Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Er Dubbning!

Startat av Elios, 4 april 2012 kl. 01:08:43

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

juku

Mariam Vallentin är jättebra och gor Patty majonär biljarder gånger bättre än louise reader.

Tarans originaldubb är ju också biljader gånger bättre än omdubben. Tänk ändå den som fick se orginalscener från Askungen eller 101 dalmatiner.

Lisa

Citat från: juku skrivet 15 augusti 2012 kl. 20:18:35
förstår inte varför man vill dubba vuxenfilmer, men barnfilmer har jag full förståelse för.

The parents trap med Lindsay Lohan kanske skulle kunna funka

Hallie och Annie: Sandra Cassman
Nick: Andreas Nilsson
Elisabeth: Jennie Jahns
Meredith: Jenny Wåhlander
Chessy: Monica Forsberg
mfl

Min rollista för Föräldrafällan

Hallie och Annie: Linda Åslund
Nick: Mattias Knave
Elisabeth: Louise Raeder
Meredith: Susanna Dilber
Chessy: Charlotta Ardai Jennefors

Daniel Hofverberg

Citat från: juku skrivet 19 augusti 2012 kl. 20:05:30
Tarans originaldubb är ju också biljader gånger bättre än omdubben. Tänk ändå den som fick se orginalscener från Askungen eller 101 dalmatiner.
Jag önskar att du kunde låta bli alla dessa överdrifter - "biljarder gånger bättre" är knappast ens teoretiskt möjligt. Men så långt håller jag med dig att originaldubben av Taran och den magiska kitteln är betydligt bättre än omdubben, och överträffar omdubben på i stort sett samtliga punkter.

Problemet är ju att filmen innan den kom till Sverige klipptes ner av Disney med några minuter, som såvitt jag förstår aldrig dubbades, varför ju delar av filmen saknar originaldubb. Inför VHS/DVD var ju därför de enda alternativen att antingen nydubba de scenerna (vilket ju garanterat skulle resultera i ett antal utbytta röster), eller att nydubba hela filmen.

Pongo och valptjuvarna har jag sett i originaldubb, men jag skulle också verkligen vilja se originaldubben av Askungen.

juku

Vad häftigt att du sett Pongo i original. Men vad jag hort av Taran e det att det var nån skådis som ville ha mer betalt. Eller det kanske var Oliver och gänget...

Daniel Hofverberg

Det var med Oliver & gänget som det är välkänt faktum att filmen dubbats om då en av skådisarna krävde mer betalt inför VHS-releasen. Dock kan man misstänka att något liknande också kan tänkas gälla med Taran och den magiska kitteln, då den filmen också dubbades om orimligt snabbt; även med Disneys mått mätt. Antingen det eller också tyckte Disney att det skulle bli enklast eller minst irriterande att dubba om filmen, för att slippa nya röster vid de tidigare bortklippta scenerna.

TonyTonka

#35
Citat från: juku skrivet 19 augusti 2012 kl. 20:05:30
Mariam Vallentin är jättebra och gor Patty majonär biljarder gånger bättre än louise reader.

Tarans originaldubb är ju också biljader gånger bättre än omdubben. Tänk ändå den som fick se orginalscener från Askungen eller 101 dalmatiner.
Har Louise Raeder spelat Patti?  :o
Hur kommer det sig förresten att det finns länkar i orden "orimligt" (det inlägget Daniel skrev tidigare idag) och i ordet "samtliga"  (som också skrevs idag) i den här tråden?
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Daniel Hofverberg

Citat från: Tonytonka skrivet 20 augusti 2012 kl. 15:00:06
Hur kommer det sig förresten att det finns länkar i orden "orimligt" (det inlägget Daniel skrev tidigare idag) och i ordet "samtliga"  (som också skrevs idag) i den här tråden?
Det finns inga länkar i de orden i den här tråden "på riktigt". Om du har det, så måste du ha drabbats av någon form av virus eller spyware, eller (mer sannolikt) någon form av webbläsarkapningsprogram. Var leder länkarna? Utifrån det går det kanske att lista ut vad exakt för sattyg som du drabbats av.

Lilla My

Citat från: Tonytonka skrivet 20 augusti 2012 kl. 15:00:06
Hur kommer det sig förresten att det finns länkar i orden "orimligt" (det inlägget Daniel skrev tidigare idag) och i ordet "samtliga"  (som också skrevs idag) i den här tråden?

Dem hade jag innan min dator lagades, blev galen på dem. Det är troligtvis en slags reklam från en sida som lägger in länkar precis överallt. Jag kunde stänga av mina på Chrome genom att klicka på en länk och sedan på att jag inte skulle ha dem mer. Men sedan kom dem tillbaka, och då gick det inte längre.

Jag fick mina när jag laddade ned något flash-relaterat.

TonyTonka

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 20 augusti 2012 kl. 15:32:15
Det finns inga länkar i de orden i den här tråden "på riktigt". Om du har det, så måste du ha drabbats av någon form av virus eller spyware, eller (mer sannolikt) någon form av webbläsarkapningsprogram. Var leder länkarna? Utifrån det går det kanske att lista ut vad exakt för sattyg som du drabbats av.
Håller man muspekaren över dyker reklam upp. På ordet orimligt är det reklam för en dejtingfirma.
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Lilla My

Citat från: Tonytonka skrivet 20 augusti 2012 kl. 18:44:43
Håller man muspekaren över dyker reklam upp. På ordet orimligt är det reklam för en dejtingfirma.

Då är det samma som jag hade. Klicka dig in på länken, kommer du någon vart?

Daniel Hofverberg

Det finns många spywares med liknande effekt, så det är svårt att veta exakt vad du drabbats av, men personligen tycker jag att det påminner en hel del om CoolWebSearch; ett sattyg som jag råkade ut för för några år sedan...

Prova att ladda hem och köra CWShredder - om det är det jag tror att det är, så borde det programmet lyckas att bli av med skiten:
http://www.softpedia.com/get/Internet/Popup-Ad-Spyware-Blockers/CWShredder.shtml

TonyTonka

Citat från: Fantasygold skrivet 22 augusti 2012 kl. 00:46:04
Då är det samma som jag hade. Klicka dig in på länken, kommer du någon vart?

Jag kommer till reklamsidor.

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 22 augusti 2012 kl. 00:58:44
Det finns många spywares med liknande effekt, så det är svårt att veta exakt vad du drabbats av, men personligen tycker jag att det påminner en hel del om CoolWebSearch; ett sattyg som jag råkade ut för för några år sedan...

Prova att ladda hem och köra CWShredder - om det är det jag tror att det är, så borde det programmet lyckas att bli av med skiten:
http://www.softpedia.com/get/Internet/Popup-Ad-Spyware-Blockers/CWShredder.shtml


Tyvärr så fungerade inte det  :(

För övrigt ser jag inte bara länkar till reklamsidor här utan på andra sidor som Google och Wikipedia också  :(

Värt att nämna är att jag för tillfället saknar ett virusskydd. Det gick ut i förra veckan tyvärr och jag har inte hunnit fixa nytt.
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Daniel Hofverberg

I så fall behöver jag nog veta den exakta adressen på länkarna som man kommer till; d.v.s. hela adressen i webbläsarfönstret som man kommer till om man klickar på någon av länkarna. Utifrån den borde det förhoppningsvis gå att lista ut vilket spyware som du drabbats av.

TonyTonka

https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Experten

Här är den ursprungliga rolllistan av Föräldrafällan med Lindsay Lohan:

    Lindsay Lohan - Hallie Parker/Annie James
    Dennis Quaid - Nick Parker (pappa)
    Natasha Richardson - Elizabeth James (mamma)
    Simon Kunz - Martin (mammans butler)
    Lisa Ann Walter - Chessy (pappans hembiträde)
    Ronnie Stevens - morfar
    Elaine Hendrix - Meredith Blake (pappans blivande fru)
    Maggie Wheeler - Marva Kulp, Jr.