Pumbaa avsnittet Kilimanjaro Bird, och enligt mig gjorde dessa det mycket bättre, örnmamman är vansinnig på Timon för att han stulit mat från hennes son och hon sätter honom i att barnvakta hennes son och avsnittet slutar med att både Timon och Pumbaa också får vara med och dela, efter det syns de inte mer i serien.

Men i fallet med Sköldis och hans mamma har man dragit ut på deras framträdanden i många avsnitt och framställt dem på ett dåligt sätt.

MOA

Citat från: Disneyfantasten skrivet 21 mars 2023 kl. 18:33:00Nu har jag väldigt dålig koll på den karaktären (samt Busby som jag vet att MOA hatar så mycket), så därför kan jag inte säga vad jag tycker om dem...
Du har int stavat hans namn rätt LoL

Disneyfantasten

Citat från: MOA skrivet 24 april 2023 kl. 18:43:01Du har int stavat hans namn rätt LoL

Jag har iallafall förstått att du hatar den karaktären, min poäng var att jag har för lite koll på karaktären för att kunna uttala mig om honom.

MOA

Citat från: Disneyfantasten skrivet 25 april 2023 kl. 21:15:58Jag har iallafall förstått att du hatar den karaktären, min poäng var att jag har för lite koll på karaktären för att kunna uttala mig om honom.
Javisst hatar jag honom,blir så galen på hans förbannade catchphrase

Disneyfantasten

Citat från: MOA skrivet 25 april 2023 kl. 21:49:23Javisst hatar jag honom,blir så galen på hans förbannade catchphrase

Vad säger han?

Skokaka

Citat från: Disneyfantasten skrivet 27 april 2023 kl. 21:04:26Vad säger han?
"What could pawsibly go wrong?" vilket betyder: "Vad skulle kunna gå fel?" Det är nog för att rösten låter irriterande när han säger detta, han gör det om och om igen. Och det blev inhemsk. :-\

MOA

Citat från: Skokaka skrivet 27 april 2023 kl. 21:06:30"What could pawsibly go wrong?" vilket betyder: "Vad skulle kunna gå fel?" Det är nog för att rösten låter irriterande när han säger detta, han gör det om och om igen. Och det blev inhemsk. :-\
Ja,stackars Rob Paulsen & Lani Minella & alla andra som spelat honom

Skokaka

Citat från: Skokaka skrivet 27 april 2023 kl. 21:06:30"What could pawsibly go wrong?" vilket betyder: "Vad skulle kunna gå fel?" Det är nog för att rösten låter irriterande när han säger detta, han gör det om och om igen. Och det blev inhemsk. :-\
Menade egentligen "ökänd" men det kanske är samma ord. Kunde inte ändra, av någon anledning...

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

MOA

Jag ogillar alla karaktärer i Moondreamers!Så dumma & tråkiga & icke minnesvärda.Nightmare borde äta upp dom för han e mycket bättre om än äcklig men ändå bra

MOA

Karaktärer jag HATAR!
Bubsy
Stanley
Djurplågaren
Alla karaktärer i Moondreamers

Disneyfantasten

Citat från: MOA skrivet 25 juni 2023 kl. 17:42:55Karaktärer jag HATAR!
Bubsy
Stanley
Djurplågaren
Alla karaktärer i Moondreamers

Vad är Moondreamers? (jag har aldrig hört talas om dem förut)