Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Pinocchios Äventyr på dvd ?

Startat av gstone, 21 mars 2016 kl. 21:54:36

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Jag undrar var kan jag hitta  filmen Pinocchios Äventyr på dvd med svensk tal ? Finns den äns att köpa någonstans  eller är den slut  över allt ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Erik Friman

Citat från: gstone skrivet 21 mars 2016 kl. 21:54:36
Jag undrar var kan jag hitta  filmen Pinocchios Äventyr på dvd med svensk tal ? Finns den äns att köpa någonstans  eller är den slut  över allt ?

Det finns en hos Discshop men verkar dessvärre vara slutsålt.

Daniel Hofverberg

#2
Om du syftar på den brittisk-tyska spelfilmen Pinocchios äventyr (The Adventures of Pinocchio) från 1996, med Martin Landau och som dubbades av Barrefelt Produktion, så är DVD-utgåvorna dessvärre sedan länge utgångna. Filmen har distribuerats på DVD av både Sandrew Metronome och Pan-Vision, men då inget av de företagen finns kvar längre är alla utgåvorna av logiska skäl utgångna. :(

Pan-Vision köptes upp av Scanbox och gick ihop med dem, men tyvärr har det nya företaget Scanbox Vision till dags dato inte givit ut nyutgåvor av någon av de DVD-filmer som Pan-Vision distribuerade.

För att få tag på DVD-utgåvan är det alltså begagnatmarknaden som gäller, så Tradera/Blocket, second hand-affärer eller loppmarknader är väl de bästa chanserna.

Det producerades även en uppföljare till filmen vid namn Nya äventyr med Pinocchio, som SF distribuerade på VHS och DVD. Även den DVD-utgåvan är utgången, men den filmen går fortfarande att hyra hos SF Anytime.

Elios

Denna är ju sådär. 
Men ni som sätt denna och den med Tom Hanks som Geppetto. Vilken av dessa tycker ni är bäst?