Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Big Top Academy

Startat av Disneyfantasten, 2 juli 2021 kl. 11:57:22

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Disneyfantasten

Vilka spelar vilka i denna serie?

Den visas på årets Sommarlov då och då...

Här är iallafall rollistan;

SVENSKA RÖSTER
Benjamin Östberg
Kiana Blanckert
Oskar Norgren
Meleah Myhrberg
Sora Elding
Charlie Hansson
Isabella Ulfung
Love Hedlund Stenmarck
Emma Huss Andújar
Oldoz Javidi
Ayla Kabaca
Lars Bethke
Angela Kovács
Anna Thiam
Ivan Veljkovic
Kayode Söderberg Shekoni
mfl

ÖVERSÄTTARE
Hanna Carlsson
Mippe Åman

DUBBPRODUKTION
Cineast Dub
för
SVT International

De enda jag kände igen i listan är Ayla Kabaca (alias Kängu i Nalle Puh), Lars Bethke (alias Vaktchefen i Trassel) och Kayo Shekoni (alias Nala i Lejonkungen)

Simon Axelsson

Jag har ingen som helst relation till denna serie, men Love Hedlund Stenmarck är ett av Hanna Hedlunds och Martin Stenmarcks gemensamma barn.
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Daniel Hofverberg

Jag skulle också verkligen vilja veta vem som spelar respektive rollfigur i Big Top Academy - för övrigt en riktigt bra serie - men tyvärr lämnar Cineast Dub inte längre ut uppgifter utan hänvisar bara till kunden... :(

Disneyfantasten

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  2 juli 2021 kl. 12:35:53
Jag skulle också verkligen vilja veta vem som spelar respektive rollfigur i Big Top Academy - för övrigt en riktigt bra serie - men tyvärr lämnar Cineast Dub inte längre ut uppgifter utan hänvisar bara till kunden... :(

Det gick iallafall med bl.a. Arthur & Excalibur och Vilse i Oz...

Daniel Hofverberg

Citat från: Disneyfantasten skrivet  2 juli 2021 kl. 12:38:06
Det gick iallafall med bl.a. Arthur & Excalibur och Vilse i Oz...
Nej, i de fallen hade SVT faktiskt satt ut vem som spelade respektive rollfigur i dubbcreditsen efter sluttexterna. Vilse i Oz är för övrigt en ovanlig situation, för det är en av mycket fåtal serier på SVT som faktiskt anpassar dubbcreditsen mellan olika avsnitt; för att återspegla vilka rollfigurer som medverkar i respektive avsnitt.

Däremot hann jag få creditlista till Snö + 7 från Cineast Dub innan de ändrade sig...

Disneyfantasten

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  2 juli 2021 kl. 13:48:09
Nej, i de fallen hade SVT faktiskt satt ut vem som spelade respektive rollfigur i dubbcreditsen efter sluttexterna. Vilse i Oz är för övrigt en ovanlig situation, för det är en av mycket fåtal serier på SVT som faktiskt anpassar dubbcreditsen mellan olika avsnitt; för att återspegla vilka rollfigurer som medverkar i respektive avsnitt.

Däremot hann jag få creditlista till Snö + 7 från Cineast Dub innan de ändrade sig...

Samt Lexi och Lottie Tvillingdetektiverna...

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet  2 juli 2021 kl. 13:54:04
Samt Lexi och Lottie Tvillingdetektiverna...
Även i den står det utsatt vem som spelade respektive rollfigur i dubbningen.

Daniel Hofverberg

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  2 juli 2021 kl. 14:57:06
Även i den står det utsatt vem som spelade respektive rollfigur i dubbningen.
Jo, men SVTs credits för Lexi & Lottie - Tvillingdetektiverna innehåller likväl bara de fasta rollerna följt av "m.fl." - så många som saknas på listan. Jag hann få en mer komplett lista för den serien från Cineast Dub, liksom ett par andra serier, innan de tyvärr ändrade policy... :(

Daniel Hofverberg

#8
I fredags gick ju sista Sommarlov för säsongen, och vilseledande nog sa programledarna i fredags att vi "för allra sista gången ska få se på Big Top Academy" - detta trots att sex avsnitt återstår av den första säsongen, som alltså inte hann ingå i Sommarlov.

Av någon outgrundlig anledning verkar de sex återstående avsnitten av Big Top Academy inte ska sändas linjärt på SVT Barn, utan släpps bara på SVT Play; med start nu idag. Avsnitt 21 släpptes idag, ett avsnitt vardera släpps onsdag - fredag och de två sista avsnitten släpps tisdag respektive onsdag nästa vecka. Men för alla som i likhet med undertecknad fram tills nu sett serien på "vanlig" TV, så är det alltså viktigt att uppmärksamma att avsnitt 21 - 26 bara släpps på SVT Play.

Minst sagt märkligt... Jag tycker inte att man kan förutsätta att alla verkligen har tillgång till Internet, än mindre möjlighet att kunna spela upp material från SVT Play på en TV-skärm (för att inte behöva titta på en liten skärm) - så när man har sänt de första 20 avsnitten på vanlig TV (SVT Barn) känns det fel väg att gå att för de sista avsnitten bara publicera på SVT Play... :( Har man börjat sända en serie på linjär TV, borde man logiskt sett fortsätta med det tills serien eller åtminstone säsongen är slut.


Det har även producerats en andra säsong av Big Top Academy med 26 avsnitt till, men känner jag SVT rätt skulle det tyvärr inte förvåna mig om vi får vänta ända tills nästa sommar med att få se den... :'(


Även Malory Towers och Flora och hennes regler (som också ingick i Sommarlov) verkar framöver fortsätta med resterande avsnitt endast på SVT Play, medan Heidi, Ett fall för KLURO och Hunden Klapp helt eller delvis även kommer sändas linjärt på SVT Barn. Värt att uppmärksamma, så att inte de som sett på Sommarlov missar slutet på de serier som ingick där...

Den enda utländska serien från Sommarlov som hann sändas "klart" var fransk-kanadensiska Marika och mysteriet med kvarnen, där den första säsongen bara består av 10 avsnitt (och således precis hann avslutas innan Sommarlov var slut). Av den serien finns det ytterligare tre säsonger (med nya fall och handlingar), men vem vet om och när som SVT kommer sända dem...

SVT har ju gjort så här även tidigare år, men jag tycker det är märkligt och svagt att inte i sista avsnittet av Sommarlov berätta att de serier som inte är färdiga fortsätter sändas separat även fast Sommarlov är slut - det borde inte vara för mycket begärt, istället för att låtsas som att alla serier är färdiga...

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet  2 juli 2021 kl. 11:57:22
Vilka spelar vilka i denna serie?

Den visas på årets Sommarlov då och då...

Här är iallafall rollistan;

SVENSKA RÖSTER
Benjamin Östberg
Kiana Blanckert
Oskar Norgren
Meleah Myhrberg
Sora Elding
Charlie Hansson
Isabella Ulfung
Love Hedlund Stenmarck
Emma Huss Andújar
Oldoz Javidi
Ayla Kabaca
Lars Bethke
Angela Kovács
Anna Thiam
Ivan Veljkovic
Kayode Söderberg Shekoni
mfl

ÖVERSÄTTARE
Hanna Carlsson
Mippe Åman

DUBBPRODUKTION
Cineast Dub
för
SVT International

De enda jag kände igen i listan är Ayla Kabaca (alias Kängu i Nalle Puh), Lars Bethke (alias Vaktchefen i Trassel) och Kayo Shekoni (alias Nala i Lejonkungen)

Ayla Kabaca, Lars Bethke, Angela Kovács och Kayode Söderberg Shekoni är bra :D
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 24 augusti 2021 kl. 17:20:37
Angela Kovács

Vem är det? Jag har aldrig hört talas om henne förut?

Gustav Jonsson

Citat från: Disneyfantasten skrivet 24 augusti 2021 kl. 17:24:28
Vem är det? Jag har aldrig hört talas om henne förut?
Men hon står ju med i ditt egna inlägg.

Erika

Citat från: Disneyfantasten skrivet 24 augusti 2021 kl. 17:24:28
Vem är det? Jag har aldrig hört talas om henne förut?

Hör du hennes röst, så lär du känna igen henne. Angela Kovács är skådespelerska, och har medverkat i flera produktioner samt dubbningar. Hon är även gift med Jan Modin.

Disneyfantasten

Citat från: Gustav Jonsson skrivet 24 augusti 2021 kl. 17:41:57
Men hon står ju med i ditt egna inlägg.

Jag kan inte hennes namn utantill, jag skrev av vad som stod i creditlistan som visas i eftertexterna efter varje avsnitt!

Citat från: Erika skrivet 24 augusti 2021 kl. 17:47:47
Hör du hennes röst, så lär du känna igen henne. Angela Kovács är skådespelerska, och har medverkat i flera produktioner samt dubbningar. Hon är även gift med Jan Modin.

Det var ju intressant att veta att hon är gift med rösten till bl.a. Benjamin Syrsa och Bärgarn...

Okej, så hon har alltså dubbat mycket, det här måste jag kolla upp...

Steffan Rudvall

Citat från: Gustav Jonsson skrivet 24 augusti 2021 kl. 17:41:57
Men hon står ju med i ditt egna inlägg.
Han sade ju dock att de enda han kände igen från listan var Ayla Kabaca, Lars Bethke och Kayo Shekoni.