Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Min Disney-VHS-samling

Startat av Disneyfantasten, 15 mars 2019 kl. 23:08:01

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  6 oktober 2020 kl. 19:01:47
Du menar väl ändå att det är 70 % chans att det är originaldubbningen

Jo, det gör jag, jag skrev helt enkelt fel i hastigheten...

Disneyfantasten

Citat från: Disneyfantasten skrivet  6 oktober 2020 kl. 18:50:46
Men jodå, jag är både generell och specifik!  ;)

Dessutom så kan inplastade exemplar vara bra eftersom de i regel har bättre kvalitet!  :)

Disneyfantasten

Idag var jag på Öppna Hjärtat och köpte 2000-års utgåva av Dumbo!  :)

MOA

Citat från: Disneyfantasten skrivet 13 mars 2021 kl. 20:33:37
Idag var jag på Öppna Hjärtat och köpte 2000-års utgåva av Dumbo!  :)
E de nån affär?

Disneyfantasten


Steffan Rudvall

#35
Jag adderade nyligen 1993 års VHS utgåva av Skönheten och Odjuret och 1994 års VHS utgåva av Aladdin till min samling.

Mathilda Gustafsson

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 13 mars 2021 kl. 20:54:41
Jag adderade nyligen 1993 års VHS utgåva av Skönheten och Odjuret och 1994 års VHS utgåva av Aladdin till min samling.
Varför?


Steffan Rudvall

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet 13 mars 2021 kl. 21:02:20
Varför?
För att båda dessa filmer har modifierats i senare utgåvor, i Skönheten och Odjuret har man spelat in prologen på nytt och i Aladdin har man modifierat sången Arabiska natt. Så jag adderade 1993 års VHS utgåva av Skönheten och Odjuret och 1994 års VHS utgåva av Aladdin för att få de omodifierade versionerna.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 13 mars 2021 kl. 21:04:47
För att båda dessa filmer har modifierats i senare utgåvor, i Skönheten och Odjuret har man spelat in prologen på nytt och i Aladdin har man modifierat sången Arabiska natt. Så jag adderade 1993 års VHS utgåva av Skönheten och Odjuret och 1994 års VHS utgåva av Aladdin för att få de omodifierade versionerna.

Lejonkungen är dock värst av dessa tre eftersom Specialutgåvan innehåller "Morgon Rapport" sången, så där är 1995-års utgåva absolut att föredra!  ;)

Adam Larsson

Citat från: Disneyfantasten skrivet 13 mars 2021 kl. 21:10:29
Lejonkungen är dock värst av dessa tre eftersom Specialutgåvan innehåller "Morgon Rapport" sången, så där är 1995-års utgåva absolut att föredra!  ;)
Fast i Lejonkungens fall finns det blu-ray och DVD utgåvor som inte innehåller "Morgon Rapport" sången så det spelar liksom ingen roll.

Disneyfantasten

#40
Citat från: Adam Larsson skrivet 13 mars 2021 kl. 21:13:35
Fast i Lejonkungens fall finns det blu-ray och DVD utgåvor som inte innehåller "Morgon Rapport" sången så det spelar liksom ingen roll.

Och det är jag glad för!  :)

Gustav Jonsson

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 13 mars 2021 kl. 20:54:41
Jag adderade nyligen 1993 års VHS utgåva av Skönheten och Odjuret och 1994 års VHS utgåva av Aladdin till min samling.
Något mer?



Steffan Rudvall